1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

2000€ ulkomailta

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Kuropp 26.12.2017.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mikään ei ole muuttunut täällä foorumilla. Komponenttien fanittajat valehtelevat, vain jotta heidän fanaamiaan tuotteita myytäisiin enemmän. Ja ei, minulle ei tule hyvä mieli siitä, että porukka valehtelee täällä kysyjille.

    Jos jotain väitetään, niin se pitää olla valmis myös todistamaan. Kun löysät on housussa, niin tilanne ei parane sillä, että sanot, ettet mulle mitään todistele. Sulla on nyt iso työ selittää ketjun aloittajalle, miksi sun jutut pitäisi uskoa, vaikket mitään pysty todistamaan.

    Kun B450 piirisarjassa ei ole mitään odottamisen arvoista sinun mielestä, niin kyllä sinun silloin pitää pystyä kertomaankin mitä eroa siinä on nykyiseen B350 sarjaan verrattuna.

    Tähän mennessä Intelin uusille kannoille on mennyt pari prosessori sukupolvea. Ice lake siis tämän jatkumon perusteella toimisi Coffee Lake emoilla. Päivitettävyyden puolesta, Intel siis todennäköisesti riittää, koska pelatessa näyttis on se ylivoimaisesti merkittävin osapuoli ja prossun paljon pienemmässä roolissa. AMD puolella taas on täysi kysymysmerkki kauanko päivitettävyys toimii nykyisillä piirisarjoilla. Oletettavasti ainakin seuraavat ryzen prossut toimii nykyisillä emoilla.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2017
  2.  
  3. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    Miksi maksaa turhaan vain merkkiuskollisuuden takia? Ryzen 5 + emo on halvempi kuin i5+emo
     
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Minä en ole ottanut kantaa siihen, mitkä osat kannattaa valita. Tärkeintä on , että valinnat tehdään faktojen pohjalta. Ei sen mukaan, mitä neuvojat arvelevat/kuvittelevat/valehtelevat.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
  6. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Ei coffee lake toimi "kaby lake" emoilla eli z270 piirisarjaisilla, vaikka sama kanta onkin. Ice lake erittäin todennäkösesti tekee saman tempun
     
  7. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Coffee Laken jälkeen tulee cannon Lake ja sen jälkeen vasta ice Lake. Inteliltä tulee Q2 uusi piirisarja z390, joka toimii cannon Lake ja coffee Lake prossuilla, z370 yhteensopivuudesta cannon Laken kanssa intel ei ole maininnut mitään.

    Sitten sivuten myös tuota b450/x470 ihmettelyäsi, miksi julkaistaan uusia piirisarjoja? Lankkuihin saadaan lisää ominaisuuksia esim z170->z270 pari pcie lanea lisää. Ja luonnollisesti uusille prossuille pitää löytyä kaupasta lankku joka on plug and play, eikä tarvitse mitään biossin päivittelyjä.
     
  8. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Coffee Laken jälkeen on työpöydälle tulossa tähän tietoon Ice Lake.
    https://www.theverge.com/circuitbre...e-processor-chips-next-generation-8th-9th-cpu

    Enkä minä ole mitään ihmetellyt. wwallulla oli tietoa, että b450 ei tuo piirisarjana mitään merkittävää. Jos tällaista väittää, niin täytyy kyllä tietää mitä uusi piirisarja tuo vanhaan verrattuna? Vai haluatko sinä sen kertoa minulle? Spekulointi sillä mitä uusi piirisarja voi tuoda tullessaan on turhaa.

    Päätä osaat aukoa ja valehdella. Siihen se sitten jääkin, sillä tekstin ja kuvan ymmärtäminen ei onnistu. Tuo juttu perustuu tuohon AMD:n roadmappiin, missä sanotaan KANNAN pysyvän samana. Tuossa roadmapissa ei puhuta mitään YHTEENSOPIVUUDESTA! Rautalanka alkaa kohta loppumaan, kun porukka ei ymmärrä tietotekniikan perusasioita. Sama kanta ei tarkoita yhteensopivuutta!
     
  9. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Trollailu menee jo säälittävän puolelle.
     
  10. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    Kyllä se cannon Lake tulee myös desktop prossuihin, tuossa vielä lankuista: https://www.io-tech.fi/uutinen/inte...0-korvaa-pian-julkaistavan-z370n-ensi-kesana/

    E. Toki jos intel ei saa vieläkään 10nm prosessiaan toimimaan, on toki mahdollista että jää cannon laket väliin desktopilla
     
  11. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Luulet ilmeisesti, että valheet muuttuu tosiksi, kun auot mulle tarpeeksi kauan päätäsi. Ei tuo sinällään mua haittaa, mutta sivuston maineelle ei tee hyvää valheellisen tiedon levittäjät.
    Näin se taitaa mennä. Vuoden päästä olemme paljon viisaampia.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2017

Jaa tämä sivu