Esim. Gigantti.fi kysyy sijainti tietojasi Firefoxsissa. Saat se lopullisesti pois seraavasti: Kirjoita osoitepalkkiin about:config Kirjoita geo.enabled Kaksoisnapsauta geo.enabled-asetusta ( jolloin true muuttuu false muotoon) Sijaintitietoinen selaus on nyt poistettu käytöstä Google Chromesta taas: Tietosuoja>Sisältöasetukset>Sijainti>Älä anna minkään sivuston käyttää fyysistä sijaintiasi.
Mutta tuon jälkeen palvelut, joissa sijaintitiedosta olisi oikeasti iloa, kuten Google Maps, eivät nekään saa sijaintitietoasi. Vähän sellainen hyödyt/haitat -balanssi, vaikka onkin hemmetin ärsyttävää
En kyllä itse näe ihan mitä iloa Google Mapsin sijaintitiedoista olisi iloa kotona pöytäkoneella esim? Jos haluan jotain reittitietoja katsella niin yleensä omalla pöytäkoneella googlen sijaintitiedot näyttää muutenkin vain jokusen sadan metrin tarkkuudella oikein että jos tarkan reitin haluan etsiä, kirjoitan oman kotiosoitteen lähtöosoitteeksi. Itse en ainakaan näe tästä voivan olla mitään haittaa, pelkästään vähentää turhanpäiväisiä sijainnin estämis/sallimis kyselyjä pöytäkoneellani.
Totta, itse kun käytän läppäriä myös pöytäkoneena dockin kautta, tuo "ymmärrän missä olen" on ihan näppärä feature aika monessakin palvelussa.