1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AA-akut, joitka tyhjenevät vähän itsestään.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi JJortikka 31.12.2008.

  1. JJortikka

    JJortikka Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Loppuvuotta foorumilaiset!

    Nyt pitäisi löytää AA-akkuja, jotka kestävät ladattuna aikaa ilman itsepurkautumista. Vartaa eniten minulla ja paria muuta merkkiä, mutta... Toisaalta Vartan AAA-akut kestävät varuillaoloa ihan kivasti.

    Joskus kauan sitten minulla oli Olympuksen 1400 mAh:n NiMh akut, jotka eivät tyhjentyneet juuri lainkaan itsestään. Muutaman kuukauden kaapissa olon jälkeen niissä oli virtaskaa vielä jäljellä.

    Vaan nyt nämä 2100-2500 mAh:n akut tyhjenevät tosi nopsaan itsestään. Vasta ladattuina niissä on kyllä ihan arvojensa verran varausta, mutta aikaa ne ei kestä. (Tälläkin laturilla tullut ladattua ja testattua: http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=746)

    Piti tässä uuden vuoden vietosta kuvia ottaa, mutta kaikki kolme akkuparia oli likamain yhtä tyhjät, kuin monen juhlijan pääkoppa huomenaamulla, vaikka ei ole kuin jokunen viikko kun kaikki latasin täyteen.

    Samoin toisen kameran salama on taas tyhjä, vaikka uudet akut (4*AA)laitoin joku aika sitten. Eli ei nuo minun akut mitään ikäloppuja aina ole.

    EDIT:
    Kiitokset vastaajille!
    Pitää kokeilla noita, hintakaan ei ole paha.
    Ovat juuri sellaisia kuin digikameroissa satunnaiskäytössä tarvitaan, eli kestää aikaa. Maksimivarausteho ei ole se tärkein.
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2009
  2.  
  3. K1phaa

    K1phaa Member

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu