1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

8hRbi5Cd.exe

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi 1pertti 07.09.2018.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Norton ilmoitti aamulla tarkistaneensa juuri ladatun 8hRbi5Cd.exe-nimisen tiedoston ja todenneensa sen turvalliseksi. Mitä hittoa, enhän minä ollut ladannut mitään tietoisesti? Tiedoston nimi oli sen verran arveluttava, että asiaa piti tutkia, varsinkin kun Googlekaan ei tunnistanut tiedoston nimeä.

    Tietokoneelta löytyi polusta C:\Users\[Käyttäjä]\AppData\Local\temp kaksi päivää sitten tallentunut tiedosto nimeltä 8hRbi5Cd.exe.part eli osa kyseistä tiedostoa, jonka lataus oli silloin ilmeisesti keskeytynyt. Tuolla tiedostolla oli Mozilla Corporationin digitaalinen allekirjoitus, joten se lienee jäänne 5.9. tehdystä Firefoxin versiopäivityksestä. Mutta minkä vuoksi se ladattiin (ja ilmeisesti myös suoritettiin?) taas, vaikka minulla ei ollut Firefox edes auki?

    Tässä alkaa tuntua, ettei itse ole ollenkaan tietokoneensa herra, vaan niin käyttöjärjestelmä kuin sovelluksetkin tekevät taustalla näkymättömiä toimia ja ylläpitävät tuntematonta liikennettä. Onko Firefoxissakin nyt joku uusi tietoja keräävä ominaisuus, joka pitää osata entisten lisäksi kytkeä pois päältä, vai mistähän tuossa on kyse?
     
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu