1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

600 eurolla laadukas kannettava?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi sipulli 21.08.2008.

  1. sipulli

    sipulli Member

    Liittynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hankkimassa läppäriä, joka saisi maksaa korkeintaan noin 600 euroa. Olisi kiva jos joku voisi vähän neuvoa minua tässä jutussa. Kone tulisi nykyisen pöytämikron tilalle.

    Mihin käytän konetta:
    * kuvankäsittely photarilla
    * surffaus netissä
    * musiikin kuuntelu ja mahdollisesti elokuvien/television katselu (harvemmin)

    Toiveita:
    * 15" näyttö riittää
    * muistia mielellään 3GB-> (riittääkö se minulle?)
    * laadukas(?)
    * plussaa olisi jos koneella pyörisi Sims 2- peli :)


    Olen etsinyt muutamia vaihtoehtoja, jotka sopisivat ainakin hinnan ja muistin puolesta. Esimerkiksi näytönohjaimista en kuitenkaan ymmärrä juuri mitään.

    FU-SI AMILO LI 2732-001

    Acer Aspire 5220-7A4G32Mi

    Amilo Li 2732-001

    Tietysti ottaisin mielelläni vastaan myös muita ehdotuksia, vinkkejä tms..
     
  2.  
  3. mrl586

    mrl586 Regular member

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Intel X3100 on hidas näytönohjain, katsele tuon sijaan Nvidian ja ATi:n näytönohjaimia.
     
  4. sipulli

    sipulli Member

    Liittynyt:
    21.08.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okei, kiitos vinkistä.

    Mitänkäs nuo eri merkit, mitä mieltä olette Acerista yleensä? Hyviä ja huonoja puolia?
     
  5. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Suunnilleen samaa laatutasoa tuntuvat kaikki merkit tuossa hintaluokassa olevan.

    15" näyttö ja vaativa kuvankäsittely eivät ole kovin hyvä yhdistelmä, mutta 17 tuumaista ei taida tuohon hintaan olla helppo löytää.

    3 GB riittää tosi pitkälle, tuon tehoisessa koneessa en usko näkyvää hyötyä saavan enemmästä. Lisäksi yli 3,5 gigan muisti vaatii 64-bittisen Vistan, jotta siitä saisi hyötyä.
     
  6. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Uskoisimpa että tuo x3100 riittää mainitsemaasi käyttöön. Pelailuun siitä ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole, mutta Sims2 toimii ja emolevylle integroituna pysyy viileänä ja on halpa. Omalla kokemuksella cad- softat ja photari pyörivät jopa kevyessä ammattikäytössä.

    Peliläppäristä saat pulittaa pitkän pennin lisää joten tuumaile mitä koneelta haluat.
     
  7. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tuolla on käyttäjä kokemuksia joiden mukaan sillä kuitenkin voisi pelata sims 2 peliä eli hitaudesta ei haittaa...
    http://forum.notebookreview.com/archive/index.php/t-81820.html

     

Jaa tämä sivu