1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-link-DTU-DVB-T

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi maxels 22.12.2006.

  1. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16


    Muutoksia edelliseen.

    Käyttiksenäni on XP prof.

    Tikusta löytyi kyllä kaikki kanavat kun jaksoi odottaa!
    Kaukosäädinkin osoittautui toimivaksi kunhan osoittaa vähän sinne päin. Itselläni on USB koneen takana ja siirsin sen lyhyellä jatkojohdolla näkyviin, niin johan toimii.
    Tallennus ei kuitenkaan otalMedialla oiken kunnolla luonnistu. Progdvb toimii tehokkaammin ja sillä tavara menee levyllekin. On ilmeisesti hiukan tiukempaa koodia ja pyörii siten paremmin hieman alamittaisessa koneessa.
     
  2.  
  3. antsa159

    antsa159 Regular member

    Liittynyt:
    18.12.2005
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itelläni ei näy kuin hetki 100singaalilla ja sitten vähän ajan päästä singaalia putoaa, ohjelma oli siis tuo ProgDVB
     
  4. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    meniskö takuuseen toi a-linkin tikku ku kone kaatuu eikä toimi toi tikku kunnolla... Aina kone kaatuu ku käyttää ja vaihtaa kanavia!
    :(
    Eli meneekö takuuseen? :&/
     
  5. mymmeli13

    mymmeli13 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    322
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarviiko helsingin alueella pelkää tollasta että ei saa singnaalia? tarviiko rupeemaan väsää omaa antennia :D
     
  6. voiItku

    voiItku Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli sitten ostettua tuo A-linkin tikku. Asun Joensuun seudulla kaapelitaloudessa, mutten raaskinut kaapelilaitetta ostaa, kun olen saanut kuulla, että nämä toimisivat ihan sisäantenneillakin,

    Kokeilin aluksi kolmella eri koneella USB2-porteissa (suoraan ja lyhkäsellä jatkokaapelilla) sillä laitteen omalla antenilla, niin sain parhaimmillaan PorgDVB:llä signaalin laaduksi 10%, useimmiten oli nollaa.

    Sitten kävin metsästämässä tuossa eilen 3mm paksua rautalankaa (mistään ei löytyny messinkiä) ja antenninjohtourlosliittimen ja kyhäsin tuommosen oman antennin optimoiden sen 600 MHz:lle.

    Mitat pitäs olla oikein ja juotokset olen tehnyt kolmeen kertaan. Testasin vielä yleismittarilla resistanssit, mutta ei millään ole mennyt tuo singaalin laatu yli sen 10%:n, levelit näyttää jatkuvasti sataa.

    Kyhäilin tuolle antennilleni telineenkin ja ripustin katolle muutaman metrin johdolla ja säätelin korkeutta ja suuntaa. Sain jopa LCD-telkulle ihan kelvollisen analogisignaalin kaikille kolmelle kanavalle, mutta edelleenkin ProgDVB sanoo laaduksi 10%. Mukana tullut softa ei edelleenkään löydä mitään kanavia, eikä edelleenkään näytä yhtään tolppaa.

    Testattu on siis kahdella WinXP Pro -koneella tuolla ProgDVB:n uusimmalla versiolla, mukana tulleella softalla ja Vista-koneella myös MediaCenterillä, mutta mikään ei ole vielä kertaakaan löytänyt yhtään ainutta kanavaa kuvan näkymisestä puhumattakaan.

    ProgDVB:ssä olen kokeillut lähetysasemista lähinnä Kolia, sitte myös testasin Kuopiota ja pari kertaa olen myös skannannut sillä All coutries - All regions -toiminnolla. Ei kertakaikkiaan löydä mitään. MediaPortal ei edes löydä tikkua (ei siis edes luule siksi toisen merkkiseksi).

    Testannut olen myös eri USB-portteja ja koittanut asentaa ajuria uudestaan: ei vaikutusta. Mitähän tässä kokeilisi seuraavaksi?

    Edit/add:
    Niin ja sitä alumiinifoliotakin olen kokeillut laittaa antennin taakse. Ulkona on sellainen myräkkä, ettei pysynyt folio tuulessa paikallaan rautalankahäkkyrän varassa, enkä sitä ehtinyt testaamaankaan, sisällä ei tuntuisi olevan ikkunan edessä vaikutusta, onko foliota vai ei.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2007
  7. miikkak1

    miikkak1 Member

    Liittynyt:
    05.11.2006
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on vähän samanlainen ongelma kuin tuossa yläpuolella, mutta mulla laatu on aina 0 palkkia total medialla, vaikka mitä tekisin en oo saanu nousemaan. Missä vika? Oon kokeillut omalla anteennilla+ "katto antennilla" muut aina 0 palkkia. Tehojen kyllä pitäisi riittää (2GB ram, intel c2d 2,4GHz, 8800gts)



    Edit: olisi kiva tietää jos jollakulla on ratkaisu tähän ongelmaan, että tietäisin palautanko tämän kauppaan vai saanko toimimaan koneellani.
     
    Viimeksi muokattu: 06.07.2007
  8. Ransu84

    Ransu84 Member

    Liittynyt:
    24.12.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä en saa mitenkään noita ylen tekstejä pelaamaan.
    Olen kokeillut sitä ohjettakin, mut kun ei niin ei.
    Onko kukaan eden saanu niitä toimimaan kyseisessä laitteessa
    ja totalmedia ohjelmassa?
     
  9. patukka_o

    patukka_o Member

    Liittynyt:
    23.07.2006
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun ei tarvinnu tehä mitään säätöjä noihin ylen teksteihin asensin nii ne toimi heti. Mul on vaa sellanen ongelma et pitäis saada kunnon antenni, ku saa aina tapella ton antennin kanssa et joku kanava näkyis. Tai sitten pitää vetää tuolta listoja pitkin antenni piuha tähän koneelle
     
  10. weppeli

    weppeli Member

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kanavat näkyneet sen jälkeen oikein hyvin, kun pistin pikkuantennin ulos metalliseen ikkunalautaan. Johto tulee koneelle tuuletusikkunan välistä. Ja kone on aina ollut tarpeeksi lähellä ikkunaa.

    Muuten on kaikki toiminut ok, mutta pientä nykimistä on kuvassa, myös tallennuksessa. Ainut oikea ongelma on ollut, ettei ylen tekstitykset ole tallentuneet tiedoston mukana.

    Nyt päivitin totalmedian versioon 3.0.31.129 ja ohjelmaan oli saatu hyviä parannuksia. Nyt myös ylen tekstitykset tallentuvat nauhoitettavan ohjelman mukana. Mutta nauhoitettu elokuva näkyy vain katseltuna totalmedialla. Jos tallennetun ohjelman (joku_elokuva.mpg) avaa suoraan kansiosta esim. Windows Media Playerillä, niin pelkästään ääni kuuluu ja kuva pysyy mustana. Vanhat 3.0.31.90 versiolla nauhoitetut näkyvät kunnolla myös Windows Media Playerillä.

    Onko tähän mustakuva.mpg -ongelmaan ratkaisua, vai täytyykö tyytyä katsomaan totalmedialla? Olisi ihan mukava polttaa levylle ja katsoa eri osoitteissa, missä ei ole totalmediaa asennettuna.

    Kone: Athlon XP3200+ (2,34ghz, socketA), 1024Mb ddr400.

    Päivitysohjeet:
    http://support.a-link.com/dtu/upd.htm
     
  11. patukka_o

    patukka_o Member

    Liittynyt:
    23.07.2006
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Luulen et saat tolla media playerillä näkymään ku lataat codekit. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/ffdshow.cfm
     
  12. akkalis

    akkalis Guest

    Jos jollakin sattuu tylsää olemaan, niin voisi kerota nuo mitat oulun (haukiputaan) seudulle. Ite en älyä miten nuo pitää laskea.

    Ja toinen juttu olis, mitä mieltä olette pitäskö toimia tommosten digi tikkujen. Jos koneen tehot on [ Intel Celeron 2600 mhz, 768mb DDR-Sdram, Ja radeon 9200 Se 128mb ]
     
  13. Jonec

    Jonec Member

    Liittynyt:
    26.07.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro.

    Hankin tämän kyseisen digivirittimen (A-link DTU(m) DVB-T) Gigantista tuossa pari päivää sitten. Asensin ajurit ja ohjelmiston (TotalMedia 3) koneelle ja hoidin homman ohjeiden mukaisesti. Jostain kumman syystä kone kaatuu ja käynnistyy uudelleen aina kun käynnistän TotalMedian. Tikussa ei edes pala sitä vihreää valoa joka ilmeisesti pitäisi syttyä kun laitteen tökkää kiinni usb-porttiin.

    Olen päivittänyt sekä TotalMedian että laitteen ajurit valmistajan sivuilta. Laitteistoni on Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon 2700+, Radeon 9800 Pro 128, 1,5Gb DDR 400 ja 480Gb kiintolevytilaa. Käyttiksenä Windows XP Home. Ilmeisesti nämä täyttävät laitevaatimukset, mutta voisikohan tuo nForce 2 -piirisarja jollain tapaa tökkiä ko. kortin kanssa? Vai mistäköhän nyt on kyse? Sain tikun toimimaan heti toisella talosta löytyvällä vanhemmalla koneella josta myös löytyy WinXP ja vanhempaa rautaa, jotain Intelin prossua ja perus integroitua läppäritavaraa. Omat taidot eivät oikein riitä tästä pidemmälle, kaikkea olen kokeillut ja oikeastaan itse en enää muuta keksi kuin että asentaisin käyttiksen uudestaan, jos se vaikka jotain korjaisi. Voi olla ettei edes vaikuta.

