1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-link-DTU-DVB-T

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi maxels 22.12.2006.

  1. elmonen

    elmonen Regular member

    Liittynyt:
    11.11.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noniin.. nyt ollut tämä kyseinen DTU(m) tikku noin kaksi viikkoa käytössä, ja on toiminut mahtavasti ensimmäisestä päivästä lähtien!
    ohjelmistona on totalmedia 3 jonka päivitin heti ohjeiden mukaisesti ja antennina toimii tuo mukana tullut piskuinen antenni.

    ohjelmistoahan on "kehuttu" raskaaksi, mutta tiedäpä sitten tuota..
    itse olen aineki pystynyt pelaamaan esim. WoW ja taustalla pyörinyt samanaikaisesti Voice tv kanava ilman mitään ongelmia.
    tuohon 30e hintaan mahtava ostos!
     
  2.  
  3. korsL

    korsL Guest

    Hommasin tänään kyseisen "kortin". Asensin tämän TotalMedia softan ja ei löytänyt kuin kolme kanavaa (digiviihde,urheilukanava ja urheilukanava+) Kokeilin eri softalla mutta löysi vain samat kanavat. Laite tulee sateliitin kautta koneeseeni.
    Talossa on canal digital. Siellä on joku vahvistin josta johto tulee kooneeseeni
     
  4. korsL

    korsL Guest

    Hommasin tänään kyseisen "kortin". Asensin tämän TotalMedia softan ja ei löytänyt kuin kolme kanavaa (digiviihde,urheilukanava ja urheilukanava+) Kokeilin eri softalla mutta löysi vain samat kanavat. Laite tulee sateliitin kautta koneeseeni.
    Talossa on canal digital. Siellä on joku vahvistin josta johto tulee kooneeseeni


    Vaihdoin tikun paikkaa eri usbpaikkaan ja nyt löytyi sitten 12 kanavaa. Ongelmana on että kaikissa on huono singaali ja vain urheilukanava ja digiviihde näkyvät. Voinko kokeilla sateliitin kautta vetää johdon sovittimeen?
     
  5. AAoK

    AAoK Member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Välikysymys: mitä katseluohjelmaa käytätte tuon A-linkin kanssa?
     
  6. korsL

    korsL Guest


    Käytän TotalMedia ja kokeilin myös progdvb:llä.
     
  7. AAoK

    AAoK Member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En kyllä tajua tuosta ProgDVB:stä yhtään mitään. Tehdäänkö nämä tahallaan näin tautisen vaikeiksi kaikki?

    Tolla totalmedialla mulla näkyy ihan hyvin, mutta kun se on niin raskas, nauhoitus epävarmaa ja siinä on sellaisia ihan kummallisia lapsuksia.

    Mistä tuo nyt johtuu että tuo ProgDVB ei halua tehdä yhteistyötä? Korttina mulla on A-Link, mutta ProgDVB ei vaan usko että mulla on koneessa mitään kiinni, eikä usko Mediaportalkaan, ei vaikka olen päivittänyt tikun BDA-ajurit.

    Vois luulla että hajois pää näiden vehkeiden kanssa.
     
  8. dosetti

    dosetti Member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En saa ko. dongelia toimimaan mitenkään. Olen asentanut kaikki uudelleen, reboottaillut välissä, kokeillut eri paikkoja kotonani joensuussa paketissa olevalla antennilla eikä mitään. Uusi tuplaydinprossukannettava HP:ltä, Compaq 6715s gigan muistilla ja usb 2.0-porteilla. Käyttis Vista Business 32.

    Itse dongeliin ei ole kertaakaan syttynyt mitään valoja, pitäisikö siihen syttyä, edes kanavien etsintävaiheessa? Kertaakaan ei ole mitään löytynyt, aina tulee ilmoitus: 0 channels were found ts. ei yhtään kanavaa löytynyt.

