1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

7600 GS ongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi kenenisa 05.11.2006.

  1. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei auttanut! samanlailla suoritin menee 100% ja kone ihan jumiin eikä aita muu kuin uudelleen käynnistys!
     
  2.  
  3. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla toimii nyt videot täydellisesti, suoritinkäyttö-ongelman ratkas ton piirisarjan agp driverin päivitys. Eli latasin Vian sivuilta ton Agp driverin, ja asensin sen sitten ohjauspaneelin kautta Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -> Laitehallinta -> Järjestelmälaitteet -> VIA CPU to AGP controller (sulla mitsuki varmaan joku nforce tms. agp controller), ja klikkasin tota rightilla ja painoin päivitä ohjain. Sitte laitoin asenna jostain tietystä kohteesta ja kohteeksi toi lataamani agp-ajuri. Boottasin koneen ja videot toimii taas normaalisti. Noi videoiden toimimisen myötä mulle tuli kuitenkin toinen ongelma: pelit ja 3d-sovellukset pyörii n.10 min (pienemmillä grafiikka-asetuksilla pidempäänki) ja sitten alkaa pätkiä, lopulta tilttaa ja boottaa. Noi Vian ajurit nosti ton AGP:n suoraan 8x, eikä sitä voinut ainakaan forcewaren coolbitsillä muuttaa, ja se saattaa olla syynä noihin 3d-sovellusten epävakauteen. AGP 4-kertaseksi ja fast-write pitäs saada disabloitua, mutta en saa mistään/millään sitä tehtyä. 3Dmarkki tilttaa aina vikassa prosessoritestissä. Pitäiskö Forcewaren kellotaajuuden säädöstä alikellottaa vähän tota muistin kellotaajuutta 666 MHz, kun ennen AGP driveriä ton kellotaajuus oli 333 MHz? Ja pitäskö tuolt ylikellotussäädöistöä rastittaa toi kohta "Tuuletin pyörii aina täysillä." ?
     
  4. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitoksi kenenisa!!! :) nyt näkyy videot kun päivitin ton tollai kuinka neuvoit! 3dmark01 antoi nyt 12800 no valoa tunnelin päässä! :) kyllä sen tolla pitäis 20000-> saada.
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kannattaa BIOS:in kautta säätää tuo AGP nopeus ja fast write jos ne aiheuttaa ongelmia. Emolevyn ohjekirjasta AGP kohtia etsimään niin pitäisi löytyä kohdat mistä noita asetuksia saa säädettyä.
     
  6. Irratium

    Irratium Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    1,458
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei, sillä se oikea taajuus on juuri tuo 666Mhz, aikaisemmin ajurisi vain ilmoittivat tiedon väärin. DDR-muistien taajuuksien ilmoittamisessa on aina useampia keinoja, ja sen ansiosta niistä johtuu paljon epäselvyyksiä.
     
  7. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla ei oo erikseen tän mun emolevyn ohjekirjaa, koska tää on pakettikone. Tän kkoneen mukana tuli vaan Fujitsu Siemensin ohjekirja, jossa ei sanota juurikaan mitään noista BIOS-asetusten säätämisestä. Laitoin muuten Control Panelista "Läpinäkyvyyden reunanpehmennyksen" ja "Kolmoispuskurin" käyttöön, ja koitin ajaa 3dmark05:n testin läpi. Tällä kertaa meni ongelmitta ja tilttaamatta, ja pisteiksi tuli aiempiin verrattuna hurja lukema, 3322 3dmarks. Voiko tosiaan olla, että noi Kolmoispuskurin ja Läpinäkyvyyden reunanpehmennyksen "ei käytössä" oleminen ollut syynä noihin tilttaamisiin? En vielä pelejä koittanut, mutta ekaa kertaa meni AGP driverin kanssa 3dmark loppuun asti läpi :).
     
  8. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    noniin koko päivä tullu säädettyä koneen kanssa! 3dmark 2001 ennätys 12866p. ja 2005 3091p. !? vanhalla radeon 9600xt:läkin 2001 meni vakiona 11700p. niin ja noi uudet tulokset on siis riva tunerilla kun oon nostanu coden 600mhz(tapissa) ja memory 274mhz ei anna nostaa enempää!? ajurit on nytten noi 93.71. kommentteja?
     
  9. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sanoitkohan noi kellotaajuudet vähän väärin? Että oisit corea kellottanut 400 Mhz -> 600 MHz, tuntuu vähän epäuskottavalta, jos sulla on vielä vaan näyttiksen vakituuletin. Memorya oot kyllä voinutkin kellottaa ton 200 MHz, eli menikös väärinpäin memoryn ja coren kellotaajuudet? Mulla, 3dmark05-testitulos: 3322 3dmarks, tosin saa nähdä, menikö vaan tuurilla toi koko testi läpi, kun ennen on tiltannu tohon vikaan prossutestiin. Ja ajurina mulla 92.91.
     
  10. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei kyllä toi näyttää että code on vakoina ton 400mhz ja anto laittaa 600mhz.nyt ruperin oikein ajatteleen niin toi muistin 250mhz vakiona!? eikös se kuuluis olla vakiona kanssa 400mhz?
     
  11. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla vakiona 666 MHz (ilman piirisarjan ajureita mulla oli 333 MHz)
     
  12. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jaah... ja päätä seinään!!! mikähän mulla sitten taas mahtaa kusta?
     
  13. AM82

    AM82 Member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu... Samat oireet löytyy täältä, tosin näytönohjain on eri, eli GeForce FX 5500. Videoita katsoessa tosiaan näyttö vilkkuu, suorittimen käyttö nousee, tosin ei ihan 100%:iin ennen kun kone menee jumiin. sama tapahtuu kaikella 3d videolla eli esim nVidia control paneelin 3D asetuksissa olevalla nVidian logolla. välillä käynnistyy uudestaan, välillä jää vaan jumiin.

