1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

500 € budjetilla mennnään

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Rhoads 22.10.2007.

  1. Rhoads

    Rhoads Guest

    Elikkäs uus kone pitäis hankkia. Vaihtoehtoina olis ostaa käytetty kone joka maksais 200€ Kone on tällainen:

    -1GB Ram
    -Amd Athlon 3200+ kellotettu 2,1GHz
    -Geforce 6600Gt + Zalman jäähy
    -Asus A8N-SLI Deluxe
    -120Gb Maxtor(ide) ja 200Gb Seagate(sata)

    Toinen vaihtoehto olis koota itse noin 500€ budjetilla uus kone. Saako tolla rahalla ees mitään? Kone tulis kevyeen pelaamiseen ja yleisiin juttuihin. Millainen ois hyvä kokoonpano? Ja mieluiten että kaikki osat sais tilattua samasta paikasta.

    Kolmas vaihtoehto (kenties typerin), ostaa joku valmis pakettimasiina. Siinä ainakin säästyis suurelta vaivalta.
     
  2.  
  3. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Uusi kone on aina toivottavampi vaihtoehto siinä mielessä että toimivuus on varmempaa, ja käytetyllä on harvoin minkäänlaista takuuta.

    Jos haluat pelkän suorituskyvyn nostamista (eli pidät kotelon ja kiintolevyn jne.), vaihtoon menee suoritin, näyttis, muisti, emolevy ja ehkä virtalähdekin.

    Tässä ketjussa näyttää olevan noin 500 € budjetti ja päivitykseen menee em. osat.
     
  4. Rhoads

    Rhoads Guest

    Tarkotan siis että kannattaisko mun ostaa toi 200€ maksava kone, jonka tiedot tossa luettelin. Vai koota ite kokonaan uusi konepaketti 500€ budjetilla. Tästä nykyisestä koneesta en aijo säilyttää mitään. Eli mikä ois hyvä kokoonpano, jonka sais hankittua 500€ budjetilla ?

    Vai kannattaako tyytyä tyyliin tämmöseen : http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...Selected=Specifications#t_category_tabcontent
     
  5. Metalface

    Metalface Member

    Liittynyt:
    21.10.2007
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Parhaan koneen kyllä saa kun kokoaa itse. 500€:lla ei nyt tietysti mitään huippumasiinaa saa, mutta jos ei vaadi koneelta ihmeitä niin kyllä sillä jo kohtuullisen myllyn saa, jolla pystyy jopa pelaamaankin siedettävästi.

    Mulle ehdotettiin just budjettikokoonpanona tätä.
    Sen pohjalta voi hyvin kattoo ton hintaluokan konepakettia.

    Ja tietysti jos tarttet niin näyttöä sun muuta näppäimistöä siihen vielä päälle.
     
  6. Rhoads

    Rhoads Guest

    Toi sun budjettikokoonpano ei näy tossa antamassas linkissä. Mutta näytöt ja muut vehkeet on jo. Eli pelkkä kone pitäs saada kasattua. Millanen ois semmonen suht hyvä kokoonpano?
     
  7. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Katsoin noita tuotekoodeja ja laitoin copypastella ne osoiteriville. Huomasin että siinä näytti olevan ainakin 2 Gt 800 MHz DDR2 keskusmuistia ja Radeon HD 2600 XT, ellei nuo numerot tulleet jostain ihan muualta.

    Edit: typoa pukkaa
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2007
  8. Rhoads

    Rhoads Guest

    Kannattaisko ostaa toi paketti minkä sanoin ni 200€? En kummiskaa mitää huippukonetta tarvii.. Mut jos ei kannata, nii ehdotelkaa hyviä kokoonpanoja, joissa ois hyvä hinta/laatu suhde ja se 500€ budjetti. Ja kiitos jo etukäteen vaivannäöstänne !
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.10.2007
  9. infierno

    infierno Member

    Liittynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    elä osta sitä 200€ pakettia.. enemmin ostat gigantista sen koneen, saatpahan ainakin toimivan.. itellä ja kavereilla on ollu yleensä jonkin verran koneissa ongelmia ku oon kasannu koneen, ei sillä ettei osattas kasata ja kattoo että osat käy yks yhteen mut ongelmia aina on.. yleensä koneen luotettavuus ei ole niin hyvä ku valmispaketeissa.. ja jos oikeesti et tartte mitään tehotykkiä niin osta se valmispaketti..
     
  10. Shadows13

    Shadows13 Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Niin paitsi että noissa pakettikoneissa on aina paljon ilmaa välissä. Mielummin erillisistä osista.
     
  11. infierno

    infierno Member

    Liittynyt:
    19.10.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no mikä on paljon ja mikä vähän.. se on suhteellista.. ainahan niissä jonkin verran on "ilmaa" välissä.. mut on ne luotettavampia..
     
  12. Rhoads

    Rhoads Guest

    Kyllä taidan sittenki koota koneen itse. Ellei nyt joku pakettikone tule johonkin hyvään tarjoukseen. Mutta millasen kokoonpanon siihen itse kokoamaan koneeseen sitten laittaisi?

    Asus M2N AM2 NF430 ATX -emolevy 65.90€
    Samsung SH-S203B/BEBE 20X DVD+/-RW SATA 28.90€
    Samsung T166 320GB 7200RPM SATA 3,0 Gbps 69.90€
    2X Kingston 1024MB 667MHZ DDR2 NON-ECC DIMM 51.80€ (25,90€/kpl)
    Club 3D 8600GT 256MB GDDR3 PCI-E DUAL-DVI TV RETAIL 109.90€
    AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5Ghz -prosessori, boxed 90.90€
    Tricod Aeolus 6210L-CA ATX-kotelo 400W virtalähteellä 49.90€

    Käykö nuo osat vielä toisiinsa? Vai saisko samalla rahalla vielä parempaa, mutta erikaupasta?
    Olisko tommosessa paketissa järkeä? Ainakaan hinta ei ole kovin suuri ja kaikki sais tilattua verkkokaupasta. Yhteensä vain vajaa 500€.
     

Jaa tämä sivu