    Mitä seuraavaksi? Miten radiokanavia voi kokeilla, luulis niiden löytyvän helpommin kuin töllökanavat? Missään ei mainita TotalMediassa radiokanavista. Joo, directX:t on, media playerit on uusimmat, TotalMedia on päivitetty, ajurit..
     
  9. vallu88

    vallu88 Member

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ostin gigantista keskiviikkona 40€. 2,66giga pentti4 2gb muistia ja 256mb näyttis pyörittää hyvin vista mediacenterissä.mitään päivityksiä en ole hakenut suoraan vain koneeseen kiinni ja vista asensi autoomaatisesti. valittaa välillä että kovalevy lähes täynnä ja keskeyttää tallennuksen.radio kanavat eivät kuulu. muuten ihan jjes laite.
     
  10. BBPete

    BBPete Member

    Liittynyt:
    06.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmana oli että totalmedia toimi tekstityksiä vaille hyvin, mutta ProgDVB jämähti kun yritin katsoa ohjelmaa. Kanavat se löysi. Tuli uudempi versio ProgDVB:stä (5.11.2.) asensin sen (muista valita laitelistasta BDA filter ja nyt näkyy kuva ja YLE:n tekstitkin näyttää pelaavan. Uskaltaiskohan sitä oikein talletellakin :)

    Antennina "se nettiohjeiden kotitekoinen" ja näkyy hyvin ainakin Rautpohjassa Jkl:ssä.
     
  11. Kukkuja

    Kukkuja Member

    Liittynyt:
    07.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvin toimii DTU(m), kone Acer 3613Lmi Celeron 1.5 GHz muisti 512, XP, USB 2.0. YLE:n mastolle n. 8 km ja näköyhteys. Ostin eilen Gigantista jonkun palauttaman A-Linkin, alennusta 10 €, täystakuu, oli useampia palautettuja. Helppo cd-asennus, laitteen pikkuantenni magneetilla kiinni säädettävään nosturi-pöytälamppuun. Saa siitä taakseen rautaa ja on helppo säätää. Alkoi heti pelitään kaikki kanavat, tolppia 2-6, ei Ylen tekstejä. Sitten päivitys, jota piti yrittää 4 kertaa ja välillä poistuakin. Kun onnistui, niin Ylen kanavapaketti alkoi tökkimään. Sitten tein tässäkin ketjussa ja A-Linkin sivuilla kerrotun Ylen tekstiasetusten muutoksen. Jo vain alkoi toimimaan kaikki ja hyvin. Nyt toka päivänä kaikki tolpat maksimissa. Ehkä auttaa kun panee antennin vaaka-asennossa kohti mastoa, jo kanavahaussa. Kanavapaketit näköjään tykkäsi kun aamulla ekana vaihtelin muutaman minuutin kanavasta toiseen, heräävät paremmin ja tolpat nousee.

    Kun etsii A-Linkin sivuilta onko DTU vai DTU(m), niin ei sen oman laitteen koodin tarvi olla just saman kuin esimerkeissä, minusta niistä vain näkee mistä eteenpäin on kumpi. -TotalMedia toimii tosi hyvin eikä tahmeile yhtään, EPG välittömästi, ääni kuulokkeilla priima hyvä, pyörittää myös omat valokuvat ja videot hyvin, tallennus pelittää heti, kuva terävä. Ehkä mulla auttoi kun olin just tehnyt levyn eheytyksen?

    Siis ei voi paremmin toimia, parempi kuin digiboxi tv:ssämme ja mahtava hinta-laatusuhde 29€! Kaukosäädin heikko mutta tarpeetonkin. Tietysti olennaista tuo maston läheisyys, mutta onhan se selvää ettei nämä voi toimia kaukana. Toimii myös huoneissa joissa ei ole näköyhteyttä mastoon. --Kiitokset kaikille vinkeistä ketjussa, helposti sai ehtoopuolen äijäkin pelittään. Tässä on nyt menossa vasta toinen päivä, ilmoittelen jos laukeaa...
     
