1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

1000e ja BF3

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi UltraLow 03.07.2011.

  1. UltraLow

    UltraLow Member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkotus olis tässä kesän aikana hommata pöytäkone pelikäyttöön Bad Company 2 ja myöhemmin tänä syksynä julkaistavaa Battlefield 3 varten. Toki muitakin pelejä pelaan, mutta tuo BF3 on eräs iso syy miksi koneen tarvitsen.

    Sellanen 1000e olis tarkotus rahaa upottaa, mitä mieltä olette, pyöriskö BF3 täysillä sen arvosella koneella. Tiedän että mitään vaatimuksia ei pelistä ole julkaistu, mutta mitä arvelisitte? Entä Crysis? Vanha peli, mutta käsittääkseni eräänlainen "mittapuu", jos kone jaksaa tätä pyöritää, se jaksaa mitä vaan, eikö? ;)

    Näytön ja käyttiksen tarvitsen myös, voi ehdottaa jotain näyttöä jos sopii tuohon hintaan mukaan, loistavaa, jos ei, niin sitten pitää laittaa vähän enemmän rahaa... :D budjetti ei ole tiukka, mutta 1200e pelkästä keskusyksiköstä on jo liikaa...

    Muutamia Kysymyksiä:

    1. Miksi i5? lähes kaikissa ketjuissa päädytään lopulta i5 i7 sijasta? eikös i7 pitäis olla se "kaikista paras" prossu, vai onko siinä vaan pelkkää ilmaa hinnassa niin paljon?

    2. WLAN. Mitä pitää ottaa huomioon jos kone on tarkotus kytkeä langattomasti nettiin?

    3. Itse kasaaminen. Millanen projekti koneen kasaaminen on? Tiedän, että joku tulee kertomaan miten helppoa se on ja ohjeita vaan seurataan tms. Miten helppoa se käytännössä on? En ole konetta aiemmin kasannut, elektroniikkaa muuten olen kyllä rakennellut, ja oikeastaan vähän kiinnostaisi itse kasaaminen. kuitenkin pelottaa, että jotain menee vikaan, ensimmäinen kone kun on...

    Nyt ei tule muuta mieleen, lisäillään sitten kun uusia kysymusksiä herää.

    Tuli taas jaariteltua vähän turhan paljon, jos joku ei jaksa kaikkea lukea, tarvitsen pelikoneen ~1000e, näytön ja käyttiksen myös. Laitelkaas ostoskoreja ja mielipiteitä.

    Pitkät tekstit ja perustelut erittäin tervetulleita! :D Kiitoksia.

    edit. Oiskos tässä mitään ideaa? En jaksa mennä emailia tonne vielä lähettelemään, mutta jos tuohon laittaa tuon käyttiksen mukaan niin se varmaan tulee valmiiksi asennettuna?
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2011
  2.  
  3. Gameson

    Gameson Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2010
    Viestejä:
    1,121
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Taitaa "vaativin" peli olla metro 2033 nykyään.
    1000e euron koneeseen saa luultavasti gtx 580 ja 2500k:n jolloin crysis pyörii täysiin noin 50 fps:lla. Täysil tarkoitan jollain full hd resol.

    i5 eikä i7, koska i7:ssa sitä hintaa tuo ht jolla ei ole vaikutusta peleihin pikemminkin joissakin peleissä se vaikuttaa alentavasti ja i5 tässä tapauksessa 2500k menee 2600k:sta ohitse pelikäytössä.

    Wlaniin tarvitsee erillisen wlan-kortin.

    Kasaaminen on varmaan helppo homma. Itse en ole vielä kasannut konetta, mutta tässä suurin osa osista jo odottaakin kasausta. Mitä olen videoita kattonut niin helppo hommaltahan se näyttää riippuen toki osista ja kotelosta. Hirveen ahtaaseen koteloon on vaikea asetella osia.

    Huomasinkin et tarvitset vielä näytön ja käyttiksen..... No sitten ei gtx 580:aa saa. Hd 6870 saattais mahtua budjettiin just ja just. Crysis pyörii ihan mukavasti silläkin.

