8800 GT ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi wizardd 17.09.2008.

1. wizardd

wizardd Guest

Ostin vähän aikaa sitten uuden passiivijäähyllä olevan 8800 GT:n (512 mb). Käytän Windows XP Prof SP3 käyttöjärjestelmää.

Ennen minulla oli 7950 GT ja kaikki toimi hyvin.

Ongelma on siis tälläinen:

http://kapsi.fi/~wizardd/bug.avi

Anti-Aliasing kyllä toimii, mutta kaikki reunat aaltoilee oudosti ja ärsyttävästi. Olen myös huomannut että jotkin kappaleet mitkä pitäisi olla pehmennettyjä ovatkin täysin teräviä reunoiltaan (useissa peleissä).

Jotkin tasaiset pinnatkin aaltoilevat. Flickeringiksi tms kutsuvat ainakin evessä.

Tähän mennessä samaa ongelmaa olen huomannut EVE Onlinessa, Battleground Europessa, FSX:ssä ja C&C3: Kanes Wrathissa.

Olen myös koettanut kaikkia tänä vuonna julkaistuja ajureita, betat mukaan luettuina.

Olen koettanut asetuksia vekslata ja mikään ei vaikuta tuohon.

Alankin siis pelätä onko tämä 8800 GT:n feature ja tuliko 200 euroa tuhlattua paskaan rautaan?

Kokeilin myös laittamalla uusimmat ajurit ja 7950 GT:n sisään niin kyseistä aaltoilua ei kappaleiden reunoilla näkynyt lainkaan..

Apuvaaaaa kaivataan :)

2.  
  3. stargiver

stargiver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa ottaa tuo AA pois niin kaiken pitäisi taas olla ihan ok.

4. wizardd

wizardd Guest

Häh? Kuka pelaa vuonna 2008 pelejä ilman anti-aliasingia?

Lisäksi ongelma ei todellaakaan poistu tuomalla sahalaidat takaisin...

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.09.2008
  5. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Ensinnäkin-tämä on väärällä keskustelualueella...

Toiseksi-itse asiaan. Teoriassa voisi kai pelata ilman AA:ta,jos vain reso on riittävän suuri ja et kertonut resoista mitään. Riittävän suuri reso ja ei sahalaitoja ilman AA:ta. Millä AA asetuksella pelaat? Oletko kokeillut suurentaa tai pienentää sitä ja mitä tapahtuu,jos teet niin?

Vaikuttaa vialta eikä ominaisuudelta vaikka itse en tiedä 8800 sarjasta mitään.Passiivijäähyllä olevaa näyttistä en ostaisi, kun eivät toimi kunnolla.

6. wizardd

wizardd Guest

AA asetuksia olen kokeillut 0x-16x, ei mitään eroa, paitsi kuin se että ilman AA:ta reunat ovat sahalaitaiset ja 16x asetuksella pehmeät.

1680*1050 resoluutio ja ilman AA:ta peli kuin peli näyttää törkeältä.

Ja miksi passiivijäähyinen näytönohjain ei toimisi? Miksi sitten vesijäähytetty tai aktiivijäähyetty toimii? Lämmöt ovat alle 50 asetta pelatessa (massiivinen siili+2 lisätuuletinta).

7. wizardd

wizardd Guest

Tehdään tämä nyt selväksi.

AA ei ole ongelma vaan nuo VÄLKKYVÄT ja AALTOILEVAT värit kappaleiden reunoilla.

8. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Passiivi ei toimi, koska se lämpenee liikaa.Eihän siinä ole tuuletinta,millä se jäähtyisi. Tuleeko nuo grafiikkavirheet heti vai vasta vähän ajan kuluttua? JOs heti,kortti on viallinen, jos vähän ajan kuluttua,niin ei toimi kortti passiivituuletuksella kotelossasi.

Jaa tämä sivu