  12. AAoK

    AAoK Member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo no ei mullakaan tuo A-link ole se ongelma vaan softat. Tosin mun winukkakin on niin laho että voi olla että sen takia ei oikein täysin pelitä. Mutta listaanpa tässä näitä henk. koht. plussia ja miinuksia:

    Totalmedia

    + Täydet palkit signaalissa
    + Toimii
    + Ylen tekstit

    - Raskas
    - Kömpelö käyttää
    - Nauhoituksia ei voi katsella pieneltä ruudulta
    - Ei force foreground -toimintoa

    PVRX2

    + Täydet palkit signaalissa
    + Helppo nauhoitus
    +++ TOGGLE FORCE FOREGROUND!
    + Kevyempi

    - Nauhoitukset tilttaavat katsellessa (sama myös windows media playerilla katsellessa samaisia nauhoituksia)
    - Äänet katoavat kesken katselun
    - Ei ylen tekstityksiä

    Että näin. Jos joku osaa jeesata tai neuvoa niin otan kyl ilomielin vastaan. En sitten tiedä että onko mulla jotkin ajurit perseellään, en niistä oikeastaan hirveästi ymmärrä.

    Pitää varmaan kokeilla tuota ProgDVB:n uusinta versiota.
     
  13. AAoK

    AAoK Member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo tosiaan tämä ProgDVB antaa heti alkuun kaksi virheilmoiutsta eikä löydä tuota a-linkin tikkua. Eikä anna etsiä kanavia tai mitään.
     
  14. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päätin sitten minäkin pitkän tauon jälkeen kokeilla a-linkin tikkua. Suureksi yllätykseksi tikkuhan pelitti oikein hyvin, kanavat vaihtuivat eikä kone kaatunut pienen testailun jälkeen.
    Signaali oli noussut noin 20%:lla olisikohan digi-aikaan siirtymisen takia? Tallennuksessa kone kaatui mutta kuitenkin sentään näyttää kanavat ilman kaatuilua. Testasin siis progdvb:n uusimmalla versiolla!
     
  15. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen katsellut tikulla ja Totalmedialla menestyksellisesti jo jonkin aikaa ja toiminut melko mukavasti. Kone on senverran alitehoinen, että muuta ei samaan aikan voi olla menossa.
    Progdvb toimii joidenkin mukaan vähemmillä resursseilla ja voisin sitä kokeilla.
    Olisiko jollakin tarvittavat asetukset mitä tikun kanssa tarvitaan. Näin maallikolle asetusten läpi kahlaaminen on miltei mahdotonta ja täynnä lähinnä hepreaa olevia termejä.
    Kone on evo n610 ja xp
     
  16. Pugi

    Pugi Member

    Liittynyt:
    30.06.2006
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö TotalMedia 3 toimi Vistassa? Valittaa että "Please install Windows Media Player 9.0 or higher" vaikka vistassahan on jo valmiiks 11. XP:ssä kyllä löysi tuon 11.
     
  17. jaibs

    jaibs Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä A-link DTU-DVB-T on mainio, mutta jostain syystä tekstitysten tallennusta ei aina onnistu Total Mediassa (olen päivittänyt). Nyt kävi jo toisen kerran että vaikka olen kokeillut esim. ennen ohjelman alkua Ylen Teemalta "Saatana saapuu Moskovaan" tallennusta ja saanut tekstityksen toimimaan, niin tallennuksen jälkeen kun ryhdyn katsomaan, joku saatana on syönyt tekstityksen pois. Rupea nyt sitten venäjää opettelemaan. ProqDVB antoi virheilmon jostain puuttuvasta ohjelmasta, joten se siitä.

    PS. nyt vahingon tapahduttua, mistä pirusta saisin "Saatana saapuu Moskovaan" osien 2 ja 3 subit, anybody?
     
