1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

2.1/2.0 Kaiuttimet hakusessa, hinta max 400

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi hlpt 25.08.2016.

?

Onko subbari välttämätön leffojen katseluun tapauksessani?

  1. Kyllä

    2 ääntä
    50.0%
  2. Ei

    2 ääntä
    50.0%
  1. hlpt

    hlpt Member

    Liittynyt:
    07.12.2007
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei!

    Tarkoituksena olisi hommata uudet kaiuttimet, jotka soveltuvat:
    - tv:n ääntä parantamaan
    - musan kuunteluun(lähinnä kännykästä/tabletista jne.)

    hinta max 400e.

    Kaiuttimet pitää asettaa tv-tasolle(subbarin saa jonnekin), sillä tv-taso on leveydeltään lähes seinänurkasta oveen. Aktiivikaiuttimet lienevät helpoin ja paras ratkaisu? Katseluetäisyys noin 3-3,5m.

    Olen aika amatööri näissä asioissa, mutta keskusteluja ja arvosteluja lukeneena olen kallistumassa Audioengine A5+ -aktiiveihin. Tyttöystävän mielestä Behringerin B2031A:t ovat liian rumat, joten ne ovat ulkona.

    Aina silloin tällöin näkee Genelecin 6010a, 4020b, G1 ja jopa 8020b pyörivän käytettynä jokseenkin lähellä hintamaksimiani. Kannattaako noihin Geneleceihin panostaa, kun todennäköisesti joutuisi kuitenkin subbarin vielä ostamaan, jolloin hinta kipuisi lähemmäs 1000€ kuin 500€.

    Onko markkinoilla mitään varteenotettavaa soundbar-systeemiä tuohon 400€-hintaan? Onko subbari käytännössä välttämätön leffojen katseluun?

    Kiitos vastauksista!
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,491
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    ^
    Se subbari ei ole ihan ehdoton välttämättömyys, kunnon kajarit pesee töllön kuin töllön vakiopiipittimet mennen tullen, se subbarin voi sitten ostaa joskus myöhemmin...
    Ota sitten huomioon, että jos kajarit kytketään optisesti, ei volaa enää säädetä töllön kapulasta vaan on ns. "täysillä" koko ajan.
    Kaikissa töllöissä ei ole kaikkia liitäntävaihtoehtoja, esim. kuulokeliitäntä on voitu karsia pois.

    T: Vesku
     
  4. hlpt

    hlpt Member

    Liittynyt:
    07.12.2007
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos joku muu sattuisi olemaan samanlaisessa tilanteessa kuin missä itse olin, niin sanonpahan vain, että seuraavaan laitteistoon päädyin:

    Philips Htl9100 soundbar system. Suomessa hinnat noin 750e ja saksan amazonista postikuluineen noin 430€.

    Kävin gigantissa kuuntelemassa ja miellytti kaikin puolin. Irroitettavat langattomat sivukaiuttimet todella kätevät ja niissäkin soundi erinomainen. Olen erittäin tyytyväinen kyseiseen soundbar-systeemiin, joka on pärjännyt arvosteluissakin todella hyvin. Suosittelen lämpimästi!
     

Jaa tämä sivu