1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

2 Näyttöä HD6850 näyttikseen kiinni?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi kurremus 25.03.2012.

  1. kurremus

    kurremus Member

    Liittynyt:
    26.12.2011
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Haluan tehdä uudesta tietokoneesta kunnon kooditehtaan, ja sitä varten haluan kiinnittää 2 näyttöä kiinni tietokoneeseen!

    Näytönohjaimeni on POWERCOLOR HD6850, johon on mahdollista liittää 2 näyttöä.

    Minulla on yksi näyttö, joka on kiinni DVI-VGA adapterilla. Näyttää siltä että vain toinen liityntäpaikka näytönohjainpaneelissa kelpuuttaa VGA-näytön itselleen, koska toiseen liityntäpaikkaan kiinnitettäessä kuva ei näy. (+ vain yhdessä liitynnässä takapaneelissa lukee VGA)

    Onko minun pakko siis hankkia DVI-näyttö? Toimiiko se varmasti yhteen VGA-näyttöni kanssa, vai pitääkö minun heittää vanha näyttöni pois ja ostaa 2 DVI-näyttöä?

    Kyselen näit äasioita vain varmistuakseni. Sinänsä DVI näytön hankkiminen ei ole ongelma, mutta jos joudun heittämään vanhan näyttöni pois, tulee ongelmia :(

    Kiitos vastauksista
     
  2.  
  3. daolpu

    daolpu Regular member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten olet yrittänyt saada kaksi näyttöä toimimaan samaan aikaan?

    Oletko koittanut säätää Ati Catalyst Control Centeristä näytöille ominaisuudet? Vai jollakin muulla tavalla?
     
  4. kurremus

    kurremus Member

    Liittynyt:
    26.12.2011
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta mutta selitin ehkä vähän huonosti mitä yritin kysyä:

    En ole vielä yrittänyt mitään, koska minulla on tosiaan vain yksi VGA -näyttö. Ajattelin vain että tarvitseeko minun ostaa 2 DVI näyttöä vai pelaako yksi DVI näyttö yhteen VGA -näytön kanssa?
     
  5. daolpu

    daolpu Regular member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mitä nyt tuosta luin, niin vain toinen niistä DVI liittimistä tukee VGA liitäntää. Tosin tuossa on kyseessä Asuksen kortti, joten ei ole varmaa, toimiiko kaksi VGA näyttöä.

    E: Eipä näköjään sittenkään toimi tuossa powercolorinkaan näyttiksessä: http://www.tomshardware.co.uk/forum/328584-15-6850
     
    Viimeksi muokattu: 25.03.2012
  6. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
    Hommaa 1 hdmi-näyttö lisää, niin voit säilyttää dvi-vga viritelmäsi myös.
     
  7. kurremus

    kurremus Member

    Liittynyt:
    26.12.2011
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeps! Eli luin näistä liitännöistä:

    urosliittimiä on kahta erilaista: DVI ja VGA.

    DVI-naaras-liitäntiä on kolmea eri kappaletta:

    DVI-D
    DVI-I
    DVI-A

    DVI-D lähettää vain digitaalista dataa. Tälläiseen liitäntään saa näytön vain normaalilla DVI liitännällä kiinni. DVI-I liitäntä lähettää sekä digitaalista että analogista dataa, ja siihen saa myös VGA näytön esim. adapterilla kiinni.

    DVI-A lähettää pelkkää analogista dataa... Eli on olemassa näyttöjä jotka osaavat tulkita analogidataa, ja joissa on DVI-liitin? (Tai sitten näihin menee normi VGA-näytöt, jotka kytketään adapterilla)

    Kiitos vastauksista, kaikki on nyt ihan selvää:

    Voin ostaa normaalin DVI näytön, eikä VGA-näyttöni lakkaa toimimasta.
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2012

Jaa tämä sivu