    Bf3 luultavasti pyörii hd 6870:lla higheilla ja full hd resolla ihan mukavasti onhan ne pelit konsoli käännöksiä.
     
  4. arffman

    arffman Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    796
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Viimeksi muokattu: 03.07.2011
  5. japski

    japski Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2007
    Viestejä:
    213
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos olet oikein laiska ja tonni on koneen butjetti niin kelpaako tommonen
    Klick
    Toi on semmonen et toimii niin kui marketin paketti kone avaat paketin ja on heti toiminnassa ja kyllä tossa pitäisi olla tarpeeksi tehoa ton kaveriks vaa näyttö. Mutta jos olet reipas ja rohkea eli päätät kaikki osat itse ja kasaat myös itse pääset vähän halvemmalla.

    E: Itse kasattuna sama paketti silent rigistä on 927€ ja jos otat vielä kasauksen ja käyttiksen asennuksen niin summa on 979.50€
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2011
  6. UltraLow

    UltraLow Member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitenhän paljon eroa on käytännössä näillä koneilla?
    Tonnin pelikone
    High power+



    Ainoo ero minkä huomaan on tuo näyttis, toisessa GTX-560 ja toisessa GTX-570, ja tuossa 560 versiossa myös käyttis mukana.

    Onko mielestänne järkeä maksaa tuosta Hihg power+ mallista 155e lisää tuon paremman näyttiksen takia? Tosiaan se battlefield 3 olis tarkoitus saada pyörimään hyvillä grafiikoilla.

    Tuo WLAN asia jäi hieman epäselväksi, minkälainen osa on kyseessä, paljon maksaa, mihin se laitetaan kiinni?

    Jos jollakulla on ehdottaa jotain aivan muuta kokoonpanoa, mielelläni otan vastaan ehdotuksia. Näytön tarvitsen myös, mitkä on hyviä merkkejä. Varmaan joku 22" vois olla sopiva, full hd pitää olla myös.
     
    Viimeksi muokattu: 03.07.2011
  7. japski

    japski Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2007
    Viestejä:
    213
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jos noista pitäisi valita niin mielummin toi tonnin kone koska 155€ on aika paljon pelkästä paremmasta näyttiksestä. Kyllä tolla tonnin koneellakin pitäisi bf3 pyöriä ihan mukavilla grafiikoilla ja sulavasti.

    E: korjaan edellisen viestini virhettä toi tonnin kone paketti erikseen valittuna samoilla osilla ja kasauksella+softan asennuksella on ~1025€ unohdin ottaa laskuihin prossujäähyn joten siinä on ainakin hintakohdillaan "valmispaketiksi".
     
    Viimeksi muokattu: 04.07.2011
  8. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Voitteko ihan oikesti unohaa ne pakettikoneet ?

    [​IMG]
     
  9. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Onko nuo AsRockit hyviä emolevyjä sitten? Ainakin vuosia sitten ne oli yleensä aivan surkeita.

    Itsekin olen ostamassa uutta pöytäkonetta ja tuo High Power osineen kyllä vaikuttaa hyvältä, mutta kuten huomattiin on siinä kuitenkin ylihintaa kivasti. Varmaan kasaus sisältyy tuohon hintaan?

    EDIT: Riittääkö sitäpaitsi tuollainen 550W poweri pyörittämään tuollaista konetta? :O
     
    Viimeksi muokattu: 04.07.2011
  10. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    AsRock on yhtä hyvä kuin ASUS tänäpäivänä.
    Kasaus ei sisälly hintaan, kasaa itse. Ei siitä kannata maksaa.
    550W riittää helposti pyörittämään tuota settiä. Varmaan 450W menisi myös.
     
  11. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Mmm.. tarkoitin tuota että tuolla srigissä varmaan kasaus sisältynee siihen hintaan. Mutta joo.

    http://imageshack.us/f/121/konek.jpg/ Tuossa nyt mitä itse nopeasti kasasin. Emolevy tuli vahingossa otettua mATX mutta normi ATX on vain 6e kalliimpi. Käyttöjärjestelmän omistan jo joten sitä en tarvitse. Mitenkäs tuon Nvidian 560 ja 570 ero? Hämää aika kivasti kun 560 on suuremmat kellotaajuudet mutta huonompi muistiväli, mikä taitaa merkata aika paljon?
     
