1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma 8.1. alkupäivitykset

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi chavivel 17.06.2015.

  1. chavivel

    chavivel Newbie

    Liittynyt:
    10.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Minulla on uusi läppäri. Ladattavia vanhoja tärkeitä päivityksiä on vielä noin 60. Aloitin päivittämään vanhimmasta lähtien.

    Nytkin valitsin vain runsaan yhden megan päivityksen mutta kone on "valmistellut asennusta" jo pari tuntia.

    Mites tää nyt tälleen? Miten mä saisin ne päivitykset nopeempaa? Koko kesähän tähän menee.

    Internet-yhteytenä on dna-mokkula 3G. Sujuisiko tämä paremmin esim kirjaston Wifillä?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Todennäköisesti WiFi-yhteydellä päivitysten lataus olisi nopeampaa, mutta Windows tarvitsee päivityksissä aikaa paljon muuhunkin kuin päivitysten lataukseen.

    En tunne Win 8.1-versiota, mutta voisit kokeilla tällaista. Jos alkuperäinen Internet Explorer on versio 10, päivitä versioon IE 11. Kun koneessa on IE 11, valitse viimeisin Internet Explorer 11:n koottu tietoturvapäivitys ja asenna se, niin vältyt asentamasta yksitellen samoja päivityksiä.

    Hae sitten uudelleen päivityksiä, valitse tärkeät päivitykset ja asenna. Itse olen käsityön sijasta antanut Windowsin asentaa päivityksiä haluamassaan järjestyksessä. Jos joku tai jotkut päivitykset aiheuttavat ongelmia, on tuo käsin asennus suositeltavampi vaihtoehto.
     
  4. chavivel

    chavivel Newbie

    Liittynyt:
    10.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Mulla on siinä uusin chrome selaimena. Mutta mitä tekemistä selaimella on Windows-päivitysten kanssa?

    Täytyy kai mennä kirjaston wlanille juu.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kuten sanoin, en tunne Windows 8.1:tä. Aiemmin Windows Update käytti päivityksissä Internet Explorer-selainta, vaikka oletusselain olisi ollut joku muu.
     
  6. chavivel

    chavivel Newbie

    Liittynyt:
    10.06.2015
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitti. Pikagooglauksen perusteella tuo kannattaisi todella tehdä. Huomisen hommia.
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Windows ei oo käyttänyt selainta päivitysten hakemiseen enää moneen vuoteen
     
  8. pequ

    pequ Member

    Liittynyt:
    09.03.2013
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    18
    Ketjun aloittajalla lienee jokin halpa "markettiläppäri" jotka ovat tosi hitaita ja muutenkin ei-suositeltavia heikon rakenteensa vuoksi. Jos tällaisen erehtyy hankkimaan, käyttäjällä pitää olla lehmän hermot ja paljon kahvia.
     

Jaa tämä sivu