1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

19- ja 15-tuumaisista yksi iso näyttö?

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi tsateri 06.05.2008.

  1. tsateri

    tsateri Member

    Liittynyt:
    30.05.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli minulla on 19-tuumainen näyttö ykkösnäyttönä. Hankin kakkosnäytöksi 15-tuumaisen vanhemman näytön. Jos yritän laittaa näytönohjaimen asetuksista niin, että nämä kaksi ovat kuin yksi iso näyttö niin näytönohjain muuntaa molempiin näyttöihin saman resoluution eli tuon 15-tuumaisen resoluution.
    Onko se siis lainkaan mahdollista Windows XP:ssä (Home edition) saada kahta eri resoluutioista näyttöä toimimaan yhtenä isona näyttönä??
    Entä Ubuntussa??
    Näyttiksenä on NVidian joku 8600-sarjalainen.
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ajureista laita "Dual View" sieltä näyttöjen asetuksista, niin silloin pystyy molemmille näytöille määrittämään oman resoluution.
    Ubuntuun kun asentaa nvidian ajurit ja sen graafisen säätötyökalun, niin onnistui muistaakseni tuo Dual View yhtä helposti kuin wintoosassakin.
     
  4. lolled93

    lolled93 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla sellanen ongelma että laitoin kaks näyttöö koneeseen kiinni ja nyt ne näyttää toisistaa klooneja. eli kaks samaa ruutuu. mulla näyttis joku Radeon Xpress 1150. miten saan Dualviewin käyttöön??
     
  5. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kokeile XP:ssä seuraavaa;
    klikkaa työpöytää hiiren oikealla näppäimellä ja valitse properties.
    Sinulle avautuu ikkuna "Display properties". Mene välilehdelle settings ja laita täppä kohtaan "extend my windows desktop...". Sitten vaan määrittele oikeat asetukset.
     
  6. lolled93

    lolled93 Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muuten hyvä, mutta mulla on vista ja sillä ei ainakaan mun enkun osaamisella löytynyt suomennosta tosta display properties. . .
     

Jaa tämä sivu