  12. arffman

    arffman Regular member

    Liittynyt:
    09.10.2005
    Viestejä:
    796
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Ihan asiallisia pakettikoneita jos tuollaisen haluaa.Jonkun verran vaan eroa omaan lootaan.
     
    Viimeksi muokattu: 04.07.2011
  13. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
  14. UltraLow

    UltraLow Member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitäs vikaa noissa pakettikoneissa sitten on? Eikös nuo nyt ihan laadukkaista osista ole kasattu?


    Kotelo: Fractal Design Define R3 Black Pearl
    Kotelotuulettimet: 1 x Xilence Red Wing 120mm, 2 x Fractal Design Silent 120mm, 1 x Thermalright X-Silent 140mm
    Prosessori: Intel Core i5 2500K
    Prosessorijäähdytin: Coolink Corator DS
    Emolevy: ASRock P67 Pro3, P67
    Keskusmuisti: 8GB (2 × 4GB) G.Skill RipJaws-X CL9 DDR3-1600
    Näytönohjain: NVidia GeForce GTX 560 Ti tai Ati Radeon 6950 1Gb (saatavuuden mukaan)
    Kiintolevy: Samsung Spinpoint F3 1TB
    Virtalähde: XFX Core Edition PRO 550W
    Optinen asema: DVD-RW
    Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Home Premium 64bit OEM

    Voisko joku selittää tuon WLAN adapterin mulle, minkälainen osa, minne se kiinnitetään ja minkä hintanen?
     
  15. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    On toki, mutta valitsemalla itse samat osat saat ne halvemmalla.
    Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
     
  16. japski

    japski Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2007
    Viestejä:
    213
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mutta kuten aikasemmin ilmoitin niin jos kasaustakin tarvitsee niin toi tonnin kone maksaa erikseen valittuna enemmän kun noiden valmiiksi kasaamana ja jos itse kasaat niin säästö on 25€ luokkaa ja se ei ole paha hinta kasauksesta ja ohjelmien asennuksesta ainakaan minun mielestä.
    Toki itse kasaamalla säästää vähän varsinkin jos tilaat esim. saksasta ja onhan se monille iso osa uuden tietokoneen hankkimista se kasaus.
     
  17. UltraLow

    UltraLow Member

    Liittynyt:
    03.07.2011
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, kuitenkin ensimmäinen kunnon kone kyseessä, niin taidan ottaa tollasen valmiiksi kasatun paketin
    http://www.silentrig.com/product/1039/high-power.
    Sitten kun on kerennyt tutustua paremmin koneen osiin ja on tarvetta uudelle koneelle joskus tulevaisuudessa, nii vois kasata itse.

    Tämä on vissiin se WLAN adapteri? Mihin kohtaan se tuossa emolla oikeen tulee, kai sille riittää tilaa siinä?
     
  18. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Liittynyt:
    07.01.2008
    Viestejä:
    3,489
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
    Kyllä tuo on kyseinen kapistus.

    Tuo asennetaan emolevyllä oleviin PCI-Ex1 paikkoihin. Eli valkeisiin lyhyisiin slotteihin. Joita on yksi PCI-Ex16 väylän yläpuolella ja kaksi alapuolella.

    PCI-Ex1 ja PCI-Ex4 kortit voidaan asentaa myös PCI-Ex16 paikkoihin. Loogisesti siis pienempi mahtuu isoon mutta iso ei mahdu pieneen.

    Kun asennat tuon aivan ylimpään liittimeen niin silloin se ei ole minkään tiellä.
     
  19. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Hmm tuossa on tuo Coolink Corator DS jäähy, mutta esim jimmsin sivulla ei näy että tukee 1155 kantaa?
     
  20. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    1155- ja 1156-kantojen jäähyt käyvä ristiin, koska kiinnitysreiät ovat samat.
     

Jaa tämä sivu