8600GT

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi jusa38 23.07.2007.

1. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aivan liian hidas prossu tuolle pelile. Prosessori suositus on E6400 ja sinun prosessorisi on huomattavasti hitaampi kun tuo kyseinen prossu.

2.  
  3. Prakka

Prakka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mites mun koneella 1280x1024 resolla pyörii keskimäärin 30fps ja alimmillaan 24fps ilman kellottamista?

4. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    A) Tuo fps mittauksen paikka on varmaan ollut "helpompi näyttikselle missä olet ottanut mittaukset.

Tai B) Sinulla ei ole kaikki muuta asetukset täysillä.

5. Prakka

Prakka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HDR päällä
    AA 4x
    muut täysillä

Ja tuo alin FPS on pelin raskaimmasta paikkaa otettu ja siellä on ollut ruohoa paljon, vettä, näkymä kauas, muita olentoja yms.

6. Stympel

Stympel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep toi GF 7300 SE on kyllä aika kuraa. Pahinta siinä kortissa on se muistin määrä (mahtavat 64Mb), mut mulla olis kysymys, kumpi vie enemmä virtaa toi x1950xt vai 8800GTS. mullaki on noi samat setit ku seaserilla ja koneessa 350 W poweri, joillaki oon kuullu että ainaski tolla 1950 proolla ei tartte isompaa powerii ku 350 W mut toi 8800 GTS on varmaanki sitten asia erikseen ??

7. Prakka

Prakka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    8800GTS on kyllä semmoinen tehosyöppö että jo hyvälaatuisella 400W-powerilla saattaa jollain tehdä tiukkaa. Eli ainakin sitten 450W poweri niin ei tule ylläreitä.

8. derklotz

derklotz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    x1950:stä vielä... Mitä asetuksia kannattaa hienosäätää catalyst control centeristä, vai kannattaako mitään?
    Ja kun on näiden koneiden kanssa peukalo keskellä kämmentä, niin on kysyttävä mitä tarkoittavat HDR ja AA 4X termit peliasetuksista puhuttaessa?

9. Prakka

Prakka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Peli näyttää hienommalta, AA on AntiAliasing ja HDR:n lyhennettä en muista.

On myös sitten AF eli Anti Filtering tjsp.

10. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @prakka

No en minä viitsi ruveta väittelemän kun en itse ole näkemässä, mutta aika jännältä tuntuu tuo että muut testit sanovat toista...

11. Prakka

Prakka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tiedän, itsekin olen ollut aika äimänä tuon tehokkuuden suhteen, mutta niin se vain on :D

12. spas12

spas12 Guest

Käytännössä? Ja onhan niitä muitakin.. Vai?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.08.2007
  13. Prakka

Prakka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No siis aa:lla tekee vaan sitä että reunat ei ole rososet kun se sumentaa ne ja sitä rataa mutta ei mun silmät muuta oo huomannut, ja tykkään enemmän käyttää HDR:ää jos kortti sitä jaksaa tietyssä pelissä pyörittää.

TDU:ssa en ole siis edes kokeillut hdr:ää käyttää.

14. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    jos nyt oikein muistan niin HDR= High Dynamic Range jotain lightining.

AA= AntiAliasing eli reunanpehmennys, se tavallaan pehmentää niitten pikselien reunoja niin että ei ole niin pahoja "sahalaitoja" pelatessa.

ja HDR sitten taas on sellainen hieno juttu että valot ja tollaset näyttää hienommilta :D no en osaa selittää.

joten laitan tänne pari esimerkki kuvaa HDR:n vaikutuksesta,

1, farcry HDR pois päältä: http://www.reflectonreality.com/images/hdr/FarCry0005.jpg

2, farcry HDR päällä: http://www.reflectonreality.com/images/hdr/FarCry0006.jpg

kuvista näkee selvän eron. onhan se kivempaa pelaa HDR päällä, mutta kun oma näyttis sitä ei vaan oikein tue...

15. PcTommi

PcTommi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uusi kone on talven mittaan tulossa. Näytönohjaimesta en vielä tiedä minkä valitsisin.

