1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

2 telkkaria ja vain yksi kaapelipistoke

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi TiMaOi 09.05.2007.

  1. TiMaOi

    TiMaOi Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka,
    Olen ihan "blondi" näissä asennusasoissa, sen vuoksi kysynki apua teiltä.
    Mitä tehdä, mulla on olohuoneessa kaapelipistoke, siinä tv, digiboxi, kotiteatteri, kaikki ok.
    Mutta ongelma on, pojan huoneessa on oma tv, videot ja pleikkari sellaisella irtoantennilla, mut kuva on tosi huono.
    Onko ainut keino vetää about 30 m kaapelijohtoa koko kämpän läpi, jotta saan sen tv:n myös digiboxin kauppa näkyviin ja kuvan paremmaksi ?
     
  2.  
  3. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli sulla on kaapeli ja pojan huoneessa harava-antenni vai molemmat on antenni??

    Mikä boksi on kyseessä?
     
  4. TiMaOi

    TiMaOi Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mo,
    Taloyhtiö on siis kaapeliverkossa ja pojan huoneessa ei ole kun normaalit sähköpistokkeet ei siis mahdollisuutta kytkeä mitään laitetta suoraan "seinään".
    Nyt kundilla on vain harava-antenni.
    En muista millään mikä box on kyseessä, kaapeliversio kuiteskin. Jotain 5 v vanha
     
  5. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli eli... Jos et kaapelia halua vetää sitä 30m niin suosittelen ostamaan antennivahvistimen tms. Muistaakseni Ohlsonilla, Biltemasta ja muualta saa sellaisia jossa on antenni sekä vahvistin samassa. Appiukolla on muistaakseni HAMA-merkkinen ja toimii kuin unelma, omien sanojensa mukaan vahvistusta ei tarvita ollenkaan, tai siis riittää kun on päällä ja vahvistus minimissä. Tosin saattaa olla, että hän on lähettimen välttömässä läheisyydessä. Ja heilläkin on kaapeliverkko.
     
  6. ElefAntti

    ElefAntti Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2004
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ymmärsinkö oikein että ajattelit vetää olohuoneen digiboksin kautta toiseen huoneeseen? Silloin molemmissa tv:ssä katsotaan samaa ohjelmaa. Ei hyvä ratkaisu.

    Kannattaa siis hankkia pojan huoneeseen oma digiboksi. 113 päivää enää jäljellä analogisia lähetyksiä.

    Onko kanavien tarjonnassa eroja? Kaapelissa saattaa näkyä kanavia joita ei antenni puolella näy. esim musa tv jne. Jos tällä ei ole merkitystä, kannattaa kokeilla näkyykö antennivahvistin + digiboksi (antenni versio) yhdistelmällä kuvaa.

    Toinen vaihtoehto on sitten vetää se kaapeli huoneiston läpi ja pojalle oma digiboksi (kaapeli versio).
     
  7. TiMaOi

    TiMaOi Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka,
    Suuri kiitos vastauksista.
    Molemmissa huoneissa on oma boxi, just sen takia ettei tarvitse katsoa samaa ohjelmaa.

    Luulen että alan metsästämään sitä antennivahvistinta, koska sen kaapelin vetäminen koko kämpän läpi ei tunnu hyvältä ratkaisulta.

    Vielä muutama juttu.
    Jos hommaan antennivahvistimen (kas kun eivät esim. Mustassa pörssissä osanneet tätä vaihtoehtoa tarjota ???), tarvitaanko sen jälkeen enää sitä harava-antennia ?
    Onhan edelleen mahdollista liittää ko tv:seen pleikkari ja videot ?





