1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-link-DTU-DVB-T

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi maxels 22.12.2006.

1. Powerplus

Powerplus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    oulun lähellä

2.  
  3. cavenaugh

cavenaugh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuva näkyy nyt, ja signaalin taso on 100%. Subit eivät näy kuitenkaan omalla softalla, eikä ProgDVB:llä, vaikka Finnish on asetttu kieleksi, käynnistelty uudelleen jne. Mitäs nyt?

4. Powerplus

Powerplus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    näkyykö millään kanavalla subit

5. cavenaugh

cavenaugh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Totta kai ne kiinnipoltetut näkyy, mutta YLE:n subit ei näy.

6. Powerplus

Powerplus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    sama homma mulla :(

7. Vesku_

Vesku_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmia on mullakin ton palikan kanssa. signaalia kyllä löytyy tolla erillisellä antennilla, mutta kuva hukkuu koko ajan, kanavan kun vaihtaa tulee kuva joka jumittuu saman tien ja kuva heittää vihreeks. mistähän mahtaa johtua!?

8. cavenaugh

cavenaugh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain toimimaan dongelin hyvin.

Aluksi päivitin Windows Updatesta ajurit. Totalmedia heitti prossun käytön aina 100% dvb-subeilla. Muuten toimi välttävästi.

Ostin DVBViewerin, ja nyt toimii.

9. katmanni

katmanni Guest

Ylen subit saa näkyviin seuraavasti:

Mene TV-valikkoon. Valitse Settings. Paina ilmoitukseen YES. Valise TV settings. Laita Subtitle ON tilaan ja Time Shifting OFF tilaan -> paina SAVE. Sen jälkeen paina RESET TV signal. Paina ilmoitukseen YES. Katso että current region on Finland ja paina Next. Paina START. Paina kanavien haun jälkeen ilmoitukseen OK. Paina NEXT. Paina Finish.

Sitten vaan Ylen kanavia testaamaan ja tekstejä lukemaan.

10. cavenaugh

cavenaugh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä alkaa olla jo mystistä: Subtv:n, mtv3:sen yms. kanavanippu ei toimi ollenkaan, vaikka YLEN:n nippu toimii täydellisesti. Kuva pätkii jne. DVBviewer käytössä. Anyone?

11. Ahmii

Ahmii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tallentaako tämä tikku myös tekstitykset videotallennuksen liitteeksi?

Tai päälle?

.

12. Beez

Beez Guest

Olisi seuraavanlainen pieni ongelma: Vaikka singnaali on 6/6 niin koko näytöllä katsottaessa kuva pätkii välillä. Sitten kun vaihtaa siihen perustilaan niin kaikki menee varsin hienosti. Kapula on tuo A-Linkin DVB ja antenniksi olen väsännyt tässä ketjussa esillä olleen haravan. Mikähän mahtaa olla syynä tähän. Eikö näytönohjain sitten pysy mukana vai eikö singnaali ole kuitenkaan riittävä?

13. patukka_o

patukka_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä prossu sul on ja paljon muistii? Näytiksellä pitäis olla tossa nii paljoo asian kanssa tekemistä

14. ECW87

ECW87 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo itsekin hommasin kyseisen digi tikun. Mutta olen yrittänyt kaikkea ja en saa siihen mitään eloa kanavia ei löydy eikä siihen syty edes valoa. Olen kokeillut mukana tulevaa ohjelmaa, media centteriä ja progdvb:tä. Ja itselläni ei ole kotona antenni verkkoa joten olen kokeillut mukana tulevalla antennillla ja vanhemmalla telkkarin antennilla jolla pitäisi ainakin näkyä on se sen verta hyvä. Ja ajurit olen asentanut monta kertaa usiksi ja olen rekisterinkin kerran tyhjentänyt eikä vieläkään toimi. Käyttiksenä vista ultimate.

Viimeksi muokattu: 03.05.2007
  15. Chailou

Chailou Guest

Tuo mukana tuleva antenni on todella huono, itsellä oli paljon ongelmia, signaali oli 1-2 palkkia, kuva ei näkynyt ja ääni pätki. Sitten kiersin tuon antennin ympärille ~ 30cm rautalangan ja pam, 6 palkkia. Tein tuosta rautalangasta sellaisen Z-muotoisen kuvion. On myös tärkeätä, että antenni on ikkunan äärittömässä läheisyydessä, ellet juuri asu hyvässä paikassa taivaalla olevaan sateellittiin nähden. Ja ohjelmana käytän TotalMedia 3. Toivottavasti auttoi jotakin.

16. patukka_o

patukka_o Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo työnsin tollasen one-all tms. antennin ikkunaan kiinni ja 6 palkkia :). Mut hirveel säädöl nojailee tää ikkunaan ja on nii iso kokonen. Et jos joku viittis tehä amatöörille mitat tosta antennista http://www.sci.fi/~oh2bio/antennit/HB9CV.htm . Helsingissä asun

Viimeksi muokattu: 13.05.2007
  17. capitis

capitis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  18. jras

jras Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hommasin A-linkin USB digitikun ja tähän mennessä olen sanut seuraavat asiat toimimaan.

Talon haravalla tulee näkyviin YLE:n nippu, mutta ei muita.
    Tolppia on kuusi.
    Total medialla näkyy, kuuluu ja tekstityskin pelaa joustavasti kun muita ei koneessa pyöri.

Koneena on ilmeisesti hieman alimittainen muutaman vuoden vanha läppäri: IBM Thinkpad T33 1,13 GHz prosessori, 256 muistia.

Mistä johtunee, ettei muut niput näy. Paikkana on Kerava ja harava sojottaa Espoon lähettimeen.

Toinen seikka on se, ettei paketin mukana oleva kaukosäädin toimi.
    Onko vika säätimessä, mukana olevassa softassa, vai pitäisikö läppärissä tehdä jotakin temppuja?

Jos/kun vastailette, niin koittakaa käyttää mahdollisimman vähän alueeseen vihkiytyneiden slangia, olen itse näissä asioissa täysi tumpelo.

19. liideri

liideri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli kans ostettua, ja ei enää ole ikävä rikki mennyttä artecia ja mytheatrea. Kaikki toimii paremmin..

20. bruwayne

bruwayne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on sama ongelma. Tikku ei käynnisty millään. Winukka kyllä tikun tunnistaa, mutta mikään kokeilemistani softista ei saa tikkua päälle. Valo ei pala tikussa ollenkaan. Olen kokeillut kaikilla mahdollisilla antenntivaihtoehdoilla, mutta taitaa vika olla koneessani...vai? Vein jo yhden tikun takaisin kaupansedälle, mutta vika ei ole ilmeisesti tikussa. Osaisiko joku neuvoa miten saisin tikun toimimaan, ilman ettei tarvi asennella wintoosia uusiks?

21. katmanni

katmanni Guest

Kokeileppa siten että USB porteissa on VAIN tämä DTU, eli hiiret, näppikset, printterit ym irti ensin ja asenna sitten kaikki uusiksi.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.05.2007

Jaa tämä sivu