Olen hankkimassa läppäriä, joka saisi maksaa korkeintaan noin 600 euroa. Olisi kiva jos joku voisi vähän neuvoa minua tässä jutussa. Kone tulisi nykyisen pöytämikron tilalle. Mihin käytän konetta: * kuvankäsittely photarilla * surffaus netissä * musiikin kuuntelu ja mahdollisesti elokuvien/television katselu (harvemmin) Toiveita: * 15" näyttö riittää * muistia mielellään 3GB-> (riittääkö se minulle?) * laadukas(?) * plussaa olisi jos koneella pyörisi Sims 2- peli Olen etsinyt muutamia vaihtoehtoja, jotka sopisivat ainakin hinnan ja muistin puolesta. Esimerkiksi näytönohjaimista en kuitenkaan ymmärrä juuri mitään. FU-SI AMILO LI 2732-001 Acer Aspire 5220-7A4G32Mi Amilo Li 2732-001 Tietysti ottaisin mielelläni vastaan myös muita ehdotuksia, vinkkejä tms..
Okei, kiitos vinkistä. Mitänkäs nuo eri merkit, mitä mieltä olette Acerista yleensä? Hyviä ja huonoja puolia?
Suunnilleen samaa laatutasoa tuntuvat kaikki merkit tuossa hintaluokassa olevan. 15" näyttö ja vaativa kuvankäsittely eivät ole kovin hyvä yhdistelmä, mutta 17 tuumaista ei taida tuohon hintaan olla helppo löytää. 3 GB riittää tosi pitkälle, tuon tehoisessa koneessa en usko näkyvää hyötyä saavan enemmästä. Lisäksi yli 3,5 gigan muisti vaatii 64-bittisen Vistan, jotta siitä saisi hyötyä.
Uskoisimpa että tuo x3100 riittää mainitsemaasi käyttöön. Pelailuun siitä ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole, mutta Sims2 toimii ja emolevylle integroituna pysyy viileänä ja on halpa. Omalla kokemuksella cad- softat ja photari pyörivät jopa kevyessä ammattikäytössä. Peliläppäristä saat pulittaa pitkän pennin lisää joten tuumaile mitä koneelta haluat.
Tuolla on käyttäjä kokemuksia joiden mukaan sillä kuitenkin voisi pelata sims 2 peliä eli hitaudesta ei haittaa... http://forum.notebookreview.com/archive/index.php/t-81820.html