ÄLÄ osta SATA kovalevyä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi valtov 13.10.2006.

1. valtov

valtov Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toki päivitin A8V-VM ASUS BIOSin heti ensimmäisenä, 0401 on käytössä.

ASROCK K8NF4G-SATA2 emolla tuo samainen SATAII toimii ilman ongelmia joten antaa olla kunnes Vista tulee ja pelastaa :)

Koska IDE levyillä ei ole yhteensopivuusongelmia millään kovalevy tai emo valmistajalla niin miksi ottaa riski ? Ei kun IDE:ä vaan peliin kunnes lastentaudit on poissa, muutoin käyttäjät jäävät maksumiehiksi jos emo ja kovo ei pelaakkaan yhteen. Takuu ei korvaa jos osa toimii tehtaan testeisssä , pahimmoilleen voi joutua maksamaan rahdin molempiin suuntiin.

2.  
  3. j0re666

j0re666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    www.westerndigital.com

ja sieltä DATA LIFEGUARD TOOLS

4. miikah

miikah Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla samanlainen juttu.

5. L00P

L00P Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ole täälläkään ollut suurempia ongelmia Sata-levyjen kanssa.

Onhan se kiva, että noita nopeampia väyliä aletaan käyttämään. Todellisuudessa nopeammasta väylästä ei vaan ole juurikaan mitään iloa, mutta saapihan piuhat ainakin nätimmin ;)

Yksi tapaus kumminkin oli, jossa XP vain hävitti Sata-levyn osion. En saanut kiinni mikä ongelman todellinen ydin oli, mutta käytettyäni toisessa koneessa kiinni osio palautui kuin tyhjästä... Olisiko sitten ollut kosketuksesta tiedä häntä. Kaveri käytti kovoa jossain liikkeessäkin ja sanoivat vaan että paskana on(ihme idiootteja).

6. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    No siis ongelma on siinä penkin päällä tjtn. Sain ekalla yrittämällä SATA-levyn toimimaan (ilman edellistä "kokemusta").

Edit: typo PRKL.

Viimeksi muokattu: 19.03.2007
  7. bluewer

bluewer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yhteensä 570gb satalevyä koneessa kiinni ja eikä mitään ongelmaa.

Yleensä laitteet tehdään toimivaksi, joten olisiko kirjoittajalle vaan sattunut jokin viallinen yksilö kiintolevystä vaan.

Kannattaa ottaa selvää asiasta. Kuitenkin Idee-ata väylä on tekemässä kuolemaa nopeampien ja pienempien ratkaisujen tieltä.

8. Demus

Demus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen kyllä ollut mun SATAII-levyyn tyytyväinen. SATA-kaapelikin jo sinänsä on paljon mukavampi käyttää (verrattuna paksuun ja jäykkään IDE-kaapeliin), eikä estä ilmankiertoa.

...mutta onhan se nyt aika kohtuutonta, ettei ne toimi suoraan (vika tosin luultavasti Käyttispuolella)... vaan joutuu kirpputorilta roudaamaan levykeasemia.

9. liuzka

liuzka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En kyllä ymmärrä... Tästä koneesta löytyy pelkkää sata2:sta tuosta toisesta sataa ja vanhoissa romuissa ollut ideä. Kertaakaan ei ole tarvinnut muuta tehdä, kun lyödä piuhat kiinni ja asentaa winukka cd:ltä. Edellyttäen tosin että siinä emossa on sata kiintolevyohjain. Muuten voi olla toimivuuden kanssa vähän heikkoa.

10. mar253

mar253 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse olen ollut sata 2 kovooni tyytyväinen. Kasasin koneeni joulun jälkeen, laitoin xp:ksi kaverilta lainatun version, no kone toimi viikon, mutta sen jälkeen käynnistyksessä hiiri ja näppis ei enää toimineet.

Jouduin formatoimaan kovon, mutta sain kaverini koneella (joka tukee vain sataa, ei sata kakkosta) siirrettyä kaiken tarvittavan turvaan. Jumpperia jouduin kovossa siirtämään.

Kaverini osti nyt hiljattain itselleen sata 2 kovon sata emoon, ja taas riitti jumpperointi.

11. K1phaa

K1phaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä sata levy koneessa ja lisäksi sata dvd-asemakin. Ei mitään ongelmia. Vistakin asentui kuin ei mitään. Ei pelleilyä korppujen kanssa tai mitään.

12. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    syy miksi en ite käytä sata-levyjä.. koska en omista korppuasemaa, enkä kyllä lähde asentamaan mitään ihmeen korppuasemaa sen takia että saisin ohuempaa johtoa käyttävän kovon kiinni koneeseen(koska siitä sata-kovojen nopeudesta ei ole mitään todellista hyötyä)
    ide-laitteet kyllä löytää itse itsensä.

(käytän siis xp:tä ja tulen myös käyttämään sitä tappiin asti.)

edit. eikä noi pyöristetyt ide-kaapelit nyt niin kauheasti tilaa vie ;)

Viimeksi muokattu: 19.03.2007

Jaa tämä sivu