1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-link-DTU-DVB-T

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi maxels 22.12.2006.

  1. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin nyt kun messinkilangat olisi niin ei päästä tuonne sivulle missä näkisi minkä pituiset pitäisi osat olla :(
    IE:llä ennen päästi mutta nyt tulee vaan, että palvelinta ei löydy.
    Mistäköhän johtuu?
     
  2.  
  3. katmanni

    katmanni Guest

    En tiedä mistä tosiaan johtuu mutta tuolle sivulle on joskus vaikea päästä. Tämä jo aiemmin linkitetty osoite http://www.sci.fi/~oh2bio/antennit/HB9CV.htm on siitä hyvä, että sen perusteella voit myös mitoittaa ne messinkilangat. Siis sen kuvan perusteella missä on ne aallonpituudet. Tuo antennihan tehdään about sille keskitaajuudelle, eli tasaisen huono että kaikki niput näkyy, että jos intoa riittää niin tee joka nipulle oma jos on signaalin kanssa vaikeuksia. Mun kyhäelmä osuu B-nipun kohdalle ja se myös näkyy parhaiten. Ainakin sillon on kiva kun äänittää ohjelman niin se myös näkyy hyvin katseltaessa.
     
  4. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilin sisällä digiboksin kanssa tuota tekemääni antennia (mitoitin 600mhz) Digiboksilla näkyy hyvin, mutta tietokoneen tikun kanssa en ole vielä kokeillut paljonko on singnaali!
    Ilmoittelen paljon on kunhan kerkeän kokeilla!
     
  5. pietu_red

    pietu_red Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2005
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hieno homma! Tuloksia odotellessa.
     
  6. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei, eli nyt vasta päääsin tota itse tekemää antennia kokeilemaan!!
    Ja tällästä tällä kertaa:
    Ääni kuuluu tökkien eli ei saa selvää!
    Ohjelmassa kuvataan singnaalia tolpilla niin niitä on 4 / 6....
    Saiskohan singaalin korkeammaksi jos vahvistimen ostais tuohon antennin ja piuhan väliin?
    Vai mitäköhän vois kokeilla ennen vahvistimen ostamista?
    Tinailla paremmin liitoksia? vai? :/
     
  7. katmanni

    katmanni Guest

    Elä osta sitä erillistä antennivahvistinta, olen kokeillut Bilteman antennivahvaria se ei auta ihan mitään. Itse asiassa ne vahvistavat niin paljon, että taso piti säätää aivan minimiin ja silti vahvistusta oli aivan liian paljon. Ehkä joku antennivahvistin auttaa jossa ei vahvistusta ole kuin ihan mitättömän vähän?

    Jos haluat signaalia paremmaksi, heti löytyy 2 keinoa: Osta aktiiviantenni, se auttaa. Mulla näkyy Nokian kympin hintaisella antennilla 6/6 tolppaa. Toinen keino on kokeilla kulmavahvistinta (engl: corner reflector jos googlaat). Se on kait tarkoitettu tavalliselle dipolille, mutta kun en jaksanut sellaista väsätä, kokeilin sitä tällä häkkyräantennilla. Eli tee metallista tai foliolla vuoratusta pahvista antennin taakse 90 asteen kulma joka heijastaa signaalikimpun antennia kohti. Suuntaa kulmavahvistin-antennipaketti kohti lähetintä jonka paikan tietänet? Mulla vaikutti 1-2 napsua ylöspäin eli sen verran paljon, että ajattelin tehdä omasta pahvihäkkyrästä parannetun version. Elä tee liian pientä heijastinta, sen kai pitää olla selvästi antennia isompi joka suunnassa.
     
  8. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En kyllä taida mitään enää ruveta rakentelemaan....
    Pyörittelin antennia niin sain 5/6 tolppaa näkyviin, mutta kuva ei vielä näkynyt! Pitääköhän sitten olla täydet 6/6 että kanavat suostuvat näkymään... :/
     
  9. katmanni

    katmanni Guest

    Mulla kuva näkyy pätkien kun tolppia on 3/6. Laatu on n. 90%:nen kun signaali on 4/6 ja 5-6/6 kuva on about virheetön. Palikoitumista ei ole, vaan kuva ja ääni freezaa heikohkolla signaalilla.
     