    Neuvoja kaivataan nyt kipeästi, joten jos joku iloinen ihminen keksisi jotain, niin suunnilleen mitä vaan kyllä mielellään kokeilen tämän kanssa.
     
  14. Anzzy

    Anzzy Member

    Liittynyt:
    30.03.2004
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeile ProgDVB tai DVB Viewer -ohjelmaa.
     
  15. JocuC

    JocuC Member

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli vastaava ongelma, eli tallennukset näkyi Totalmedialla mutta kun yritin tehdä DVD:n Sonic poltto-ohjelmalla niin se löysi vain äänen. Asensin ffdshown ja boottasin koneen niin nyt toimi hienosti. Kiitos vihjeestä.
     
  16. akkalis

    akkalis Guest

     
  17. teemue

    teemue Member

    Liittynyt:
    03.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hemmetti ku hajoo pää tuommosen tikun kanssa. Tänään ostin enkä o vielä kertaakaan saanu ainuttakaan kanavaa löytymään. Oon testannu totalmediaa, progdvb:tä ja windows media centteriä. ideoita?

    Käyttis siis vista 32bit.

    Onko muuten tuossa tikun keskellä olevinaan joku ledi? en o nähny kertaakaan palavan ainakaan. Ja miten muuten tarkalleen esim tuo ProgDVB pitäis configuroida tän tikun kanssa? Tällä hetkellä level näyttää 100% mutta quality pyöreää nollaa. luulis että vaikka tää antenni onki paska (ja kietasin siihen rautalankaa reilusti ympärille) niin ees jotai tapahtuis
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2007
  18. Jahve77

    Jahve77 Member

    Liittynyt:
    03.08.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämän tikun kanssa huomasin heti, että USB 2.0/hi-speed on pakko olla, omalla tyyppi vikaisella IBM ThinkPad T42p (jossa 2 USB 2.0/hi-speed porttia, jotka eivät kuitenkaan koskaan toimi 2.0/hi-speed tilassa, vaan aina USB 1.1) ei koko tikku suostunut toimimaan ollenkaan.

    No, oikeassa koneessa ProgDVB ja DVBViewer (DVBViewer versio 3.5 toimi heti, 3.6:n kanssa oli Kauhea(!) tappeleminen) toimivat hienosti. Mukana tulevaa pikku-piiskaa ja TotalMedia softaa en edes kokeillut, koska niin paljon huonoa luin niistä ennen asennusta, vaan asensin heti em. softat ja viritin tikun kiinni katto antenniin, jossa on 1->3 jakaja ennen vahvistinta. Ja hienosti toimii, myös YLE subit, jäi vain harmittamaan tuo läppärin kanssa toimimattomuus, mutta ehkä sekin korjaantuu, kun tulee uusi läppäri ..

    Ja Teemue: Tikussa on pieni vihreä ledi, mutta se palaa vain kun katselu on käynnissä, eli ei helpota rautavian kanssa ..

    Eli ihan ok tikku, kunhan vain ei odota tökkää-ja-katsele vaan jaksaa hieman säätää ..
     
  19. Zemekis

    Zemekis Member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla tuo A-link oli hyvin tarkka USB-portista. Se kyllä asentui, mutta ei toiminut, jos sen liitti USB-hubiin. Vasta suoraan emon USB-liittimeen liittäminen korjasti asian.
     
  20. WobblinG

    WobblinG Member

    Liittynyt:
    07.08.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on ollut aiemmin Pinnaclen digikortti, joka on ollut hidas ohjelmistostaan ja myös katkaissut datavirran ohjelmien vaihtuessa. Kiusallisinta on ollut se, että vain Ylen kanavanippu on näkynyt.
    Nyt ostin A-linkin donglen ja se asentui ok. Tekstitkin näkyvät. Mutta edelleen vain Ylen nippu!
    Talossa on myös kaksi digiboksia, joissa kaikki kanavat näkyvät ok. Mutta ei kellarikerroksessa olevassa tietsikassa jossa tuo A-linkki nyt majailee. Ylen nipulle ohjelma näyttää täysiä palkkeja (samoin Pinnaclessakin). Analoginen kortti toimi tietsikassa mainioisti.
    Onko tosiaan noissa jotain suuria vahvuus eroja signaaleissa? Suhteellisen uuden antennin pitäisi olla digiyhteensopiva.
    Ja pääkaupunkiseudulla ollaan. Analogiset näkyvät kaikki ok.
    Ketjussa on muutama muukin valitellut vain Ylen näkymistä. Onko tästä tarkempaa tietoa?
     
  21. weppeli

    weppeli Member

    Liittynyt:
    13.03.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pohjois-Savossa käytössä A-Linkin sovitin. Kanavanippu B (mtv3, nelonen, sub jne) näkyy tosi hyvin, mutta ongelmia on tuon A-nipun kanssa. Välillä ylen kanavat jumii. Käytössä mukana tullut miniantenni kiinnitettynä ikkunan ulkopuoliseen peltiin.
     

Jaa tämä sivu