1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

19" TFT-Näyttö 200:lla eurolla

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi smaga 04.03.2007.

  1. smaga

    smaga Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    1,284
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ajattelin tässä tämänkuun aikana ostaa tuollaisen tft-näytön tämän vanhan järkälemäisen 19"putkinäytön tilalle.

    Joten mitä suosittelisitte?

    Näyttö tulisi pääasiassa surffaus/pelauskäyttöön.

    Vai saako 200:lla eurolla näyttöä jolla onnistuu fps-pelien pelaaminen ilman häntimisiä.
     
  2.  
  3. spotless

    spotless Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    1,678
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 04.03.2007
  4. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Oma näyttö on tosi hyvä pelatessa ja ei hänni.
     
  5. oujee

    oujee Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    362
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo minä oon kans BenQ:n puolella! Tosin noista 200 e:n hintaisista mulla ei ole kokemuksia.
     
    Viimeksi muokattu: 05.03.2007
  6. smaga

    smaga Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2006
    Viestejä:
    1,284
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kait sitä pitää tuollainen BenQ sitten pistää tilaukseen :) kiitos neuvoista.
     
  7. tebaboy

    tebaboy Regular member

    Liittynyt:
    12.11.2005
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    hyviä uutuus näyttöjä ite ostin eilen Samsung SyncMaster 226BW voi vain kehua tosin itellä oli ennen toi Samsung SyncMaster 930BF 19" TFT mistä nyt toi uutuus malli Samsung SyncMaster 931BW 250€ ei muuta kannata mietti jos olet hard core gamer niin ympäri mailmaan Samsung SyncMaster 930BF niitti viime vuonna mainetta nyt siitä tuli vieläkin parempi malli 931BW mutta jos 200€ tiukka pudjetti niin osta viime vuoden useiden testien voittaja malli SyncMaster 930bf
     
  9. PcTommi

    PcTommi Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noita uusia Samsungin näyttöjä olen itsekkin katsellut. Uutta näyttöä pitäisi pistää hankintaan lähiaikoina. Veikon koneessa kävin katsomassa ja tyylikkään ulkoasun lisäksi kuva näytti erittäin hyvältä. :)

    Itse varmaan resoluution vuoksi ostan 20" laajakuvan.
     
  10. Prakka

    Prakka Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä Acer AL1916, olen itse tyytyväinen, ostin vuosi sitten 260e, mutta citymarketissa oli muistaakseni nyt 179e.
     
  11. arra

    arra Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onkos tuo LG FLATRON L194WT-SF 19" parempi mitä noi samsungit, tossa lg on ainaksin hyvä kontrasti.
     
  12. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LG ilmoittaa eri tavalla kuin muut kontrastin joten sitä ei kannata liikaa tuijotta...
     
  13. PcTommi

    PcTommi Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Menee offtopiciksi, mutta kaipaisin vastausta pariin kysymykseen liittyen näyttöihin ja tykkeihin.

    Muutama päivä sitten kokeiltiin kaverin luona pelata tykin kautta (CS: Source) ja hyvinhän se toimikin. Ongelmana oli kuitenkin se, että varjokohdista ei millään tahtonut erottaa vastustajaa, vaikka kuinka sääti kirkkautta valoisammaksi. Tähänkö siis vaikuttaa tykkien/näyttöjen kirkkaus, joka ilmoitetaan? Mihin kontrasti sitten vaikuttaa?

    Osaisiko joku selittä? Kiitos.
     
  14. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pää aivan jumissa, mutta taisi olla juuri päin vastoin, eli kontrasti vaikuttaa näytön kykyyn erottaa eri värejä ja yleensäkkin littana näyttöjen ongelmana on ollut kyky erottaa tumma väri vieläkin tummemmasta. Tämä taas johtuu siitä ettei näytöissä päästä täysin mustaan, koska paneelin takana on lamppu tai vastaava joka tuo mustaan valoa ja koska musta ei saisi oikeiden värien mukaan heijastaa valoa ei näkyvä väri voi olla täysin musta... ja niin ees päin, yrittäkäähän tulkita tuota selitystä...
     
  15. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    voi ja kaikki 8ms tai alle ei tuo häntimistä tai haamu kuvaa oma kokomus

    usean testien ja hard core pelaajien kehuma Samsung SyncMaster 930bf 19" TFT saa nykyis reilusti alle 200€ mutta kaikki kaupat haluu tyhjentää hyllyt siitä kun on tullut parempi malli siitä_Samsung SyncMaster 931BW n:250€ hintaan

    LG en ole ikinä kuulut mitään hyvää se on keskin kertainen saksalainen halpis pesukone ketju joka nykysin myy mitä vaan mutta ei se siitä hyvää tee

