1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

5.1 Äänet ulos vahvistimelle

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Anazon 02.01.2005.

  1. Rochefort

    Rochefort Member

    Liittynyt:
    17.08.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Apua mullekkin

    Eli olis vähän ongelmia AC3-äänten(etenkin DTS) ja FFDshown kanssa.
    Yritän siis säätää Logitechin z-5500 kaiutinsettiä huolimaan 5.1 ääniä
    Realtek AC97 Audio for VIA-äänikortilta(Abit AX8:iin integroitu) Optisen lähdön kautta
    ja nyt oon päässy jo siihen asti että osa leffoista kuuluu Dolby digitalina BSplayerissä ja osa leffoista vaan särisee. Winampissa kaikki elokuvat vaan särisee (pahemmin kuin BSpalyerissä) DTS-ääniä en oo saanu ulos vielä mistään!
    FFDshowssa on Mixer päällä ja sieltä 3/2+LFE 5.1channels ja outputtina AC3. Tämä on ainoa asetus jolla saan edes Dolby digitalit kuulumaan. Jos vaihdan outputin esim. stereoksi tai same as input, kuuluu kaikki äänet moitteetta molemmissa soittimissa, mutta vain stereona(ylläri..) Ja siis olen kokeillut useilla eri tiedostomuodoilla ja mp3:set toistuu kaikilla asetuksilla moitteetta.
    AC3filtteriäkin oon kokeillu, mutta sen kanssa meni vielä huonommin.

    Mikä mättää, haluaisin käyttää nimenomaan Winamppia leffojen katsomiseen. Toivottavasti tästä saa edes jonkun tolkun...
     
  2.  

Jaa tämä sivu