  10. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En saa kyllä kuvaa näkymään vaikka mitä tekisi....
    45% edelleenkin seinästä singnaali ja laatu jotain 70-80%...
    ProdDvb ohjelmalla sain nuo tulokset!
    A-linkin tikun mukana tulleellaa ohjelmalla ääni tökkii.

     
  11. munamies

    munamies Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ei toimi Ylen tekstit. Ei Totalmedialla eikä ProgDVB:llä. Kuva ja ääni näkyy/kuuluu täydellisesti.

    Ei hiffaa. Olisko vinkkejä?
     
  12. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paljonko sulla on signaali että kuva näkyy ja saatko kuvan/äänen näkymään mukana tulevalla ohjelmalla?
    En osaa sanoa miksi ei ylen tekstiä näy... :/ ku en ole itse saanut edes kuvaa näkyviin :(
     
  13. munamies

    munamies Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ProgDVB:n mukaan quality pyörii yleensä 90-100% välillä. Joskus tippuu alemmas. Level-arvoa jostain syystä ohjelma ei näytä ollenkaan.

    Kuva ja ääni näkyvät myös mukana tulevalla ohjelmalla eli totalmedialla. Tekstit vaan puuttuvat.
     
  14. munamies

    munamies Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hain Arcsoftin sivuilta uusimman version Totalmediasta ja nyt toimii tekstit mutta tää on vaan 15päivän trialversio... v*ttu jee!
    edit: ja nauhoittaessa tekstit sitten häviävät.
     
    Viimeksi muokattu: 26.02.2007
  15. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo,o, itselläni signaali vain 50% niin sen takia ei varmaankaan kuva näky, ja olen kokeillut katto antennilla sekä omalla!
     
  16. munamies

    munamies Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DVBViewer ratkaisi sitten kaikki ongelmat. Mahtava softa!!!!
     
  17. hietjuha

    hietjuha Member

    Liittynyt:
    21.03.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla näkyy ehkä kaks sekuntia ja sit kuva jämähtää, tai muuttuu mustaks. Ihan sama homma kävi Sigmatekin kortilla, eli nyt taitaa olla vika omassa koneessa. Pari juttua käyny mieles:
    Koneteho liian pieni. AMD athlonXP 2800+, 512MB DDR muisti ja radeon 9600 pro 128MB näyttis.
    tai sit olisko vaikutusta, että mulla on mikkisoftan langaton näppäimistö ja hiiri. Josko ne häiritsis USB liikennettä?
     
  18. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla rupes nyt toimii A-linkin usb digitikku, ku asensin windowsin uusiks ja laitoin ffdshow kodekin (olikohan siitä kiinni) mut nyt toimii ihan hyvin, paitsi että dvbviewer käynnistää koneen uusiks aina kun rupeen sillä kanavia vaihtelee ja kattelee... X(
    Oisko jotain vinkkejä miten saisin dvbviewerin vakaammaks että ei käynnistäis konetta aina uusiks? Asetuksista jotain säätöjä?

    Mulla on USB-HUBIN päässä se A-Linkin tikku ja siinä hubissa olis mahdollista lisä virralle tai ainakin on sellanen pistoke.
    Ku joku sano, et voi olla, että emolevy ei anna tarpeeks virtaa USB:ille ja sit se käynnistää koneen uusiks?
    En kyllä tiedä onko sit perää, mut mitä mieltä???

    Pitäis ostaa tohon sellanen virta juttu, ku ei tullu hubin mukana :/ vai onko turhaa? :(
     
  19. munamies

    munamies Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eiks eka kannattas koittaa tökätä sitä tikkua suoraan koneeseen että sais ainaki virtaa kunnolla????
     
  20. maxels

    maxels Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen jo kokeillut suoraan koneeseen kiinni (etupaneeliin) niin siltikin kaatuu ohjelma ja kone :(
    Mikä on...
     
  21. munamies

    munamies Member

    Liittynyt:
    07.05.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mites muut softat? kaatuuko kone niilläkin?
     

Jaa tämä sivu