    Samsung SyncMaster 931BW on paras 19" PELI näyttö nyt en puhu mistää 2000€ graafikon märästä unelmasta vaan 19" peli näytöstä viime vuosina Samsung on niittänyt mainettä sekä GSM että TFT markkinoilla + on huippu osaaja micro piiri markkinoilla muistan kun luin jostan että Micro-bitti on lahjottu lehti koska se aina kehuu Samsung TFT näyttöjä mutta kun minä olin ostamassa Samsung SyncMaster 930bf 19" TFT näyttöä niin löysin yli 25 arvostelu jotka luin muutama perus kuluttajan kirjoittamana ja kaikki kehu Samsung SyncMaster 930bf sen parhaaksi peli TFT näytöksi joten tuskin Samsung on niitä kaikkia lahjonut itekin olin 100% tyytyväinen mutta nyt kun 22" on myös 2ms paneli niin nekin ovat peli näyttöjä high end peli luokassa

    Kontrasti

    Contrast
     
  16. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kirvelevä veite kun tuijottaa edessään LGn 22" näyttöä, itse asiassa LG taitaa olla ennemmin japsien tai kiinalaisten elektroniikka putinki (en mene takuuseen). Jos et ole mitään hyvää LGstä kuullut ni voin mainita, että olen enemmän kuin tyytyväinen! Luin netistä tätä näyttöä odotellessa kuinka porukka epäili LGn laatua ja tulin siihen tulokseen, että jos pienintäkin moittimista löytyy käytän 14 päivän palautusoikeutta ja hommaan tilalle Samsungin. Mutta mikäs tässä en ole mitään moitittavaa löytänyt.

    Ja esimerkiksi mikrobitissä 22" näyttöjen vertailussa kaikissa näytöissä oli 5ms vasteaika, mutta testin nopein näyttö oli LG, tästä syystä valitsin tämän sillä kyllä fps pelejä tulee pelailtua. Ainoa syy miksi LGstä ole paljoa puhuttu on heikko toimitus tilanne itsekkin jouduin useita viikkoja odottamaan tätä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.03.2007
  17. osmomies

    osmomies Member

    Liittynyt:
    30.11.2006
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suosittelen BenQ FP91G+
     
  18. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    se MB testi oli jo lehden ilmestymis vaiheessa vanha koska nyt monessa 22" on 2ms tn paneli kuten omassa Samsung SyncMaster 226BW 22"

    LG L226WTQ-WF 22" LCD-laajakuvanäyttö

    Kontrastisuhde 3000:1
    Kirkkaus 300cd/m2
    Vasteaika 2ms
    Resoluutio 1680 x 1050
    VESA 100x100 kiinnitys
    Paino 5.65kg

    tismallen sama specit kuin samsungissa paitsi se on 1,65kg painavampi

    no meikäläinen on aina ostanut samsung TFT näytön eikä ongelmia ja ostan jatkossakin mikäli ei tuu mitään ongelmia
    ite ei enään hirveen paljoo mutta sillon tällön pelaa FPS pelejä ja luulempa että LG sonyn ja Samsung tft tn paneli ovat samoja valmistaja pistää vain eri kuoret päälle esim sony ja samsung plasma 42" täysin sama paneli paitsi Sony on sony sanan takia melkein 800€ kalliimpi kaveri on Power Mill töissä takuu huoltona availlut näitä ja sanonut että täysin sama paneli on monessa mutta elecroniikka ja kuoret ovat eri

    miks ostaa vanha BenQ kun saa uuden 249.90€ ?

    eipä hirveesti kehunut tää peli käyttäjä
     
  19. arra

    arra Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    saako tota lg:tä mustana mistn?
     
  20. hyyry

    hyyry Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei suomesta ainakaan mustana saa. Itse asiassa Samsungissa on eri paneeli kuin muissa, mutta sitäkin ollaan kulma vaihtamassa "halvempaan" ja "huonompaan", eli toistaiseksi paneeli on itse Samsungin valmistama, voit katsoa omastasi onko se huonompi vai parempi: jos näytön takana on S kirjain on se Samsungin oma ja "parempi" jos taas A on se "huonompi". Vasteajoissa raaka tosi asia on, ettei haamuja synny jos vasteaika on 8ms tai alle, joten 2ms on vain valmistajien liijoittelua kun jossain halutaan näkyä (Sama juttu kontrasteissa 700:1 on riittävä eikä silmä juurikaan huomaa eroa sen ja 3000:1 välillä, eli molemmat Samsung ja LG pyrkivät erottumaan, mutta niiltä osin kilpailevat samassa sarjassa).
     
  21. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo toi ei ollut multa fakta tietoa ainakaan TFT näytön puolelta sanoin vaan että 42 plasmassa on sama paneli sonylla ja Samsungin seki kaverilta kuultua kun on power mill:ssä töissä

    itellä näytön takaa lukee Model: 226bw (s) eli kai tää sit on Samsungin tekemä

    vaste ajan muistaakseni voi mitata 4 eri tapaa kaikilla eri tulos ja nykyisin on kahta contrastia dynaamista ja "aitoa" Samsungin ilmoitaa kontrastin näin dynaaminen contrasti 3000:1 (1000:1) eli aito on sitten toi 1000:1
     

Jaa tämä sivu