  18. Jampetsu

    Jampetsu Member

    Liittynyt:
    09.07.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä on kans ton palikan kans ongelmia... onkohan se paskana ko ei enää saa edes tv-signaalia näkyyn mediacenterillä tai totalmedialla eikä se enää ees löyä signaalia vaikka se tulee kyllä kattoantennista.. ja aikasemmin se on kyllä näkyny sillä.. Mitä mieltä olisitte, eli onko tikku vain hajalla vai jotain muuta?
     
  19. jaibs

    jaibs Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ainakin jos on hieman liian pitkä antennijatkojohto, voi käydä niin ettei kuvaa enää näy, antennisignaali on tipahtanut juuri kriittisen tason alapuolelle. Itse laitoin usb-palikasta melko pitkän usb-jatkojohdon tietsikalle ja palikka sai jäädä ilman antennijatkojohtoa suoraan niin lähelle ensimmäistä antennikytkentää kuin mahdollista.
     
  20. monza81

    monza81 Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on (m) versio tikusta, mutta en saa kanavanippu c:tä löytymään. Telkkarin boksilla kyllä näkyy. Missähän mättää?

    Kanavanippu C löyty sillä mukana tulleella antennilla. Ihme että se ei toimi kattoantennilla?!
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2007
  21. arttuk

    arttuk Member

    Liittynyt:
    16.03.2005
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä minulla ainakin Vista-kannettavaan asentui joku kuukausi sitten. Ja nyttemmin päivitetty TotalMedia 3:kin.

    Ainut ongelma on se, että kaukosäätimessä kanavanvaihtonäppäimistä toinen toimii väärinpäin (olikohan, että alasnäppin vaihtaakin kanavaa ylöspäin) ja toinen ei toimi ollenkaan. Takuuhuollossa kävi, mutta tuli takaisin, kun ei muka mitään ongelmaa ollut...

    Muita juttuja sitten. Antenni ja kortti on yllättävän hyvin toimineet, lukuunottamatta c-kanavanippua (urheilukanava yms.) Ei kyllä näy toisessakaan laitteessa vanhalla pikkutelkkarin antennilla, edes pitkällisen säädön jälkeen ikkunassa ja jopa sen ulkopuolella, kuin muutaman sekunnin välähdys parhaimmillaan, vaikka a- ja b-nipun kanavat näkyy kun antennin heittää vaikka nurkkaan.

    Kaukosäädin ei ole tarpeeksi pieni sopiakseen kannettavan korttipaikan lokeroon, olisivat tehneet vähän eri mallisen niin kulkisi mukana paremmin.

    TotalMedia, niin valitettavasti siinä on kaikkea muutakin kuin digi-tv:n katsomiseen vaadittavat ominaisuudet. Kaukosäätimellä ei edes saa digi-tv:tä näkymään, kun pitää näppäimistöllä ja/tai hiirellä valita ko. toiminto. Ohjelmanhan kyllä saa päälle kaukosäätimestä ja toiminnon valinnan jälkeen digi-tv:tä voi ohjastaa kaukosäätimellä. Vähän yleiskäyttöisemmät pikanäppäimet kun vielä olisi kaukosäätimellä ja TotalMedialla käytössä, hiirenkursorin ohjausta ehkä turha toivoa, vaikka semmoinen ominaisuus on jo Win 95:sen aikaan ostetun koneen kaukosäätimessä.

    edit: Ja onhan se ikävä rajoitus, kun tikku pitää aina laittaa samaan usb-paikkaan. Eikä minulla ole edes vielä usb-hubia, joka ehkä hankaloittaa asiaa. Jos minulla on vaikka ulkoinen kovalevy tai muistitikku jo siinä käsillä olevassa usb-paikassa, niin sitten pitäisi kaikki hommat keskeyttää ja talletella ja irrottaa muistit turvallisesti, ettei ne tallennetut jutut häviä, ennen kuin voi tökätä tämän tikun koneeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2007

Jaa tämä sivu