okei eli, voinko ihan reippaasti laittaa niitä voltteja sinne niin että muistit toimivat 800mhz kun nyt ne toimii CPU z ohjelman mukaan 400mhz
oot vähän käsittänyt väärin tuon, mutta ei se mitään. kun se CPU-Z näyttää sulle että ne toimii 400 MHz niin ne toimii silloin DDR800 nopeudella, tuo DDR nopeus jaetaan kahdella ja siitä saadaan se oikea kellotaajuus jonka tuo CPU-Z näyttää.
Elikkä hommattiin seuraavanlainen setti: Intel core duo 2 e8300 prossu Abit ip35p emolevy 2x2gt Kingstonin 800mhz muisti Osat on jo kiinni ja kone toimii, mutta rasitustesteissä(mm. 3dmark06) tulee huonompia tuloksia kuin vanhalla kokoonpanolla(amd64 2.4ghz, msi:n emolevy ja 1gt ddr1 muistia) ja uudet osat on tosiaan paljon parempia kuin entiset. Joten tietäisikö kukaan mistä johtuu komponenttien "tehonvajaus" ja mikä auttaisi ongelman korjaukseen?
Nvidia Geforce 7600 gt. Tulokset oli yli 3000 ja ennen oli muistaakseni ylitte 4000. Niin ja uusi näyttökin hommattiin samalla, 22" tft, kun ennen oli kuvaputki, joten vaikuttaako sekin?
Nojoo, kone alkoi pelittämään vähän paremmin kun asensin näyttiksen 64-bittiselle vistalle tarkoitetut ajurit. Mutta mitä tuloksia itse saatte rasitustesteissä ja millä osilla?
moro olen ostamassa tämmösiä komponenttejä: Intel Core 2 Duo E8400 Abit IP35P ATX-emolevy Transcend 4GB KIT (2 x 2048MB) DDR2 Samsung S166 160GB SATA-kiintolevy Sapphire Radeon HD4850 512MB GDDR3 Xilence Power 450W ATX-virtalähde hinta: 494,40€ kannattaako tämmöinen ostos?? olisin tilaamassa nämä osat perjantaina
ihan jees on pakettina, mutta miksi juuri Xilence virtalähde? itselläni ei ole niinkään paljoa kokemusta niistä, mutta ajattelin vain miksi juuri se ;D hyvä paketti muuten tosiaan, siis osien puolesta. njaa, jätänpä kerrankin viestini vähän lyhyemmäksi ja lopetan tähän... kun ei tule nyt mitään erikoisia mieleen
No sitten toi sun laittama kokoonpano on ok mutta tosiaan vaihda ennemmin virtalähteeksi vaikka corsair 520w
Itsellä on tuon abit ip35 pro off limits, eikä mulle ole tullut mitään ongelmia PQI merkkisten muistien kanssa (yksilöllistäkö?)