1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

10 seikkaa DigiTV:stä

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi wesseli 09.10.2003.

  1. wesseli

    wesseli Guest

    Juu, siinä ylimääräinen remuxaus kaapelin TS:ään.

    Remuxauksesta johtuva ei voi olla jos vika esiintyy DVB-T -puolella. Vai esiintyykö? Adder_78 olihan sulla Terrestriaaliboxi.

    Täähän on mielenkiintoinen aihe. pitäisi oikein tutkia tarkemmin. SubTV:llä tiedostavat asian, mutta syytä etsitään vielä.

    En kyllä vieläkään halua unohtaa sitä mahdollisuutta että boxeilla ei ole osaa tähän asiaan. Jos kerran ohjelmallisesti epäsynkka voidaan havaita, ja poimitut elementarystreamit koostaa uudelleen täysin synkassa olevaksi program streamiksi (vai voidaanko? Oletko pede koettanut konvertoida alunperin nähtävästi epäsynkassa ollutta streamia?), niin kyllä boxiltakin voisi silloin vastaavaa korjausta edellyttää.

     
  2.  
  3. Jarpo

    Jarpo Guest


    En muista ihan tarkkaan mutta mielestäni synkronointiongelma oli myös subtv:n analogisissa lähetyksissä paikallisessa kaapeliverkossa. Mutta... joo.. tulee tänne digitaalisena --> josta analogiseksi.

    Olen konvertoinut pahastikin epäsynkassa olevia "nauhoituksia" mutta niissä syynä on ollut yleensä signaalin heikko taso (DVB-S, taso riippuu satelliitista ja missä vastaanotetaan)... Silloinen talletusohjelma ei osannut palata "oikeaan kohtaan" (tai miten nyt sanoisi, "synkronoitua uudelleen") jos streamissa sattui virheitä. Womble mpegvcr ohjelmalla sai kohdistettua oikein.

    Tuo SubTV:n tapaus on tosiaan erikoinen..

     
  4. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Juuh terrestial on... samoin kaverilla... luulen kyllä että syyllinen on tuo Subtv... jotain ne siellä sählää.
     
  5. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en muista että olisin yrittänyt muuta kuin sitä tavanomaista, jossa PVAstrumento säännönmukaisesti herjaa pienestä epäsynkasta ja ilmoittaa korjaavansa

    joskus tulos on sitten aivan romua, jos on ollut paljon datadroppeja / viallisia audiofreimejä ja on antanut ohjelman tiputtaa vialliset GOPit pois

    ääni ja kuva ovat tällöin ohjelman edetessä yhä enemmän epäsynkassa

    joskus, jos mulla on ollut alkuperäinen ts jäljellä, olen ajanut uudelleen (poistamalla ruksit Expert asetuksista) jolloin en ole sallinut viallisten poistipuitusta, jolloin tämä konvertoinnin aiheuttama synkkaongelma poistuu

    olen yleensä heittäny kovolle lauantaina star trekin ja katsonut sitten pari jaksoa kerralla myöhemin dvd:ltä. kolme vikkoa sitten nappaamssani oli paha synkkaongelma, mutta se ilmeisesti johtui juuri tuosta yllä selitetystä ilmiöstä. olin jo deletoinut ts filen, joten katsoin sen loppuun hammasta purren ;-)

    katselen niin vähän subtv:tä suoraan boxeilla, että en itse osaa sanoa tusta terrestiaalipuolen tämän hetken tilanteesta




     
  6. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    eli tällaisen lokin tuo PVAstrumento tekee, kun muuntaa sistin tallenkuksen ts:stä ps:ksi

    se että lopusta puttuu audiofreimejä on kai aika loogista jos oli audioennakkoa

    lopputulokseen se ei vaikuta

    yleensä se ennakko on ollut ohjelman ilmoituksen mukaan noin 650 ms ja 900 ms luokka, mutta STBllä ääni on kuitenkin synkassa

    kuten myös jos katson Nebulan omalla viewerillä tai WinDVD:llä

    sekä audi että videostreamissä näyttää olevan aikakoodit, muutenhan ei ohjelma osaisi kohdistaa niitä
     
  7. Digitales

    Digitales Member

    Liittynyt:
    23.10.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    MHP on vähän kuin mobiili puolella WAP tai Java-tuki. Ottaa oman aikansa että se yleistyy ja halpenee, mutta enemmin tai myöhemmin jokaisesta uudesta laitteesta löytyy MHP-tuki.

    Nyt ei ehdi enempää näkökulmia kirjoittaa,
    mutta jos MHP:stä haluaa lisää tietoa niin kannattaa tutustua Digi-TV sovelluskehittäjän linkkilistaan.
    http://mhp.webhop.net
     

Jaa tämä sivu