Kannattaako jo nyt ostaa DX10 tuella oleva näytönohjain, esim. 8600GTS vai vähän tehokkaampi x1950 Pro ilman kyseistä tukea. Vai saako tuolla 8600GTS:llä hyötyä irti tuosta DX10:stä. Kumpaa suosittelette? Samassa hintaluokassa liikutaan.

Kalliimman luokan DX10 näyttiksiin ei ole rahaa, koska ajattelin panostaa vähän enemmän prosessoriin. Näyttiksen voi sitten tulevaisuudessa kuitenkin helpommin päivittää.

16. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mun mielestä sun kannattaisi tehdä niinkuin minä tein, saat toki tehdä miten haluat mutta suosittelen.

ostat nyt tuon X1950 PRO:n ja pärjäät sillä sitten jonkun aikaa, sitten kun sulla on rahaa niin hommaat paremman DX10 näytönohjaimen jolla taas pärjäilee. jos nyt ostat tuon 8600 GTS:n niin et kuitenkaan pysty pelailemaan sillä DX10 pelejä hyvillä DX10 krafiikoilla ja hyvällä pelattavuudella.

mitä itse olen kuullut niin tässä jonkun ajan päästä pitäisi GF 8800 sarjan hinta pudota ja sitten ajattelin itsekin että jos kesätöihin menisin ja hankkisin GTX:n.

kyllä tällä X1950 PRO:lla vielä vuoden pärjää kun osaa karsia krafiikoita vähäisen, tehokkaampi useimmissa peleissä kuin tuo 8600 GTS. mielestäni tässä on ihan älyttömän hyvä hinta/laatu suhde, pyörittää uusimpiakin pelejä aika kevyesti.

kuulemani mukaan tällä pitäisi crysiskin pyöriä DX9 modilla ainakin Medium asetuksilla aika pelattavasti. ja mitä olen youtubesta katsonut tällä näyttiksellä pelattavan niin ihan hyvin näytti pyörivän.

okei, tää nyt saattoi vaikuttaa vähän kehuskelulta mutta kun sain tuon X1950 PRO:n niin yllätyin sen tehokkuudesta, tuo 8600 GTS on joissakin peleissä kyllä hiukan nopeampi kuin X1950 PRO. eikös tuon X1950 PRO:n saa hiukan halvemmalla kuitenkin?

melko samoja krafiikka asetuksia noilla kummallakin näyttiksellä voi pitää, en ainakaan itse ajatellut maksaa vähän enempää pelkästä DX10 ominaisuudesta, DX10 modilla pelejen pelaamisesta tuolla näyttiksellä ei vain saisi niin suurta iloa kun ruudunpäivitys tökkisi.

niinkuin useimmat sanoo niin jos meinaa pelaa DX10 pelejä niin ei kannata hankkia siihen 8800 GTS:ää huonompaa näyttistä.

jotkut haluavat ostaa tuon 8600 GTS:n sen DX10 ominaisuuden takia mutta mietinpä vain mitä iloa siitä on kun sitä ei kunnolla pysty hyödyntämään. sehän on sinun valintasi, DX10 vai DX9. mutta järkevämpää on hommaa se ysiä tukeva :p

taas tuli naputeltua vähän pitkä viesti, no toivottavasti jaksoit ainakin jotain lukea :D

17. Shadows13

Shadows13 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    HDR on vain erittäin ärsyttävä day of defeat sourcessa joissain kentissä kun kesken taistelun astuu esim pois talosta ni et nää hetkeen mitään.

18. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuo on kyllä totta, mutta useimmissa peleissä HDR on kyllä vähän hillitty ettei ihan sokaise, tai sitten sitä voi säätää. no onhan se vähän niinkin että jos laittaa kovalle tasolle HDR:n FarCry:hin niin kun katsoo jostain raosta pihalle niin ei hetkeen meinaa nähdä mitään muuta kuin valoa. niin ja sitten farcryssä jos HDR on päällä niin pikkulamputkin näyttää ankaran kirkkailta

Stalkerissa on kyllä käytetty aika hillitysti HDR:ää jos se on päällä, meinaan sitä ettei se ole liian kirkas kuitenkaan. tosin tuossa pelissä ei liiemmin paljon valoisia paikkoja ole :D mutta silloin kun on vähän valosampaakin niin näkee ihan hienosti HDR päällä.

Jaa tämä sivu