1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

17-tuumainen ja noin 1000 e hintainen - vinkkejä koneeksi?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi syystuuli 06.08.2013.

  1. syystuuli

    syystuuli Member

    Liittynyt:
    02.09.2010
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarvitsisin taas teidän apuanne, minkä merkkisen ja mallisen kotikannettavan kannattaisi ostaa. Sain kolme vuotta sitten hyviä vinkkejä ja niiden perusteella ostin nykyisen kannettavani. Nyt on aika ostaa uusi.

    Tärkeinä ominaisuuksina pidän edelleen laatua, takuuta ja näyttöä. Takuun olisi hyvä olla pidempi kuin yksi vuosi. Näytön pitäisi olla mieluiten 17-tuumainen. Hinta voisi olla mielellään alle 1000 euroa tai mielellään ei ainakaan kovin paljon sen päälle.

    Millainen kiintolevyn pitäisi olla vähintään nykyään? Entä kuinka paljon muistia? Millainen prosessorin pitäisi olla?

    Konetta käytän pääasiassa surffailuun ja digikuvien käsittelyyn. En pelaa.

    HP:n kannettava minulla on joskus ollut, enkä enää HP-koneisiin luota. Kiitos paljon kaikille vastaajille.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Onko Lenovo IdeaPad G700 liian halpa? Kummankin version saa selvästi alle tonnilla.
    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...G700-17-3-HD-Core-i5-3230M-GT-720M-8-GB-500-G
    http://www.expert.fi/Tuotteet/Tietokoneet/Kannettavat/Lenovo-G700-IDEAPAD
    Vaikka mallimerkintä on sama, kyseessä on kaksi erilaista kokoonpanoa.

    Näytön koosta tinkimällä tältä arvostamaltani valmistajalta löytyisi suorituskykyisempiäkin vaihtoehtoja noin 1000 euron hintaan, mutta kun et mitään peliläppäriä hae, niin kyllä tuokin voisi riittää.
     
  4. Voimaorja93

    Voimaorja93 Newbie

    Liittynyt:
    08.08.2013
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Aina on kiva etsiä suorituskykyistä konetta, kun budjetti on sopiva. Tekee homman helpommaksi.

    Tässä olisi mun ehdotus (pahoittelen linkin puutetta. Olen uusi jäsen enkä vielä pysty niitä laittamaan. Kopioi tuosta ja lisää vaan alkuu www.):

    verkkokauppa.com/fi/product/6047/dmjbx/Lenovo-IdeaPad-G780-17-3-HD-Core-i7-3632QM-GT635M-8-GB-1-TB

    Tuo on käytännössä sama kuin mitä jäsen 1pertti ehdotti, mutta suoritin ja näytönohjain ovat tehokkaamat, kovalevytilaa on kaksinkertainen määrä ja keskusmuistia 2GB enemmän. Eli siis kokonaisuus on suorituskykyisempi, eikä varmasti sinun käytöllä tule jäämään milloinkaan hidastamaan. Mielestäni 150? lisähinta on ansaittu.

    Vielä vastaukset noihin sun rautakysymyksiin:

    1. Kiintolevyhän ei suoraan vaikuta koneen suorituskykyyn kovin merkittävästi ellei kyseessä sitten ole uudemman tekniikan SSD-levy. SSD- levyt ovat luku- ja kirjoitusnopeudeltaan moninkertaisesti perinteisiä kiintolevyjä nopeampia, mutta niiden hinta on taas selvästi korkeampi. Tilan puolesta 500Gt riittää normaalille käyttäjälle varmasti ihan hyvin. Hahmotuksen vuoksi 500Gt kovalevylle mahtuu jopa 100 000 tavallista digivalokuvaa.


    2. (Keskus)Muistin vakio määrä nykyään on 4Gt. Tuon määrän pitäisi riittää kaikkeen normaaliin käyttöön. 8Gt on määrä, joka varmasti on riittävä myös pitkälle tulevaisuuteen.

    3. Suorituskykyinen prosessori nykymittapuulla on intelin i5 sarja (tai vielä parempi i7) tai AMD:n A8 sekä A10-mallit. Itse olen suosinut viime vuosina Inteliä sen pienemmän virrankulutuksen, paremman suorituskyvyn ja vähäisemmän lämmöntuotannon vuoksi.
     

Jaa tämä sivu