1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

...

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mpk666 21.06.2002.

  1. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Nyt en oikein ymmärrä???

    kirjoitit näin aiemmin:
    "Mulla ainakin nerolla kun laitan rastin siihen missä lukee raaka data niin homma toimii:)"
    ja näin:
    "jake ehkä sulla ei sitä ole nerossa mutta älä kirjoita asiasta josta näköjään ett mitään tiedä.Luulen että alkuperäisen viestin ongelma häviää kun nappaa rastin siihen.Mulla ainakin onnistuu poltot kun laitan siihen rastin.Neron versio on 5.5.7.2 ja siinä tämä kyseinen ominaisuus on.Ja poltto nopeudella ei pitäisi olla merkitystä jos sekä asema että poltettava levy tukee 12kertaista nopeutta.Tai ehkä teillä vaan on paskat vehkeet:)"

    Missäköhän kohtaa nerossa lukee "raaka data" johon voi ruksia?
    Mulla on ollu tuo 5.5.7.2:n enkä siitä kyllä löytänyt tuota, eikä löydy 5.5.8.2 versiostakaan mikä minulla on..
     
  2.  
  3. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Musta alkaa tuntua että sä ett tiedä koko Nero ohjelmastakaan paljon mitään.Tai ehkä itse olen unenpöppörössä koodannut siihen sen ominaisuuden.Vielä tästä vcd ongelmasta joka teillä on voin vain sanoa että poltan itse kaikki levyt AINA täydellä nopeudella enkä ole mitään ongelmia huomannut levyihin tulevan.Ne toimivat myös kavereiden koneissa hyvin.Sen sijaan joltain kavereilta lainatuissa levyissä on kieltämättä ollut ongelmia toimivuudessa.En tiedä johtuuko se levyn polttonopeudesta vai ei.Omalta osalta jätän aiheesta kirjoittelun nyt tähän koska siitä ei ole minulla enempää sanottavaa;)
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Kuten sanottu, tietokoneissa varmasti toimivat hyvin. Ongelman aiheuttavat DVD-soittimet (u know, siis ei DVD-asemat, vaan ne mustat boxit jotka ilmestyvät TV:n läheisyyteen ja eivät yleensä ottaen sisällä kovalevyä eivätkä kaadu) ja se miten hyvin ne lukevat nopeasti poltettuja levyjä. Ja samahan pätee muutenkin -- VCD:n toi tehdä aivan päin seiniä ja kuvitella tehneensä homman aivan oikein, jos levy toimii PC:ssä. Mutta VCD pitää olla pilkulleen oikea että se toimisi DVD-soittimessa, PC:ssä todellakin toimii lähes mikä tahansa epästandardi kamakin.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Ja en ymmärrä vieläkään itsekään mistä löydät "raw data" -valinnan Neroon?
     
  6. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Alkaa tuntua toi mun Nero sitten henkimaailman hommalta.Siis siinä on kyseinen ominaisuus.Joo tosiaan olemme katsoneet tietokoneilla näitä elokuvia mutta kun kaveri pääsee intistä niin täytyy mennä sinne kokeilemaan.Mutta on se kumma jos 600mk dvd toistaa ne mutta 3000mk laitteet ei.Nero muuten tarjoaa kyseistä ominaisuutta aina kun polttaa ylipitkiä levyjä.
     
    Viimeksi muokattu: 24.06.2002
  7. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    No ei nyt aivan noinkaan -- asemahan ei ole se, joka sen DVD:n soittaa. Eli pikemminkin "on se perkele kumma, että 18000mk:n tietokoneeni osaa soittaa tuon eikä tuo kaupasta ostettu 700markan Apexin DVD-soitin osaa". Siis syy siihen miksi VCD:t, DVD:t, SVCD:t, jne pitää olla standardeja on se, että siellä pyörittimessä on vain pari piiriä, joihin on ohjelmoitu se mitä levyltä pitää löytyä, missä muodossa ja mitä niille pitää tehdä -- vähän sama kuin olettaisi C++ -kääntäjän osaavan kääntää, kunhan tekee "vähän sinnepäin, kyllä sen pitäisi tajuta".

    Juh, mutta tämä horina on nyt karannut aivan offtopiciksi, suljetaas ketju :)
     
  8. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Ettet nyt vain sotkisi cdrwin:iin tuota RAW:ta..
    Sen avulla on helppo ohittaa kopiointisuojauksia, kun tekee imagen sillä..

    EDIT: kerkesin vielä kirjoittaa :)
     
    Viimeksi muokattu: 24.06.2002
  9. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    No, avasin uusiksi. Annetaan kasvaa ja tutkitaan mitä tästä tulee =)
     
  10. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jake jos asut Lahessa ni tuu itse kattomaan.Ohjelma on Nero.Eikös tänne vois laittaa kyselyn onko porukalla sitä vai ei omassa Nerossa.
     
  11. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Supo: Ota screenshot, niin selviää tuokin.
     
  12. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    En "valitettavasti" asu siellä :)
    Kokeilepa vaikkapa googlea ja jos löydät jostain sivun missä kerrotaan, että nerossa on tuo ominaisuus niin pistäppäs linkki tänne.
    Ja kyllä muutkin voisi kommentoida tätä asiaa, vaikka tuskin tässä paljoa kommentoitavaa on. Todella turhaa juttua jo..
     
  13. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm... mielenkiintoista keskustelua täällä :)

    Siis käsittääkseni nero ei suoraan tue tuota RAW polttotapaa. Mutta "yrittää" polttaa ainakin imaget, tietyllä tapaa "raakana".
    Tonkimalla tonkien löysin välilehden jossa voi tarkastella/säätää "vieraan imagen" tietoja.
    Mutta siihen se sitten jääkin..
    Oikaiskaa jos olen väärässä.

    Eli valitkaa nerossa burn image ja avatkaa xxx.bin ei siis xxx.cue. Niin ruutuun pitäisi pläjähtää ruutu jossa nuo tiedot näkyvät.
    Tässä screenshotti:

    http://www.sunpoint.net/~ripperi/


     

Jaa tämä sivu