1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

öhöm... ääni kuntoon ja parempi kaappaus ohjelma?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kitaristi 17.07.2002.

  1. Kitaristi

    Kitaristi Member

    Liittynyt:
    17.07.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    okei.. koneeni on:
    AMD athlon 1700+
    256 Ram
    geforce4 mx460 650xp (vivo)
    SB Live Value!
    tossa kai oleellinen?

    kun kaappaan tv kuvaa niin kuva tulee ihan hyvin mutta äänessä on ongelmia...
    kaappaan kuvaa video innillä johon olen liittänyt DVD-cable kitin kun ei muuta ollut tarjolla... ääni tulee teeveen scart päästä 2x Rca ja toisessa päässä 2x rca ja sitten ihme liitin joka muuntaan johdon normaaliksi steroplugiksi ja kuva jollain s-video systeemillä... Olen kokeillut nauhoittaa ääntä line-innin ja microphonen kautta.. LINE-INNIN ongelma on että tulee vähä väliä samantyyppisiä ääniä kuin cd hyppäisi soittimessa ja äänentaso on hiljainen vaikka se on nauhoitus asetuksissa täysillä... MICROPHONEn kautta äänin on huonohko laatuista..!
    kaappaan tv kuvaa WinCoder ohjelmalla videon laatuna on normaali VCD ja äänenä 224 kbit/s <- oliko noin?) ja minun tietojeni mukaan 192 kbit/s on aika lailla cd:een tasoinen..! millä ohjelmalla olisi parempi nauhoittaa ohjelmaa tv:eestä.. mieluiten sellainen joka nauhoittaa ne suoraan tiivistettyyn muotoon.. kun 2h:n elokuva vie avina aika paljon ja sen muuntaminen mpeg muotoonkin ottaa aika kauan (vai olenko väärässä?...

    kehu, hauku, ehdota! palautteesi ottaa vastaan ihminen eikä automaatti! kyllä k***pizza oli taas hyvää...

     
  2.  
  3. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kokeilepa kaapata ääntä jostain muusta lähteestä, vaikkapa stereoista, ettei vaan TV:si audio ulostulo olisi viallinen/huono tai sitten liitimet/kaapelit sattaa olla viallisia.
    Jos käytät DivX koodekkia .avi:n tekoon niin tiiviimpään muotoon sitä on enää hankala saada. Tiputat vaan video bitrate:a tarpeeksi alas. Kahdelle 80min levylle saat 160min elokuvaa VCD muodossa standardi asetuksilla. DivX:llä saa paljon pienempään muotoon, mutta levyt ei ainakaan vielä pyöri muussa, kuin PC:ssä, mikä on pitkä miinus sille.
    Virtualdub:n jos saat toimimaan siinä niin sillä kannattaa kaapata DivX muotoon.
    Tuo wincoder on kyllä kohtuullisen hyvä vääntämään VCD&SVCD leffoja.

    Sitten tämä mitä sanoit "kun 2h:n elokuva vie avina aika paljon ja sen muuntaminen mpeg muotoonkin ottaa aika kauan (vai olenko väärässä?..."

    DivX muodossa oleva .avi ei vie paljoa ellet käytä jotain älytöntä bitratea. Ja uudelleen rippaus huonontaa rajusti kuvan laatua. .mpg:n tekemisessä kestää yleensä aika kauan, riippu kone tehosta. Saattaa mennä helposti 15 tuntiakin riippuen koneesta.
    Olikos tuossa kortissa hardware SVCD decoder?
     
  4. Kitaristi

    Kitaristi Member

    Liittynyt:
    17.07.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    KIITOS!

    kortissa? ei kai tos mun näytönohjaimes mitään koodereita oo? tai jos on niin en oo tienny...

    mutta se rca systeemi tulee siitä scart jutusta ku on niin vanhahko tv.. eikä siellä oo erillisiä ulostuloja.. edessä on kyllä korvakuulokkeille mutta sitte pitäis taas käydä ostaa jonkinlainen johto systeemi...

    täytyy perehtyy tohon virtualdubiin...
    oon ilmeisesti kaapannu johonkin huonoon avi juttuun ku on vieny niin paljon...

    ja vielä iso kiitos!
     

Jaa tämä sivu