1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

24 M netin nopeus yleensä?

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Topi1234 29.10.2007.

  1. janneva

    janneva Member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuolla ea510-modeemilla ilmoitti porttiongelmista, mutta ei ea201:llä (kuten pitääkin). Latausnopeuksissa en huomannut siltikään mitään eroa. Nyt olen saanut kuitenkin porttiohjaukset tehtyä tuohon ea510:an, joten sekin pitäis olla kunnossa.
    Kaipa tässä nyt kaikki on kunnossa, tyhmyyksissäni oletin vaan että nopeammalla yhteydellä sais ladattua nopeampaa.
    Latautuuhan tässä youtuben videot yms. nopeampaa, mutta todellinen ero megaseen on lähempänä x2 kuin x24.
    Soneran palvelimelta tuli jotain 1600-1700kt/s. mutta eipä oo tarvetta sieltä mitään latailla...
    Viimeisin torrent-nopeusennätys 340kt/s
    Olis mielenkiintoista kuulla, minkälaisia nopeuksia muilla on keskimäärin...
     
  2.  
  3. miccelson

    miccelson Member

    Liittynyt:
    03.10.2006
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elisan 24/1 ja kyllä täällä torret lataa sellasta 1,3-1,6 Mt/s. (riippuu paljo traksustakin, mistään Pb:stä ei oo koskaan tullu yli 200 Kb/s) Nopeustestit näyttää luokkaa 12-16Mb/s
     
  4. smf83

    smf83 Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla Soneran 24/2. Paras torrent ja revconnect nopeus mitä oon saanu on jotain 800kB/s. Ennen Soneran 8/1 liittymällä jotain 650kB/s.

    Joltain nettisivulta oon muistaakseni joskus saanu jotain 1300-1500kB/s.

    vähän ehkä harmittaa nopeuden nosto, mut ei maksa kyllä ku vajaat 8€ enemmän kuussa.
     
  5. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    TW EA 510 v.3 modeemissa on 4 kytkentäkohtaa 1-2 on palomuurillisia 3-4 sillattuja tarkoittaa sitä että niissä ei ole minkäänlaista suojausta ja suojaus on hoidettava muulla tavalla. Modeemin vaihto TW EA 201 vaihto sinänsä on huono ajatus koska niinkin vanhassa modeemissa on heikompi tietoliikenne prosessori.
     
  6. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Joskus OLI Elisan 24/1...taisi olla jotain 16-13 max...."tasainen" kuormitus taisi olla 13.7 muistaakseni.....tiettyjen harrastuksien loputtua en enää tarvinnut niin nopeata yhteyttä joten se siitä....
     
  7. Noobedge

    Noobedge Guest

    Tuo 24/1 on fullrate. Eli nopeutta ei rajoiteta, jolloin nopeus on jotain väliltä 0-24.

    Kannattaa varmaan kokeilla sillattua yhteyttä tuolla torrent ohjelmalla, ja lisätä avoimien yhteyksien määrää jne.
     
  8. miihkali1

    miihkali1 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuopiossa aikoinaan avasin 8:n megan-laajakaistan, niin avausta piti odottaa melkein 6 viikko. Vaihdoin kesällä DNA:n 8:n megan-liittymään, niin avaus kesti 3 päivää. Sitten nostin nopeuden 24:ään megaan, niin nopeus oli noussut seuraavana päivänä. Tuo 2:n minsan siirtonopeus on kyllä tosi hyvin. Mutta on noissa liitymän avauksissakin kyllä eroja. Luulen, että DNA:n nopea avaus johtui siitä, että DNA omistaa nykyään KPY:n, jonka linjoja kaikki operaattorit käyttää. Vaikka pitäisi olla tasavertaisia, niin taitaa ns. omat tilaukset menee pinon päälle. Vaikka ei se minua haitannut. Päinvastoin... nim: kuitua odotellen...
     
  9. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mistä tietää missä se jakaja / keskus on?
     
  10. JooPee

    JooPee Regular member

    Liittynyt:
    08.06.2007
    Viestejä:
    332
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niinpä... Ois ihan kiva tietää!
     
