1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ärsyttääkö sijaintikysely selaimessa??

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Tepsu9 17.03.2015.

  1. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Esim. Gigantti.fi kysyy sijainti tietojasi Firefoxsissa.
    Saat se lopullisesti pois seraavasti:
    • Kirjoita osoitepalkkiin about:config
    • Kirjoita geo.enabled
    • Kaksoisnapsauta geo.enabled-asetusta ( jolloin true muuttuu false muotoon)
    • Sijaintitietoinen selaus on nyt poistettu käytöstä
    Google Chromesta taas: Tietosuoja>Sisältöasetukset>Sijainti>Älä anna minkään sivuston käyttää fyysistä sijaintiasi.
     
    Viimeksi muokattu: 17.03.2015
    Malperi, Lumikki, dRD ja nämä jäsenet kiittävät tästä.
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Mutta tuon jälkeen palvelut, joissa sijaintitiedosta olisi oikeasti iloa, kuten Google Maps, eivät nekään saa sijaintitietoasi. Vähän sellainen hyödyt/haitat -balanssi, vaikka onkin hemmetin ärsyttävää :)
     
  4. wiza

    wiza Member

    Liittynyt:
    02.09.2008
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    En kyllä itse näe ihan mitä iloa Google Mapsin sijaintitiedoista olisi iloa kotona pöytäkoneella esim? Jos haluan jotain reittitietoja katsella niin yleensä omalla pöytäkoneella googlen sijaintitiedot näyttää muutenkin vain jokusen sadan metrin tarkkuudella oikein että jos tarkan reitin haluan etsiä, kirjoitan oman kotiosoitteen lähtöosoitteeksi.

    Itse en ainakaan näe tästä voivan olla mitään haittaa, pelkästään vähentää turhanpäiväisiä sijainnin estämis/sallimis kyselyjä pöytäkoneellani. :D
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Totta, itse kun käytän läppäriä myös pöytäkoneena dockin kautta, tuo "ymmärrän missä olen" on ihan näppärä feature aika monessakin palvelussa.
     
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    kiitti vinkistä... Nimenomaan pöytäkoneen ff: Otan tuon pois... Vatuttaa ne kyselyt
     

Jaa tämä sivu