    Kaikkea yllä olevaa olen testannut (n. viidet eri ajurit, piirisarjan ajurit, ym omaa säätämistä), tietysti omaan laitteistooni soveltamalla. laitteisto oli:

    Intel Pentium 4 3000Mhz
    2x512Mb DDR
    Gigabyte GA-81848PM
    nVidia GeForce 5500(256mb)
    Virtalähteen kyljessä näkyy lukevan max output 300w

    Pakettina ostettu, kaks vuotta toiminu moitteetta ja nyt meni jumiin. Putsata oon koittanu erilaisilla ohjelmilla ja fyysisesti pölystä, ei hyötyä.

    Alkaa ideat loppuun kun en näistä mitään ymmärrä. Näytönohjaimen lämpöjä en ole saanut näkyviin, muulla en ole koittanut kun tolla Everestillä.

    Tarviikohan ostaa uus näytönohjain? Ominaisuuksilta oon tuolla vanhallakin pärjänny kun en uusia pelejä pelaa.
     
    Viimeksi muokattu: 26.11.2006
  14. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mitä teillä näyttää tuolla VIA CPU TO AGP, ohjaimen tiedossa? mulla ohjaimen päivämäärä 2.7.2003 ja ohjaimen versio 5.1.0.3442 ? onkohan toi nyt oikee/uusin?
     
  15. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ...niin ja jos joku viitsisi suomentaa tai kertoa mitä toi kone mulle yrittää sanoa kun yrittää nostaa muitia yli 280mhz.

    the driver failed to pass internal test with the lock frequencies you are about to set. please decrease clock frequencies and try again.
     
  16. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tuo herjaa ettei näytönohjaimen muistit enää läpäise tuota kellotustestiä noin suurilla kellotaajuuksilla, eli pitää laskea kellotaajuuksia.

    AGP V4.60A mainitaan tuolla VIA:n sivuilla ja se on julkastu kyllä myöhemmin kuin 2003.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2006
  17. Koveras

    Koveras Member

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mullakin oli toi sama ongelma ettei videot näkyny ja kiitos piirisarjan päivitysten nyt näkyy.
    Nyt täs on vaa toi ongelma et agp väylä on jumittunu 8 kertaseks eikä taho tulla alaspäin.
    Kyl on taas ihme säätöä.

    Mulla on muuten muistit ddr2 800mhz ja ydin 400mhz ja pystyy helposti kellottamaan ylikin.
    Kortti on siis toi MSI 7600 GS.

    Edittiä: Joo sainkin säädettyä sen Biossista 4 kertaseks et ei täs hätiä mitiä. Ihme päivitykset kun ei voi jättää muita asetuksia rauhaan.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2006
  18. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeilin nyt pelata Most Wantedia ja BF2:ta sen jälkeen kun 3dmark05 meni ekaa kertaa läpi. Pelasin ekana NFS:ää (res. 800x600) noin 10 minuttii, toimi ihan nätisti ja normaalisti, eikä jumittanut missään. Sitten bf2:n kokeilu. Grafiikka-asetuksiksi laitan res. 1024x768 70 Hz, kaikki texture, geometryt sun muut kaikki mediumille ja anti-aliaisngia 2x. Kenttä latautuu ihan normaalisti loppuun, mutta kun liityn peliin, pätkii ja jumittaa penteleesti, sitten vähän aikaa toimii, taas jumiutuu kokonaan, ja kone boottaa. Kun palaan takaisin Windowsiin, tulee virheilmoitus-ikkuna "Järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä" ja kun katon virheen 'teknisiä tietoja', niin siellä lukee tällaiset tiedostot:
    C:\DOCUME~1\(Käyttäjänimeni)\LOCALS~1\TEMP\WERdb9.dir00\Mini112606-01.dmp
    ja
    C:\DOCUME~1\(Käyttäjänimeni)\LOCALS~1\TEMP\WERdb9.dir00\sysdata.xml
    Mitä tiedostoja noi oikeestan on, itse en ainakaan C:stä löytänyt tollasta DOCUME~1 -kansiota? Ja mistä noi tilttaamiset voi johtua??
    Pelit toimi vielä ihan normisti ennen piirisarjan ajureiden laittoa...

    Edit: Mulla samallailla kun Koverasilla on toi AGP jumittunut 8x, eikä sitä pysty laskee 4x Nvidian coolbits-AGP-asetuksista. En myöskään BIOSista löytänyt tota AGP:n nopeuden säätö-kohtaa. Myöskään fast-writea en pysty millään disabloimaan. BIOS:ni, jos siitä hyötyä, Phoenix Award Modular v.6.00.
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2006
  19. Ile371

    Ile371 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    DOCUME~1 nimistä kansiota ei kuulukkaan löytyä. se on vaan windowsin "erittäin" kätevä lyhennös "documents and settingsille" semmoinen kansio nimittäin on. sieltä painat omaa käyttäjänimeäsi ja polkua pitkin. eli local settings-->temp sieltä pitäisi noita tiedostoja löytyä. Mutta en osaa auttaa muuten kun en tiedä mitä nuo on :/
     
  20. Koveras

    Koveras Member

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä minkälainen tuo sinun Biossisi on, mutta jos siellä jossain lukee chipset configuration (tai vastaavaa) niin sieltä pitäisi pystyä säätämään. Minulla oli oletussäätönä automatic mutta vaihdoin sen 4x.
     
  21. mitsumi

    mitsumi Member

    Liittynyt:
    25.11.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    selitäkääs tietämättömälle miksi toi agp on parempi 4x kuin 8x eikös se 8x olekkaan nopeampi?
     

Jaa tämä sivu