kyl mä ajattelin mut suomi tuppaa olemaan niin vaikea kieli. Esim 2 winrar päälle niin suoritinkäyttö on 100% ja muistia menee vaan joku 500Mt. Tällöin otetaan jo kaikki hyöty dualcoresta. 2 gigaa on kyllä hyvä olla mutta ei mikään välttämättömyys edes dualcorelle.
"Esim 2 WinRAR päälle niin suoritinkäyttö on 100% ja muistia menee vaan joku 500Mt. Tällöin otetaan jo kaikki hyöty dualcoresta." BF2 vielä lisäksi, niin 2 gigaa on välttämättömyys... Sanoin ehkä väärin,mutta on ainakin erittäin suositeltavaa olla 2 gigaa muistia dual corelle. Melkein välttämätöntä...
matrix82, Tuossa tarkoitettiin sitä että BF2 tarvii ihan yksinäänkin muistia roimasti. Gigalla ei viellä paljoa juhlita. :/
Perustele tämä ihmiselle joka ei pelaa battlefieldia. Ja lehmät lentää... Pistäppä oikein hyvät perustelut tälle.
Itellä koneessa 1,7 gb muistia ja kyllä pystyy fear combattia pelaan ilman ongelmaa vaikka f-secure on päällä... ja on siellä viellä FRO ja pari jotain pikkusoftaa... ettei tarvitse kysyä niin muistit on 3x 512 ja 1x 256...
"Perustele tämä ihmiselle joka ei pelaa battlefieldia." Vaikea "perustella" muuten kuin viittaamalla erinnäisiin sivustoihin, joissa BF2:n pelaajat ovat kertoneet kokemuksiaan ja sitten omiin kokemuksiin(joita ei oikein voi perustella!!).Ei ole kai testattu tätä koskaan puolueettomasti, kuten ei kai muitakaan pelejä ja niiden max kokoonpanoa(siis jonka tason yli ei mitään parannusta tapahdu...) "Itellä koneessa 1,7 gb muistia" Tuo on vain noin 0,3 gigaa vähemmän kuin minulla; kyllä tuokin varmasti riittää.
Tarkoitin tuolla että miksi ihminen joka ei pelaa battlefieldia ostaisi 2 gigaa keskusmuistia. BF2 kait tarvii sen 1,5 gigaa keskusmuistia että se pyörii hyvin. Siitä lopusta 500 megasta ei ole muuta kuin nimellinen hyöty kyseisessä pelissä.
Tuo on totta, jartar, että 1,5 gigaakin riittää. Tosin, jos DC on käytössä, on tuo vähän hankala toteuttaa ja 2 gigaa on silloin paras vaihtoehto. Täytyy kuitenkin muistaa,että uusiakin ohjelmia ja pelejä tulee koko ajan ja niiden vaatimukset raudalle kasvavat koko ajan, niin tietty muistiakin vaaditaan enemmän. Näitä uusia ovat mm. Vista, uusi Office 2007, uusi BF jne. eli lista on melkeinpä loputon...
Saman hintaista kuin DDR muistikin. Eli ei taida kovin hintavaa olla. Ellei sitten ajattele että DDR muistien hinnatkin on korkeat.
Kannattaa huomata hymiö perässä. Muuttaa lauseen sisältöä kummasti. Ainakin itse ymmärsin tuon jonkinlaisena sarkastisena välikommenttina. Edit. tai sitten ymmärsin väärin ja kirjoittaja puhuu omiansa. Mene ja tiedä...
Kun ajattelee että kuukauden alusta hinnat nousseet about 50eurolla monessa paikkaa, niin eivät ne halpoja ole.
Tosta muistien hintojen noususta omakohtanen kokemus. Eli tilaushetkellä (kone ei vieläkään siis kotona) Corsairin 2 gigan DDR800 muisti-kitillä hintaa 294 euroo ja tällä hetkellä kyseisestä kitistä saa pulittaa 523 euroa.
Minä en kyllä tajua tuota muistin hömpötystä. Itse olen tullut ihan hyvin toimeen 512 Mb muistia, joskin tarkoitus olisi lisätä toinen 512 kampa. Itse en palaa BF2:sta, mutta kaveri kyllä pelaa ja hänellä on myös vain 512 Mb muistia. Eikä se kyllä mitään dia esitystä ole. Tai no, en sitten tiedä minkälaista pelin kulkua pidätte dia esityksenä. Edit: typoja prkl
100 FPS kai olisi aika hyvä...sellainen kuin DVD-elokuvan katsominen omalla koneella on tai vaikkapa filmi elokuvateatterissa tai televisiossa. BF2 on parhaimmillaan kuin sotaelokuva ja huonoimmillaan diaesitys. Sitäpaitsi en kuitenkaan vielä pidä tarpeellisena hankkia 4 gigaa muistia(vaikka se toki mahdollista on)
Kaverillasi on varmaan minimi asetukset, niin silloin saattaakin pyöriä 512mt muistilla. Yli giga käytössä muistia 1600x1200 grafiikat täysillä ja reunanpehmennystä ja anisotrooppista suodatusta lisäksi.
"On se ihmeellinen toi ihmisen sopeutumiskyky. Joskus pelannut alitehoisella koneella Dark Forces 2:n läpi keskimääräisellä 12fps:llä. Ei tuntunut yhtään pahalta kun siihen tottui. " Itselläni on koneessa 512 megaa muistia,ja pelaan Oblivionia fps:sän huidellessa siellä 5 - 15 välillä. Kyllähän tuotakin diashowia kattelee,tosin kun saan rahaa tarpeeksi kasaan,lähtee näyttis ulkomaille,ja koneeseen itseensä myös lisämuistia tulee. En tiedä,paljonko XP tukee muistia,mutta eihän sitä koskaan liikaa ole,vai onko?