     
  8. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tarvita haravaa jos vahvistimessa on antenni valmiina.
    Yleensä niissä on.
    Jos TVssä ja/tai boksissa on 2 SCART paikkaa niin voi kytkeä. Tosin jos TVssä ei ole kuin yksi SCART paikka ja boksissa 2 niin toisen saa kerrallaan toimimaan.
    Eli:
    2 SCARTtia
    TVn SCART 1->boksin 2 SCART-->PS/video
    TVn SCART 2->ps/video

    1 SCART
    TVn SCART->boksin 2 SCART->ps/video

    Jos on niin huonosti käynyt, että on TVssä ja boksissa 1 SCART paikka niin joku niistä kolmesta toimii vain kerrallaan. SCART jakajaa en suosittele, koska eteeni ei ole sattunut yhtään toimivaa, ja toimivalla tarkoitan sitä, että ei tule ylikuulumisia toisesta lähteestä.

    Myyjät yleensä olettavat, että ostetaan se boksi joka toimii taloudessa.
     
  9. majuho

    majuho Guest

    Kylläpäs tunnen itseni tyhmäksi kun en tajua tuota juttua. Eli meillä on melkein sama tilanne. Olohuoneessa on antennipistoke, ja siinä tallentava kaapelidigiboksi ja telkkari. Pojan huoneessa on telkkari, jota on käytetty vain pelaamiseen xboxilla. Siellä ei ole antennipistoketta. Minulla on yksi ylimääräinen kaapelidigiboksi jonka voisin antaa pojan käyttöön ja voisi näin katsoa telkkua omassa huoneessaan. Eli miten minun tulisi toimia? Onko minulla ainut vaihtoehto vetää kaapeli vielä kauempana olevasta huoneesta jossa on toinen antennipistoke? Harava-antenneja minulla ei ole. Ja tarkoitus olisi että poika voisi katsella myös sen jälkeen kun analogiset loppuu.
     
  10. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taitaa olla ainoana vaihtoehtona vetää kaapeli sinne pojan huoneeseen.
    Vedä johto siitä huoneesta mikä on lähimpänä poikasi huonetta. Osta vaikka biltemasta signaalinhaaroitin.
    Ellet sitten halua ostaa näitä aikasemmin mainittuja vehkeitä ja siihen antenniboksia.
     
  11. majuho

    majuho Guest

    Ok, kiitoksia vinkistä. Onko tietoa signaalinhaaroittimesta, heikentääkö se signaalia?
     
  12. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tietääkseni heikennä. En usko ainakaan siihen, koska se vain jakaa signaalin kahteen. Sen ei ainakaan mitään muuta pitäisi tehdä.
     
  13. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    En tiedä miten toimii, mutta ainakin Clas Ohlsonilta saa tuollaisen langattoman lähettimen ja vastaan ottimen!

    Cals Ohlsonin kuvastosta lainattua.

    Tossa näyttää olevan kantama vain 10 m, mutta toisessa vehkeessä 75m!

    Tiedä sitten tollasista miten toimii!?
     
  14. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei kannata. Menee rahat hukkaan. Tuo siirtää vain kuvan ja äänen laitteesta toiseen. Ei mitään tekemistä itse signaalin siirrossa. Eli lyhyesti:
    Boksi toiseen huoneeseen töllö toiseen ja nämä välille, vaihdat kanavaa boksista, ja se näkyy telkussa. Jos on toinen televisio samassa huoneessa missä boksi niin sielläkin vaihtuu kanava jos katsotaan ohjelmaa boksista.

    Mielummin sitten ostaa sen missä voi siirtää itse lähtetyssignaalia.
     
  15. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kaks boxia kumminkin löytyy!?
     
  16. tolppis

    tolppis Member

    Liittynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos lukisit aiemmat viestit niin huomaisit, että toisessa huoneessa on antenniboksi.
    Mutta kuitenkin, jos itselläsi on ongelmana se että on kaapelibokseja kaksi ja paikkoja vain yksi niin sitten ehkä saattaa toimia. Itse en ole kokeillut kyseisiä viritelmiä joten varmaksi en voi sanoa.
     

Jaa tämä sivu