1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

a-link dvb-t usb2, ei löydä kanavia

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi varoitus1 03.03.2007.

  1. varoitus1

    varoitus1 Member

    Liittynyt:
    28.02.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tollasen usb-digivirittimen vastikään ja se ei löydä yhtään kanavaa. Siinä ei lue mitään onko se kaapeli vai antennitalouksiin, mutta kanavia ei löytyny kummassakaan kokeiltuna.

    Pitääkö mulla olla joku erillinen lisälaite et se toimii?Mulla on 2-vuotta vanha kone, joten laitteistovaatimukset muuten pitäs olla kunnossa. Osaisko joku neuvoa miten saan kanavat näkymään?Ja mikä tässä ylipäätään mättää?

    kiitoksia etukäteen...
     
  2.  
  3. June74

    June74 Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2006
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    otsikossahan lukee DVB-T eli se on antenniverkkoon (ilmatie)
    minkälaista antennia käytät siinä ?
     
  4. varoitus1

    varoitus1 Member

    Liittynyt:
    28.02.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Äsh, niin se oliki. Enpä muistanu sitä ko ostin hetken mielijohteesta. Tarkotus olis käyttää sitä kaapelitaloudessa. Tällä hetkellä ei ole ko se 10cm pikkuantenni, joka siinä tuli matkassa. Voinko ostaa siihen esim. pöytämallin antennin tms., jotta kanavat löytys ja kuva alkais näkyyn?

    (Sovitinta on kokeiltu antennitaloudessa matkatelkun viiksiantennilla eikä kanavia löytyny silloinkaan.)
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2007
  5. June74

    June74 Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2006
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kokeilla tottakai voi , tai käy tetstaamassa jollakin kaverilla että toimiiko siellä , tai jos sulla on kannettava kone , niin kokeile siinä ulkotiloissa. itse olen saanut parhaimman signaalin itse tekoisella rengaslooppi antennilla (tein sen 75 Ohm koksista)
     
  6. varoitus1

    varoitus1 Member

    Liittynyt:
    28.02.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  7. loost

    loost Member

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi, mulla sama ongelma..en tajunnut laitetta ostaessani että se on antennitalouksiin.. ja kaapelia talo täynnä :)..

    Noh, kysymykseni kuuluu että luuletteko ( tiedättekö ) että tarvitaanko "isompaa" antennia vain kanavien hakuun ja näkyvätkö ne sen jälkeen tuolla mukana tulleella pikkuantennilla??

    Esim.siis jos saan kanavat haettua vaikka naapurin harava-antennilla,niin näkyyköhän ne sitten sisällä omassa kodossa ihan normaalisti?
     
  8. June74

    June74 Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2006
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olettaisin että kanavahaku tunnistaa kanavat silloin kun ne ovat nähtävissä , kokeilla tietenkin voit.
    onko teillä pitkä matka lähimpään digita mastoon jossa on digitv lähetin . ja onko paljon maastoesteitä?
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2007
  9. loost

    loost Member

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jaa-a, mastosta en osaa sanoa mutta omakotitaloalueella peltomaisemassa asustellaan. Luulisin että lähin masto on Tampereella,noin 30km päässä.
     
  10. varoitus1

    varoitus1 Member

    Liittynyt:
    28.02.2006
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Masto on suunnilleen 50 km päässä kerrostaloalueesta jossa asun. Onkohan millään antennilla mahiksia saaha se näkymään täälä kerrostalobunkkerissa?Jääkö ne kanavat muuten tikun muistiin vai pitääkö aina hakea uudestaan, jos käyttää sitä useammassa koneessa?
     
    Viimeksi muokattu: 05.03.2007
  11. June74

    June74 Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2006
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jäävät tietokoneen /ohjelman muistiin.
    ja luulisin kyllä että pitäisi saada siellä tarpeeksi hyvä signaali .
    antenni kannattaa sijoittaa ikkunan lähelle ja jopa ikkunan ulkopuolelle ja mielellään siihen huoneeseen jonka ikkunasta on arvioitu suunta kohti lähetintä, myöskin antenni kannattaa kokeilla kääntää vaakatasoon .
    ja hyvinkin pieni matka antennin siirrossa voi muuttaa rajustikkin tilannetta , eli esim 1cm siirto voi vaikuttaa hurjasti.
     

Jaa tämä sivu