  11. svinhu

    svinhu Member

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meidän 24-megasella lataa maksimissaan 1,4Mt/s, ainakin DU-Meterin mukaan.
     
  12. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Erittäin nopeasti tulee kaikki roska 24megasella netillä joka käytännössä 10 megaa kun se on jaettu kahelle koneelle.
     
  13. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Nebulan 24/1 käytössä. Aikaisempaan soneran 8/1:een ei ole juuri ollenkaan eroa. Torrenteilla sai vanhalla yhteydellä 850kb/s ja uudella 950kb/s. Asiakaspalvelusta sanottiin että on 2,8km etäisyyttä puhelinkeskukseen, eli tuosta ei nopeus nouse. Vaihdan kohta tuohon 8/3:een niin saan kaiken hyödyn irti. Yhteys kyllä temppuilee huomattavasti enemmän kuin Sonera. Sillattuna yhteys ei toimi juuri ollenkaan, nat:in takaa nettiselailu onnistuu, ja torrentit tulee hyvin sisään mutta ei ulos.
     
    Viimeksi muokattu: 22.01.2008
  14. nlitement

    nlitement Member

    Liittynyt:
    15.12.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    [​IMG]

    On.

    Evotatte ehkäpä? :) Koittakaa testata torrenteilla, missä on mahdollisimman paljon seedaajia. Tai sitten yksityisträkkereilla.
     
  15. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei auta vaikka kuinka torrentia kokeilisi, jos linjat on pitkät.
     
  16. Daddy_

    Daddy_ Member

    Liittynyt:
    14.02.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kolme vuotta sitten aloitin soneralla, 1/512, siitä nosto 8/1, siirto kesti 10min. Sonera 600/80 kt/s. Sitten vaihto halvempaan kymenpuhelimen nettiin, nopeus oli 850/95 kt/s. Nytten ollut sitten viikon verran 24/3, ja siitä ne ongelmat sitten alkoivat. Paras nopeus mitä olen saannut, oli XP:llä ja modeemi tehdasasetuksilla, modulaatio annex m ja adsl 2+, oli 1,85Mt/s ja up 280Mt/s. Mutta näissä asetuksissa oli se huono puoli että modeemi kaatui 1min välein. Nytten vistalla ja modeemi päivitettynä uusimmilla asetuksilla sisään tulee 1,4Mt/s. Matkaa keskukselle on vain 550m, tosin asun pikku kylässä, eli kaapelit on varmasti vanhat, talokin on rakennettu -59.
     
  17. Delarent

    Delarent Guest

    Mulla Elisan 24/1 netillä nopeus jääpi testerillä 6-7m välimaastoon ja motukka ilmoittaa 8.8 m nopeudeksi päivästä riippumatta.

    Tänään pitää sinne kilauttaa ja pyytää josko kokeilisivat nostaa nopeutta hieman. Keskuksen ei pitäisi kamalan kaukana olla , kun asun tälläisessä kerrostalolähiössä.

    Viime päivinä esim youtubessa videoiden lataus kestää 4-5min jos kyseessä on n. 30s pätkä. :(
     
  18. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Asuinpaikasta et voi juurikaan päätellä puhelinkeskuksen sijaintia. Youtube toimii kyllä nopeammin noilla nopeuksilla, eli sitten on vaan juutuubi hidastellut tuossa sinun tapauksessa.
     
  19. Delarent

    Delarent Guest

    Joo niinhän tuo "sinun putki" välil vähä jumittelee .

    Soittelin elisalle , eivät kertoneet miten paljon mulla matkaa keskitimeen ompi.

    Käskivät ottaa suotimen pois välistä (modun ja pistokkeen) , eikun kauppaan ostamaan uus kaapeli ilman suodinta ja sitten tyyppäileen uudelleen.
     
  20. smf83

    smf83 Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    pystyykö modeemin asetuksia muuttamalla vaikuttaan nopeuteen? mulla on telewell ea-501 modeemi. modeemin ohjelmisto on päivitetty. netti soneran 24/2.
     

Jaa tämä sivu