1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Älä maksa F-Securesta senttiäkään..

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Ehni 22.03.2012.

  1. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Tulipahan taas todistettua kuinka surkea F-Secure on.
    Tähän pohjaksi voin sanoa että olen yli 5 vuotta käyttänyt ilmaista Avastia mitä moni muukin ja ei ole koskaan mitään häikkää ollut. Kuitenkin 2 viikkoa sitten aloin käyttää Elisa Viihteen mukana tulevaa F-securea ja tänään lähti sitten Wowi acot.

    Elikkä wowi acco oli haxattu ja salasanat vaihdettu ( ne on saatu takas jo)
    Noh, heti ensimmäiseks tein täyden tarkistuksen f-securella, malwarebytesillä ja tutkin mikä tuo "kuuluisa" csrss.exe oli... Mikään näistä ei auttanut ja aloin uskoa että keyloggeria tai virusta ei koneellani ole.

    Päätin kuitenkin vielä varmistaa luettuani arvosteluja f-securesta ja latasin Avastin takas, sen pystyikin asentamaan F-securen rinnalle ilman täysiä suojauksia.
    Noh kesken kaiken asennuksen F-Secure pompauttaa ruudulle " Virus poistettu Trojan X ( en muista mikä) "

    Herää vaan pikkuinen kysymys minkä takia F-Secure ei noin puolta tuntia aikasemmin tahtonut millään löytää virusta tai haittaohjelmia koneeltani mutta juuri kun olen vaihtamassa virustorjuntaa niin oho mikäs se sieltä löyty?

    Aattelin vaan kertoa että ei kannata mennä siihen lankaan että maksaa 80 euroa vuodessa virustorjunnasta joka ei ole parhaimmasta päästä. "isi maksaa " ja "mun koneessa ei oo koskaan ollut mitään " periaatteilla sun koneessas saattaa hyvinkin velloa monta virusta tälläkin hetkellä :)
     
  2.  
  3. TheEhn

    TheEhn Member

    Liittynyt:
    10.03.2012
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jeb. Paskahan se on, testitkin sen todistaneet. Avastilla pärjää loistavasti :)
     
  4. Pwz

    Pwz Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2011
    Viestejä:
    217
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole siitä ikinä maksanut senttiäkään ja todella hyvin on pelittänyt viimeset pari vuotta. Mitään ylimääräistä en ole myöskään lötynyt millään muilla ohjelmilla tuota käyttäessäni, joten en nää tuossa mitään vikaa. Mutta tollaseen vitutukseen auttaa kyllä paljon tulla huutelemaan foorumeille, kuinka paskaa elämä oikeasti on.
     
  5. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Kyllä se helpottaa :)
     
  6. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    No tuossa Ehni:n tapauksessa on käynyt varmaankin näin:

    - F-Secure on päivittänyt uudet virustunnisteet juuri ennen sitä viimeistä skannausta ja näiden joukossa on ollut sille mahdollisesti koneella olleelle virukselle tunniste.

    Tai

    - F-Secure on hälyttänyt niistä Avastin virustunnisteista. Muun muassa tästä syystä koneella ei pitäisi olla kahta virustorjuntaa asennettuna, ne syövät toisensa hengiltä.



    Tuo nykyinen Elisa Tietoturva on muuten jo pari vuotta vanha versio F-Securesta, joka nykyisiin versioihin verrattuna on aika pahasti vanhentunut softaltaan. Virustunnisteet kyllä päivittyvät ihan normaalisti, mutta jos se perusohjelma on vanhentunut, niin ihmeitä ei voi odottaa. Päivitystä on luvattu Elisan toimesta "piakkoin".
     
  7. Zo3L

    Zo3L Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2010
    Viestejä:
    540
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En nyt sanoisi että F-Secure ihan paska on, toki ei varmaan paraskaan. Hyvin F-Securella pärjää jos ei wareta mutaa ja klikkaile mainoksia.
    Virus on voinut ihan hyvin tulla juuri sillä hetkellä kun asensit Avastia. Itselläkin tulee välillä noita ilmotuksia poistetusta viruksesta, eikös se ole virusturvan idea..? :) Itse olisin enemmän huolissani jos virusturva vaan hyrrää taustalla tekemättä mitään.

    Avastista ei kokemuksia ole joten en arvostelemaan. Itte olen hyvin pärjännyt F-Securella ja MBAMilla.
     
  8. Pikkis123

    Pikkis123 Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2011
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni csrss.exe Windowsin prosesseja.
     
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    csrss.exe on Windowsin perusprosesseja ja se sijaitsee System32-kansiossa. Nettitietojen mukaan jotkut virukset esiintyvät samalla nimellä, jolloin csrss.exe löytyy myös jostakin muusta kansiosta.

    Jos koneessa on käynnissä ainoastaan yksi csrss.exe, se on varmasti oikea Windows-prosessi.
     
  10. oldBen

    oldBen Member

    Liittynyt:
    02.12.2011
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mistä latasit sen avast ohjelman??
    Ei koskaan kannata ladata mitään viirusten torjunta ohjelmaa muuta kuin valmistajan koti sivuilta....
     
  11. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    No en ole ihan vajukki... Tottakai valmistajan sivuilta
     
  12. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    eipä se f-secure nyt niin täysi paska ole jos tervettä järkeä käyttää, enkä sano että avastikaan huono olisi itse olen monta vuotta molempia käyttänyt saamatta koneelle viirusta, tai muuta tuholaista. ei mikään viirusohjelma auta jos lataulee mitä sattuu.

    ja tuohon että accountti menee on yleensä syynä se että laitat tunnukset johonkin muualle kun kirjautumis ikkunaan tai lataan jonkin trainerin/modin/cheatin.
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse vaihdoin F-Securen MSE virustorjunta ohjelmaan, koska huomasin että se riittää minulle hyvin. Konekin nopeutui hieman vaihdon jälkeen.
     

Jaa tämä sivu