64-bittinen intel suoritin

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Netti 22.08.2008.

1. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Anteeksi kun jatkan tätä offtopiccia mutta kyllä minua ärsyttäisi jos myyjä alkaisi kyselemään mihin ostostani tarvitsen. Eri asia tietysti jos suunnittelen konepakettia yhdessä myyjän kanssa.

2.  
  3. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ajattelin osin myös siltä kantilta, että on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät usko myyjiin sitten millään tasolla, niin ehkä jimm's:n myyjä katsoi imagonkin kannalta parhaaksi vain antaa olla, kuin että olisi lähtenyt tarjoamaan asiakkaalle mitään muuta. Kuitenkin toisaalta, kaipa myyjä olisi järkevämpääkin vaihtoehtoa voinut tarjota, riippuu kuitenkin aina ihmisestä, miten kukin myyjien ehdotukset ottaa.

Toinen juttu on, että jos ostaja olisi ollut itse kaupassa asioimassa, niin myyjä olisi voinut vain suoraan pikkuisen siinä sivussa huomauttaa, sähköposti taas tuntuu kovin viralliselta.

4. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä jollakin voi 8Gt olla hyötykäytössä, mutta pelatessa se hidastaa neljään gigaan nähden = täysin turhanpäiväistä tavikselle.

BTW. Itsehän ostin tuossa pari kk sitten 16Gt muistia, eikä myyjä tuhria huomautellut. Kolmeen koneeseenhan ne tuli, mutta en minä sitä maininnut. :)

5. apilas

apilas Guest

Eli asiakkaan aloitteesta myyjä saa neuvoa tai antaa mielipiteitä, mutta muuten ei? Miksi ihmeessä myyjä ei saisi neuvoa omasta aloitteestaan? Kuitenkin asiakas tekee sitten päätöksen ostaako vai ei. Eli eihän asiakas menetä siinä mitään, vaikka myyjä neuvoo. Vaan päinvastoin asiakas saattaa jopa saada paremman tuotteen tai muuten vaan säästää rahaa.

Ja miten joku täysin novice osaa edes kysyä asioista joista ei tiedä mitään? Näin ollen ainoastaan luotettava ja asiantunteva myyjä voi novicea silloin neuvoa. Tietysti vain silloin, kun myyjän silmissä kiiltää muutakin kuin vain euron kuvat.

Kuulostaa siltä, että tunnet itsesi noviceksi, jos myyjä joutuu neuvomaan sinua. Onko näin?

Minua on ainakin neuvottu useasti elämän varrella ja en ole siitä koskaan loukkaantunut. Esimerkiksi aikanaan kauan sitten olin ostamassa Sonyn laajakuva televisiota niin myyjä sanoi, että jos odotat pari viikkoa niin saat samalla rahalla uuden mallin. No siihen neuvoon olin vain ja ainoastaan tyytyväinen ja niin tein eli jäin odottamaan. Aikanaan kaupat tuli kyseisestä uudesta mallista.

Jos myyjä olisi ollut täysin rahan ahne niin hän olisi myynyt minulle sen vanhan mallin. Nyt hän kuitenkin ajatteli asiaa myös asiakkaan kannalta ja se myös kannatti. Olen sen jälkeen vieraillut säännöllisesti kyseisessä elektroniikka liikkeessä. Se sääntö kun sattuu pitämään paikkansa, että tyytyväinen asiakas palaa aina takaisin. Kusetuksen uhriksi joutunut tuskin tulee takaisin. Ehkä teissä muutamissa on sitten poikkeuksia :)

Mistäköhän tämän mahtaa johtua? Mahtaisiko sillä olla jotain vaikutusta asiaan, että täysin noobie tyypeille myydään surutta 8 gigaa muistia ja muuta vastaavaa.

Tuossa Yottabyte juuri sanot sen mitä olen ajanut takaa. Eli monet ovat menettäneet uskonsa myyjiin, koska he ovat valtaosaltaan täysin rahan ahneita. Jimm´s PCstoreenkin näyttää pesiytyneen tuo ahneus :(

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.09.2008
  6. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Olen kyllä jo jokseenkin samaa mieltä kuin sinä, myyjä olisi voinut jotakin hienovaraisesti sanoa, ei näin: "hei osta neljä gigaa, vaan idiootit ostaa kahdeksan", vaan tosiaan vähän kysellä ja sitten tahdikkaasti sujauttaa, että neljä gigaa on järkevämpi vaihtoehto. Jokaisen tilauksen puntaroiminen on kuitenkin pienempien kauppojen etu, jimm's:ssä on varmasti kokoajan hirveä kiire, eikä aikaa miettiä jokaista tilaajaa ole, jos haluaa loistavaa palvelua, niin sitä on valitettavasti jimm's:ltä turha odottaa, täytyy suunata johonkin pienempiin liikkeisiin, jossa hintatasossa on helposti vähän reippaammin pienen kaupan makua. Ei kuitenkaan laiteta nyt koko jimm's:ä tähän syypääksi, päätöksen lähettää, tai ei lähettää sähköpostia teki varmasti yksi myyjä, tuskin koko henkilökunta piti aiheesta palaveria, enkä usko, että myyjä teki päätöksensä rahan takia, varmasti juuri siitä syystä, ettei uskaltanut ruveta asiakasta neuvomaan, koska ei tiennyt yhtään kuinka varma tämä ostoksestaan on.

7. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Alkossakin kyseltiin ennen millaiset juhlat on tulossa jos osti enemmän kuin kaksi kossupulloa.

8. kontsa_

kontsa_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    :D kaksi pulloa kossua ja 16 gigaa muistia, siinä on myyjät ihmeissään.
    edit.onneksi ne ei alkossa kysele ,että mihin tarvit noin paljon viinaa. vastaushan olisi ,että juon ne :D

Viimeksi muokattu: 07.09.2008
  9. apilas

apilas Guest

Juu aivan hehe

Jimms´s PCstoren porukka taitaa olla sen verran nuorta, ettei muista näitä hyviä aikoja :)

Jaa, no ei kai viinaksille muutakaan käyttöä ole? Myyminenkin eteenpäin taitaa olla aika vaikeaa näillä suomen hinnoilla eli kurkusta alashan ne menee :)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.09.2008
  10. Ransester

Ransester Active member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Voihan sillä kossulla puhdistaa vaikkapa prossun tahnoista.

11. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Liuottimena tosin toimii paljon paremmin virolainen 80%:nen. No, toimiihan se Viru valkea tietysti myös juomisena, jos putsattavat loppuvat kesken.

12. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin ja alkoholi haihtuu tehokkaasti, koskenkorvassa kun on vähemmän alkoholia, niin osa kuivuu ja siihen prossun pintaan jää semmosta ylimäärästä kossu-jäännöstä, 80 prossasesta ei paljoa jää turhaa :p

13. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vahvistan tuon. Joskus se kossujäännös maistuu vielä aamulla suussakin.

14. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm. Jos tuossa tilanteessa olisin myyjän paikalla, niin katsoisin vähän, millainen asiakas käppäilee puotiin. Jos heppu on joku 10 v vanha, ja haluaa ostaa 1000 € tietokoneen, niin eikö hälytyskellot soi? Itselläni soisivat. Samoin jos asiakas pyytäisi emoa, joka tukee DDR1 muisteja, ja niiden seuraksi ostaisi DDR2 muistia, niin kysyisin, että onko hän humioinut sen, että osat eivät ole keskenään yhteensopivia. Jos asiakas loukkaantuisi jälkimmäisestä esimerkistä niin, että vaihtaisi liikettä, niin vaihtakoot, ja saakoot toimimattoman kokoonpanon.

15. Netti

Netti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eiköhän asiat ole jo tullu selväksi. tuon corsairin vois hankkia. Miten muuten voiko dvd polttimen laaseria kalibroida?
    alkaa oireileen tää mun dvd poltin.
    Näköjään hajoo kaikki samalla kun alkaa kasaan uutta :)

Viimeksi muokattu: 09.09.2008
  16. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kalibroida laaseria? En ainakaan ole kuullut, että kukaan olisi tuota tehnyt - mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Mutta kysyit muuten vastalukemaani asiaa. Tuli eilen luettua vm 2003 olevaa MikroPC lehteä, ja siellä luki seuraavaa: "Normaalipuhdistuksessa pidän hyvänä harjallista puhdistus-cd:tä. Cd-aseman purkaminen on seuraava vaihtoehto, että pääsee lukupäähän käsiksi ja puhdas kuiva pumpulipuikko on parempi kuin laittaa jotakin ainetta, joka sumentaa lukupään käyttökelvottomaksi." Lehti oli tosiaan ilmestynyt 18.12.2003

Voithan kokeilla tuota puhdistus Cd:tä, tai purkaa aseman osiin, mtta luulen, että uusi asema on sinulle halvempi vaihtoehto.

17. Netti

Netti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 10.09.2008
  18. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
  19. Netti

Netti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo pitää paikkasa nuo linkit pohdin tässä että tilaisko jo tuon uuden aseman ennen muita laitteita ois valmiina sitte kun tarvii kummiskin

20. Netti

Netti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asiasta neljänteen.
    Katoin tuota mun uutta prossu tuuletinta ja huomasin että se on pieni 4 pinninen.
    Onko tuohon saatavissa nopeudensäädintä.

Jaa tämä sivu