1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

6600GT vai 6800?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Aimowski 10.10.2005.

  1. jipra

    jipra Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2004
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmmm, mutta eikös tästä "minun" kortista saa noita piippuja kummiskin auki? Ajattelin että onhan tässä sentään enemmän noita piippuja auki jo tehtaalta tullessa kuin LE versioissa :p
     
  2.  
  3. SithLord

    SithLord Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sitä ei tiedä ennenkuin kokeilee. Jokainen kortti on erilainen, vaikka olisikin kyseessä täysin sama kortti. Kyllähän ne piiput saa auki, mutta on eri asia toimiiko ne ja jos toimii niin toimiiko ne kunnolla.

    Noissa asuksen korteissa on ollut ongelmana juuri se, ettei kortti toimi 16 piipulla täysin moitteettomasti.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2005
  4. Aimowski

    Aimowski Member

    Liittynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sithlord, annas pari tipsi hyvään säätöön pelejä varten. Kyseessä esimerkiksi Prince Of Persia: Sands Of Time(tuli kortin mukana, kelpo peli), joka on ainakin omasta mielestäni ihan ok ja näyttävä peli myös graafisesti. Olen kuuitenkin huomannut, että peli ei ihan "kympillä" pyöri(vaikka 0xAA;0xAF), sillä pientä töksyä havaittavissa. Olen pelannut peliä stokki kelloilla(300/700), mutta 12/5. Kysymys kuuluu, että auttaako kellojen nostaminen pelin tökkimiseen suuresti? Tuli vaan mieleen, että mun Athlon XP 2400+ taitaa olla mun koneen pullonkaula...

    Tottakai vastauksesi on "kokeile", mutta sanos nyt jotain.

     
  5. Aimowski

    Aimowski Member

    Liittynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja vielä: Mitäs nää "Pixel Shader Settings" ja "Vertex Shader Settings" meinaa tuolla rivatunerin valikoissa? Mihinkä asentoon kannattaa nämä laittaa, jos siis pelailee?
     
  6. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mitkäs ajurit aimowskilla on? nvidian ajuri asetuksista kannattaa säätää noita "laatuasetuksia", ei rivalla. sieltä se performance & quality settings, ittellä on yleensä näin: 2x, 4x, quality, application controlled. niin tosiaan oon tässä just vuorokauden eri ajureita testaillu, parhaat mielestäni "XG-driver 81.84 v.2", saa osoitteesta
    http://www.tweaksrus.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=127&Itemid=41/
    niin ja pelaan 1024*768 resoilla (yleensä).
     
  7. Lordjupu

    Lordjupu Guest

    tuplat... ja tässä kirj. virheitä.. :D
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.10.2005
  8. Lordjupu

    Lordjupu Guest

    Ledtekin tuo 6800 (norm.) siis on valmiiksi 12/5, ja suurin osa pelaa siis 12/5 päällä kuitenkin? eli eikö ne sitten ole toimineet kaikki niin hyvin, vai onko sitten käytössä le, jossa aluksi on 8/5( vai 4.. :D) ja sen jälkeen 12/5?

    Eli onko tuo norm. 6800 sitten yksi hinnaltaan parhaimpia, jos niitä joskus sattuisi tulemaan?

    edit: ja kumpi sitten modautuikaan paremmin, jos näitä alkaa modaamaan?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 17.10.2005
  9. timo82

    timo82 Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2001
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noilla rafsanta:n kertomilla ajureilla ei ainakaan minulla toiminu NHL06.
     
  10. jorkkeli

    jorkkeli Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    604
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla menee noilla Xg-drivereilla esim. Max payne ihan pikselimössöksi. Pitäydyn näissä tavallisissa ajureissa.
     
  11. jipra

    jipra Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2004
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lordjupu,

    Tällä hetkellä halvin Leadtekin 6800 LE maksaa reilu 200€, jota niin maan mahottomasti ylistetään koska siinä on yleisesti ottaen saatu useimmin toimimaan noita tehtaalla pois käytöstä otettuja piippuja... Kyse näiden pipelineiden pois ottamisesta ei välttämättä ole niiden epäkunnollisuus, vika voi olla myös näyttiksen muisteissa jotka eivät tehtaalla ole toimineet vaaditulla nopeudella. Siispä kortti on jätetty LE:ksi jos se täyttää sille annetut kriiterit.

    Hyvällä tuurilla saat sellaisen kortin jossa ei ole ainuttakaan epäkunnossa olevaa piippuja, jolloin saat avattua kaikki ilman ongelmia... Joka tapauksessa, mahdollisuus saada tälläinen kortti esimerkiksi Leadtekiltä on yhtä todennäköinen kuin sen saaminen esim. ASUS:lta. Kyse on vain ja ainoastaan tuurista.

