1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

2.1 stereovahvistin

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Huligaani23 25.06.2012.

  1. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen tullut tuon 5.1 vahvistimen kanssa katumapäälle,ja musiikin kuuntelu on tullut paljon tärkeämmäksi,kuin elokuvien katselu.Etsin siis sellaista 2 kanavaista stereovahvistinta johon saisi 2kpl seinäkaiuttimia ja passiivisubbarin(onko edes mahdollista liittää passiivisubia vai pitääkö olla aktiivisubbari?) Seinäkaiuttimet eivät mitään hirveän laadukkaita ole sillä ne ovat microhifi sarjasta. Budjekti on noin 200 mutta tarpeen vaatiessa löysätään vähän.
     
  2.  
  3. kaleppo

    kaleppo Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    492
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Ei onnistu passiivisen subin liittäminen,joten aktiivisen tarvitset.

    2. Musiikinkuuntelu paskoilla kaiuttimilla on aika turhaa.

    3. Jos se 5.1 vahvari on edes jonkunlainen erillisvaffi niin turhaan ostat stereopäätettä.

    4. Budjetti riittää käytettyyn keskinkertaiseen vahvistimeen.
     
  4. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kaleppo puhuu asiaa, et kuitenkaan kuule niillä paskoilla kajareillasi eroa halvan stereovahvarin ja kotiteatterivahvistimen välillä.

    Panosta niihin kaiuttimien uusimiseen ennemmin se 200e. Esimerkiksi:
    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...rcury-V1-Dark-Walnut-2-tie-jalustakaiutinpari
    tai
    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/6523/dbjgf/Elac-BS-52-2-jalustakaiutinpari-vari-kirsikka

    Ja jos nyt tosiaan joku pakottava tarve on hankkia stereovahvari niin uutena valikoima vähäistä tuolla rahalla, kuten tästä huomaat: http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/1164d/Stereovahvistimet?sort=price
     
  5. Huligaani23

    Huligaani23 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2012
    Viestejä:
    344
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kiitos vaan molemmille tyhjästä. Kyllä huomaa että molemmat ovat rikkaita eikä heidän elämäänsä mahdu mitään muuta kuin hifi. Toiset kuten minä käyttävät rahansa esimerkiksi urheiluun kuin löhöämiseen kotona. En oikein usko että kumpikaan teistä on ikinä saavuttanut mitään urheilussa.Itsekkin kun olen SM-tason hiihtäjä ja SM-tason yleisurheilija niin rahaa menee varmaan puolet urheiluun.Sitte vielä pitäisi olla hirveät hifivehkeet. Noilla kaiuttimilla olen pärjännyt ja kuullut hyvin.Nyt vain liitän ne vahvistimeen ja teen subbarin.
     
  6. kaleppo

    kaleppo Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    492
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koita nyt helvetti tajuta että hi-fi on hi-fi. Se että paskoilla ei saa laadukasta ääntä on perseestä,se että laatu maksaa on perseestä. Kyllä minuakin vituttaa että hyvät kajarit ja vahvistimet maksaa tonneja.

    Kyllähän negatiiviset kommentit vituttaa,mutta kysyessä pitää varautua negatiiviseen palautteeseen.

    Ja urheilu ei kuulu tähän millään tavaralla.

    " Noilla kaiuttimilla olen pärjännyt ja kuullut hyvin.Nyt vain liitän ne vahvistimeen ja teen subbarin. "

    Problem solved.
     
  7. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Miksi kysyt jos et vastauksista mitään välitä?

    Ihan muuten tuohon rikkauteen, itsellä on nyt käytössä Sonyn STR-DH520 vahvari (250e), JWS Sat 900 kaiuttimet, jotka on napattu kirpputorilta 20e/pari ja Boston acousticsin aktiivisubi, joka tuli käytettynä hifitalosta 150e. Että ei tässäkään missään huippuhifeissä olla, mutta ihan riittäneet ovat vielä itselleni.

    16v, ei kesätöitä jne.. ei täällä paljon rahassa pyöritä.

    Urheilumenestys nyt ei liity tähän millään tapaa.

    Tässähän se juuri tuli. Hyvä maksaa ja se pitää vain ymmärtää.

    Pointtinahan tuossa minun edellisessä viestissä ei ollut haukkua kaiuttimiasi, koska en edes tiedä mitkä ne ovat vaan osoittaa se että stereovahvarin ja kotiteatterivahvarin välille ei muodostu kuitenkaan kuultavaa eroa, kun kaiuttimet vaihtamalla ääni varmasti muuttuu.
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2012
  8. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan turhaa jotain stereo vahvaria oot hankkimassa jos sulta jo 5.1 versio löytyy.

    1. Minkäänlaista taivaan eroa et tule kuulemaan näiden laitteiden välillä, varsinkaan millään 3 luokan kaikattimilla

    2. Passiivisubwoofer tarvitsee erillisen vahvistimen, laita mielummin rahasi siihen. Esim: http://www.hifitalo.fi/cat/product_catalog.php?c=31

    3. Olen urheileva nuorimies, ja rahaa menee myös urheiluun ihan vitusti. Säästän rahani kaikkeen kalliimpaan mitä haluan, silti, nyt kun olen hankkinut "ensimmäisen" virallisen kaiutinparini, olen helvetin tyytyväinen että säästin ja olin kärsivällinen, enkä ostanut 40€ tinakannuja :)
     

Jaa tämä sivu