1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-LINK 54MB WLAN USB asennus/käyttö?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi mixermc 11.12.2009.

  1. mixermc

    mixermc Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    A-LINK 54MB WLAN USB

    Tollanen todella vit#%mainen wlan tikkun asennus ja käyttö Windowsilla.
    Eli asennan ohjeitten mukaan cd-levyltä ohjelman (todella sekavan näköinen), joka ohjeissa sanotaan ja se tuntuu asettuvan oikein.
    Ok. Sitten tulaan siihen itse ongelmaan. Eli miten mä tolla otan modeemiin yhteyden (siis sillä ohjelmalla)? Modeemissa on WPA2 salaus. Ja kun yritä windowsin omalla wlan ohjelmalla niin se yhdistää sitä ja katkasee sitä kymmeniä kertoja sekunnissa. Eli kuvake vilkkuu "yhteydessä, katkesi, yhteydessä, katkesi..."
    Kai tällä onnistuis helposti yhdistää salaamattomaan verkkoon mutta kun ei oikeen viitti pitää kaupunkioloissa salaamattomana.
    Hauskinta tässä on että Ubuntulla tämä toimii ihan ongelmitta ja ubuntun vakio ohjelmistolla.
    Tikun pitäisi tukea kyllä xp:tä.
    Jotai suomeksi selitettyjä ohjeita plz?
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2009
  2.  
  3. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    2,365
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse käyttäisin xp:n omaa ohjelmistoa. Eli poista kaikki asentamasi tikkuun liittyvät ohjelmat, myös ajurit. Sammuta ja käynnistä, laita tikku kiinni ja xp:n pitäisi etsiä ajuria. Sitten ohjaa ajurien etsintä (A-link)rompulle xp:n ajurikansioon jne. Ja jos asennus onnistuu niin hetkisen kuluttua oikealla ruudun alaosassa on pop-up, jossa ilmoitetaan että langattomia verkkoja on käytettävissä.....Jos näin ei toimi niin sitten varmaankin kannattaa muuttaa salausta...
     
  4. mixermc

    mixermc Regular member

    Liittynyt:
    31.12.2007
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    o_O
    Missä tollanen sijaitsee?? Siis siitä asennus levyltä joka tuli mukana vai onko jossain windowsin sisällä kyseinen kansio?
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,520
    Kiitokset:
    229
    Pisteet:
    93
    Sillä asennuslevyllä.

    T: Vesku
     
  6. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    2,365
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos helpommalta tuntuu niin rompulta voi ajurikansion kopsata vaikka työpöydälle ja ohjata sitten asennus hakemaan sieltä ajurit.
     
  7. acki

    acki Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla oli sama ongelma, tee näin: paina ruudun ala oikialla olevasa palkisa sitä sun ajurin kuvaketta,sieltä meet more settings.sitte siinä tulee semmonen nappi ku wpa encryption setting,sielä on kohta josa kysytään sun sitä suojaus salasanaa. salasanas ku isket sinne nii johan loppuu pätkiminen!
     

Jaa tämä sivu