1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

500w micro one:n virtalähde "pommi"?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Oxdorf86 07.05.2007.

1. apilas

apilas Guest

Et ole ainoa, jolle on nauru maittanut :)

Nyt on kuitenkin joulun aikaa ja monet ovat enemmän ja vähemmän glögihuuruissa, joten suusta hyppivät sammakot voidaan katsoa läpi sormien hehe

:xD

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 21.12.2007
  2.  
  3. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Sama paskanjauhanta ja riidan haasto vaan jatkuu ja mollaat minua omilla keksimilläsi väitteillä.
    Mikset sinä voi sitten koskaan kasvaa aikuiseksi ja käyttäytyä asiallisesti edes joulun aikaan.
    Se on kumma juttu että vaikka asian selittää mitenkä perusteellisesti niin sinä jauhat samaa mantraasi välittämättä yhtään siitä mitä sinulle on kirjoitettu.
    Muistaakseni laitoin tuonne yhteen ensimmäisistä viesteistä sellaisen lauseen kuin absoluuttinen totuus mutta liikaa vaadittu että sitä ymmärtäisit.

Nyt kun Technicsinkin pitää tulla väittelyyn mukaan niin kertokaa minulle mikä huippuvirtalähde on painoltaan codegenin luokkaaa?
    Helppo soittaa suuta mutta kun jotain kysytään niin eipä osata mitään vastata...

4. apilas

apilas Guest

Technics:stä tuskin kannattaa moittia siitä, ettei hän ottanut puntaria mukaan, kun lähti ostamaan hyvää virtalähdettä velipoikansa koneeseen.

Ja minä en ole puhunut tässä vain ja ainoastaan codegen virtalähteistä, vaan kaikista virtalähteistä. Älä nyt hyvä mies väitä, että voit sanoa onko virtalähde laadukas vai ei, jos vain hypistelet sitä käsissäsi ja tunnustelet sen painoa. Taidat olla ottanut jotain muutakin kuin vain glögiä? :)

Ja kuten kerroin niin lukaisin tuossa aikaisemmin kolmannen virtalähde testin ja sen pohjalta sanon, että:
    Ompas ihme homma, että jartar on ainoa, joka huomaa yhtäläisyyden virtalähteiden painon ja laadun välillä. Kukaan muu ei sitä huomaa, ei edes ammattitestaajat.

Totuushan on, että virtalähde ostetaan hinnan, maineen, testien, virrantarpeen, jne. mukaan eikä minkään painon hehe.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.12.2007
  5. Technics

Technics Guest

Jartar elä ota henkilökohtaisesti näitä ns väittelyitä, mutta elä ennää puhu minkää virtalähteen puolesta painon perusteella..kuulostat ihan pikkutytöltä. En tiiä missä oot töissä ja millä alalla, mutta tuntuu vähän, että samaan aikaa ku kirjotat tänne niin luet jostaki toiselta sivulta niinsanottuja "varmoja valintoja" vaikka omakohtaista kokemusta sulla tuskin on monestakaan virtalähteestä. Ei mittää tuotetta voi haukkua paskaksi oletuksella, että se on kevyt nii komponentit on surkeita ja näin ollen koko virtalähde tms on perseestä. Ei meijän äitikään mee citymarketista hakemaan parasta mikroaaltouunia sen perusteella, että "ostetaa mikä painaa eniten, koska se on laadukas". Anteeksi nämä sammakot, mutta kyllä täällä on sellasia sammakoitaki, että vois pittää ne kurnutukset ihan mahassaa. Hyvää Joulua ja uuttavuotta kaikille! Nyt lähtee Olut VIRTAAAAAAAAAAAmmaaaaaaa!:D:D:D:D

6. juggeli

juggeli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se nyt on vaan tosiasia että laadukkaammat virtalähteet yleensä painavat enemmän. ATK-huollossa kun olin töissä niin tuli nähtyä kyllä paljon näitä halvimpia mahdollisia rimpula virtalähteitä jotka eivät painaneet juuri mitään todella pienien jäähdytyselementtien ja mahdollisimman vähien komponenttien takia. Sitten kun käteen sattu vähänkään laadukkaampaa merkkiä oleva virtalähde niin painoa oli kyllä huomattavasti enemmän ainakin massiivisempien jäähdytyselementtien takia. Ja kyllähänä se näkee CPU coolereissakin että tehokaampi painaa enemmän, noin kilon painoinen vaikkapa Noctuan kuparista tehty cooleri kyllä päihittää halvan alumiinista tehdyn kevyen coolerin.

7. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pitäneen lisää sekaantua tähänkin, vaikka oma 350w micro one päästi aikanaan käyttövoimansa ulos [​IMG] ja true power kolmatta vuotta ok (kops otsaa).

Noh vuonna jotain 70-80, hifistely/ kodinkoneille oli yleensä laadun tae paino. Osittain varmaan nykyjäänkin, mutta enneminkin tuonne pesukone ynm.t osastolle. Rauta/ vastaa muovi, mikä nykyään ei välttämättä pidä paikkaansa "hiilikuitu, sun muut".

Jossain vaiheessa legendat kertoivat, että esim. hifi laitteiden valmistajat lisäsivät pikkaisen lyijjyä laitteiden sisään saadakseen painoa lisään "parempaa tuotetta ,D)".

Tätä keskustelua, kerran taasen seuranneena kyllä haluaisin jonkun power suunnittelijan tietoa onko painolla todellisesti mitään vaikutusta virtalähteisiin.
    Kylläkin taipuisin ketjussa esintyneseen paino/ hinta , on jonkunlainen laadun tae ehkä 69-31%...???

Ja pukki tuokoon jokaiselle keskusteluun osallistujalle virta lähteen suhteessa teho/ kulutus, kunhan olkiluodosta ei lopu virta, ettei nuo kuusen kynttilät sammu.

8. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No voin sanoa että on kokemusta tietokoneista usean vuoden ajalta ja olen kasannut ja suunnitellut hyvin monta konetta.
    En ole missään vaiheessa sanonut että paino on suoraan verrannollinen laatuun. Se vaan nyt on tosiasia että monet paska powerit eivät paina mitään ja monet laadukkaat sen sijaan painavat.
    Tästä asiasta minulla on omakohtaista kokemusta toisin kuin sinulla ja apilaksella.
    Kyseinen ajattelutapa on taattua apilasta että poimii teksistä yhden sanan ja sitten tekee siitä sellaisia päätelmiä että vain tämän yhden asian perusteella valitaan osat.
    Jos otan sen esimerkin codegenin virtalähteen ja jonkun minkä tahansa laadukkaan saman tehoisen virtalähteen niin niiden painoero on sitä luokkaa kuin on littunäytöllä ja vastaavalla kuvaputkella joten kerroppa minulle
    A) Miksi tarvitset puntaria huomataksesi painoeron?
    B) Miksi laatu ei vaikuttaisi painoon?
    Testien kannalta ei ole oleellista punnita virtalähteitä joten siksi sitä ei tehdä.
    Ollaanpa sitä vitsikkäitä...

9. apilas

apilas Guest

Ei ole oleellista tehdä? No eikös tässäkin nyt ole jo usean viestin perusteella väitelty, että onko se paino laadun tae vai ei. Minustahan tuo kuulostaa erittäin oleelliselta, etenkin silloin jos yhtäläisyys laadulle ja painolle löytyy. Ja mistään varsinaisesta punnitsemisesta testipöydällä ei olekaan kyse. Vaan sanoin, että noissa selaamissani testeissä ei ole sanallakaan mainittu painoa suhteessa laatuun. Jotenkin tuntuu, että jartar on ainoa henkilö, joka on hokaissut tuon, että suuri paino on virtalähteen laadun tae.

Tämä pitää täysin paikkansa. Mutta nyt ei puhuttu vaan ja ainoastaan jäähdytys elementeistä. Vaan jartar totesi perinteisellä varmalla tyylillään (minulla on kokemusta kaikesta), että painavampi virtalähde on koottu laadukkaammista osista eli siis kaikki osat ovat laadukkaampia (painavampia), ei vain ainoastaan jäähdytys osat.