    Itse tilasin ASUS GeForce 6800 V9999 TD kortin sunnuntaina ja sen pitäisi tulla postissa tällä viikolla... hintaa tälläisella oli 175€ silloin kun sen tilasin...
    MikroMajasta on saanut Leadtekin 6800 LE korttia varsin halvalla, noin 130€ hintaan, mutta tilanne tällä hetkellä on se, että kortti on sieltä päin loppunut...

    EDiT: itse en näe syytä maksaa enemmän kortissa, joka on tehtaalla jätetty LE versioksi ja jossa todennäköisyys saada ylimääräisiä piippuja tomimaan on pienempi kuin tavallisessa 6800...
    Meinaan tällä sitä, että siinä on jo riskinsä saada niitä piippuja toiminaan yhtä monta kuin mitä tavallisessa 6800:ssa jo alunperin on... siis TÄLLÄ hetkellä tilattaessa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.10.2005
  12. SithLord

    SithLord Regular member

    Liittynyt:
    18.02.2005
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minäkään en saanut noilla Xg-ajureilla toimimaan NHL 06: sta. Sitten kokeilin Far Cry:ta niin ei osannut näyttää pelin värejä oikein. Tyydyin sitten ihan vakioajureihin ja hyvin toimii nuo yllä mainitut pelit.
     
  13. Lordjupu

    Lordjupu Guest

    Eli jos haluan tuollaisen kortin, niin kannattaa ottaa tavallinen 6800, kun on valmiiksi avattu piippuja jo 12,ja le:ssa vain 8? Ja jos saa toimimaan vaikkapa 14 piippua hyvin, niin pitää silti pitää vaikkapa se 12/5 vai kuinka?
     
  14. jorkkeli

    jorkkeli Regular member

    Liittynyt:
    06.10.2004
    Viestejä:
    604
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yhdessä pixel shader yksikössä on 4 piippua(8->12->16).Eli niitä piippuja ei voi avata yksitellen.
     
  15. Lordjupu

    Lordjupu Guest

    :D *hyvä minä* Eli siitä 6800le:ssä on valmiiksi 8 piippua auki ja 6800 on 12 piippua auki. Mutta saako helpommin auki nuo 8->12 kuin 12->16 vai onko aivan yhtä hyvä mahdollisuus?
     
  16. bloodh74

    bloodh74 Guest

    Voi pannahinen mikromajalla on tosiaan loppu toi 6800le. sanokaas pojjat mikä ois sitte seuraava hyvä vaihtoehto jos modaa tai ei modaa. siis kortti modaamiseen ja sitte kortti jos ei modaa sitä.. toi leadtekki ois kyllä hakusessa ja toivottavasti sen viikon sisällä mikromajalta saa...toivottavasti. Mutta jos ei malttas odottaa niin mikä neuvoksi??
     
  17. jipra

    jipra Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2004
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lordjupu ja bloodh74, kuten jo selitinkin, että niiden piippujen saaminen toimimaan on täysin yhtä todennäköinen kaikilla korttien valmistajilla ja riippumatta kortin mallista, oli se sitten LE tai tavallinen. (Arviolta noin 10% ostetuista LE sekä tavallisista 6800 korteista eivät suostu kellottumaan ollenkaan ja niissä olevien piippujen toimintavarmuus on erittäin pieni.)
    Tällä hetkellä järkevintä on ostaa tavallinen 6800 ja kokeilla saada siitä niitä piippuja toimimaan 6800 GT kortin tasolle... ja se todennäköisyys saada niitä ylimääräisiä pipelinejä toimimaan ei siis ole yhtään sen todennäköisempi tavallisessa 6800:ssa kuin LE versiossa.
    Mutta kyllä uskoisisin v-mäisyyden olevan suuri jos maksaisisi (130€) tai enemmän LE kortista, jossa kaikki piiput olisivat viallisia ja kaikenlisäksi kortti ei kellottuisi vakio kelloistaan ollenkaan, ei edes tavallisen 6800 kortin tasolle. Ja kun hinta erokaan ei ole kovinkaan kummoinen näiden kahden kortin välillä, niin pitäisin itse henk. kohtaisesti järkevämpänä ostoksena tuota tavallista 6800.
     
    Viimeksi muokattu: 18.10.2005
  18. rafsanta

    rafsanta Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2005
    Viestejä:
    1,966
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ittellä ainakin nhl06 toimii noilla XG-ajureilla, mäx peinistä ei hajua, ikävää että ette saaneet toimimaan! :(
     
  19. Aimowski

    Aimowski Member

    Liittynyt:
    10.10.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    78.01 ajuria käytän, mutta ei suostu kellottumaan kortti, kun käytössä 16/6???
     
  20. jipra

    jipra Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2004
    Viestejä:
    235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no niin, kortti tuli postissa ja sain toimimaan kaikki [16 x 1,6] piiput täydellisesti :)
     
  21. Farcry

    Farcry Member

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    SithLord ja jipra @ Eli onko teillä oleva kortti Leadtekin GeForce 6800LE vai Leadtekin WinFast A400 LE? Vai onko noi ihan samat kortit?
     

Jaa tämä sivu