Lopeta jo hokeminen tuosta codegista. Sinähän mollaat aina Nexusta, joten vertaappas vaikka 500W Nexusta ja 500W Antecia painossa. Löytyykö eroa? Sinun teoriasi mukaan Nexuksen pitäisi olla höyhenen kevyt ja Antecin huomattavan painava.

10. Technics

Technics Guest

Älkää välittäkö Jartarista..jartar puhuu paskaa. Itse olen töissä myös atk-alalla, joten turha on jartarilla sanoa että kokemusta löytyy enemmän kuin minulla tai apilaksella. Oot vaa joku palstanörtti joka yrittää aina vaan päteä asioista mistä et oikeesti tiiä mitään.

11. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    En ole missään kirjoittanut että painon perusteella voi katsoa mikä on paras virtalähde. Itse vaan syötät sanoja minun suuhun.
    Olen kirjoittanut että paska powerit eivät monesti paina mitään ja se on aika varma merkki laaduttomuudesta.

Vastaappa nyt noihin kysymyksiin mitä laitoin. Äläkä jätä apilasmaiseen tapaan vastaamatta kaikkeen oleelliseen. Sitten voidaan jatkaa keskustelua.
    ja sitten
    Ihan sama missä olet töissä mutta mikään kertomasi ei anna osviittaa minkäänlaisesta tietotaidosta atk-alalta.
    Se että sinä ja apilas käytätte kaiken aikanne minun mollaamiseen sen sijaan että laittaisitte jotain faktaa pöytään kertoo vain sen että vaikea on väitellä kun asioista ei ole tietoa tuon taivaallista...

Viimeksi muokattu: 22.12.2007
  12. apilas

apilas Guest

Juu et ole sanonut, että painosta näkee mikä on PARAS virtalähde, mutta näin olet sanonut:
    Ja myös hoet koko ajan, että roska virtalähteet ovat höyhenen kevyitä. Mikä ei myöskään pidä paikkaansa. Kavoin meinaan juuri kaapistani vanhan pakettikoneeni 250W virtalähteen ja voin taata, että se kyllä painaa aivan tarpeeksi kokoisekseen möhkäleeksi. Ja todellakaan se ei ole mikään laatuvirtalähde.

Sinua tässä kukaan mollaa. Älä nyt ole typerä. Kuitenkin tuo sinun teoriasi "paino laadun takeena" on aivan posketonta soopaa. Ja jos se ei ole soopaa, niin miksi ammattitestaajat eivät kiinnitä tuohon yhtäläisyyteen (painava=laadukas) mitään huomiota, jos se kerran pitää paikkansa? Etkö ihmettele sitä ollenkaan? Ja jos se ei ole oleellista niin kuin taas kohta aiot vastata niin kysyn jo etukäteen, että miksi sinä sitä painoa hoet koko ajan, jos se ei ole oleellista?

Ps. Olet jartar pussitettu taas kerran :)

13. Technics

Technics Guest

Ja sinun puheetko jartar sitten antavat osviittaa tietotaidosta atk alalta?itehän höpötät kaikennäköstä soopaa ja ainoo virtalähe minkä tiiät nii on varmaa tuo codegen kun tuosta kerta höpötät kokoajan. Sitäpaitsi tässä ei sua kukaan mollaa..vaa yritetään saaha sut ymmärtää tätä tietokone alaa;)

Ps: Jartar Pussitettu Taas;)

14. apilas

apilas Guest

Ei! Kyllä jartarilta löytyy omakohtaista kokemusta yhdestä toisestakin virtalähteestä kuin vain tuosta Codegesta, meinaan siitä surullisen kuuluisasta Nexuksen 350W:sta, mikä oli täysi floppi. En jaksa kaivaa niitä postauksia, joissa jartar haukkuu omakohtaisella kokemuksella tuota kyseistä Nexusta. Ne haukkumiset ovat aivan perusteltuja, koska kyseinen virtalähde oli todellakin tosi surkea. Ihmetellä sopiikin, että millainen "asiantuntija" sekaantuu tuollaisiin toisen luokan tuotteisiin kerta toisensa jälkeen?

15. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    En ole sanonut että kaikki painavat virtalähteet ovat hyviä.
    Eli laitetaan vielä yksi selvitys vaikka olen tämänkin moneen asiaan selittänyt mutta kun ei kerralla mene perille.
    Elikkä jos virtalähde on höyhenen kevyt niin se tuskin on laadukas.
    Ja edelleenkään et tähän vastaa. Kertoo sen että et uskalla vastata kun tiedät olevasi taas väärässä.
    No jos tarkkoja ollaan niin en ole nähnyt yhtäkään varteenotettavaa virtalähde testiä jossa ei ole kiinnitetty huomiota jäähdytyselementtien kokoon. Se jos mikä vaikuttaa painoon. Että se siitä.
    Voisitko edes yrittää osoittaa että tiedät aiheesta jotain etkä yritä opetella meedioksi.
    Makkarin lattialla pyörii tälläkin hetkellä 450 wattinen corsairin poweri :)
    Ostohetkellä se oli yli 2 ja puoli vuotta sitten huippu poweri.
    Pyörittää täysin vakaasti nykyistä piristettyä konetta. En nyt ymmärrä miksi se siis olisi ollut huono ostos?!?

16. apilas

apilas Guest

Vieläkin hoet esimerkkejäsi ainoastaan sitä Codegen virtalähteestä. Suppea on valikoima miehellä.

Laadukkaat jäähdytys elementit painavat enemmän kuin perus tusina jäähdytys elementit, tämä on jo kaikille selvää. Mutta sinä sanoit, että laadukas eli painava virtalähde on koottu laadukkaista osista ja sen vuoksi painoa on enemmän. Eli kerrotko minulle ja mielellään muillekin, että mitä ovat ne "muut" laadukkat osat siellä virtalähteessä, kuin vain jäähdytys elementit, kun ne painavat niin huomattavan paljon?

Et ole vai? No mitäs tämä sitten on:
    Mies on jo niin pussissa, ettei tiedä edes mitä on sanonut hehe

Ja kuitenkin koneessa kiinni se surullisen kuuluisa 350W:nen Nexus? HAHA! Kuulostaa jo todelliselta asiantuntijalta.

Muistaakseni sinun koneessa on mm. näyttiksenä 9800PRO, joten se siitä piristetystä koneesta.

17. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Se on hyvä esimerkki ja sopii painovertailuun todella hyvin.
    Laadukas muunnin ei voi olla erittäin kevyt. Sekä muuntimen laatu ja käytetyt jäähdytyselementit vaikuttavat paljon valmistusteknikkaan joten jos niistä nipistetään niin kyllä sen huomaa.
    Sama asia jonka juuri selitin. Laadukas virtalähde ei voi olla ultrakevyt.
    Se menee kaverin pojan koneeseen jonka rakennan sille joululahjaksi. Tarjoaa muuten hintaansa nähden valtavasti tehoa ja on sitä laatua.
    Jotain vastaansanomista?!?
    Se on kumma kun porukka luulee tietävänsä paremmin tietokoneen osat kuin minä itse. Koneessani on tällä hetkellä e4300 ja 7900GS. Kelpaavat minun käyttööni hyvin.

18. Joomi

Joomi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö toi pelkkä näytönohjain ota jo se 200w käytössä?

19. Technics

Technics Guest

^WORD Hahahahah!:D:D

20. apilas

apilas Guest

Ei vaan päinvastoin. Olen aidosti hämmästynyt, että sinä kehut Nexusta. Todella hämmästynyt!

Ei meinaan jaksa pilata sitä joulumieltä ja kaivaa niitä sinun aikaisempia kommenttejasi Nexuksesta, etenkin juuri tuosta kyseisestä 350W:sta mallista. Niiden kommenttiesi perusteella ei olisi koskaan uskonut, että laitat tuon virtalähteen rakentamaasi koneeseen ja vielä joululahjaksi. Noh joulu on ihmeiden aikaa :)

EDIT: Vai onko se sittenkin niin, että se Corsair menee siihen joululahja koneeseen ja edelleen pidät sitä surkeaa 350W:sta Nexusta omassa koneessasi?

21. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei, koko kone vie maksimissaan sen 200W.

Jaa tämä sivu