1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Äänikortti vai mikseri?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi PaZZeRi 17.07.2014.

  1. PaZZeRi

    PaZZeRi Member

    Liittynyt:
    19.11.2013
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Hei! Mulla on tällä hetkellä Behringerin Xenyx 302 USB -mikseri johon olen kytkeny studiomikrofonin, kaiuttimet sekä headsetin.
    Nyt mietin, ajaako mikseri saman asian kuin esim. PCI-äänikortti? Hyödynkö äänenlaadussa mitään jos hankin sellaisen?
    Pidän mikserissä siitä, että voin napin painalluksella vaihtaa pelkkiin kuulokkeisiin ja bassoa, kirkkautta sekä balanssia voi säätää mekaanisista slidereistä. Minun ei myöskään tarvitse koskea softwaren ääniasetuksiin lähes lainkaan. Headsetin johtokaan ei ole ollut mikserin hankkimisen jälkeen lainkaan tiellä.
     
  2.  
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Miks vaihtaisit tuon äänikorttiin? Et hyödy siinä mitään. Itsellä mikseri musiikin tekoa varten ja m-audion audiophile 2496- äänikortti sekä sonyn viritinvahvistin. Äänikortin asetuksiin ei oo tarvinnu puuttua sen jälkeen kun asensin ajurit ja konfiguroin asetukset.
     
  4. PaZZeRi

    PaZZeRi Member

    Liittynyt:
    19.11.2013
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Tavoittelen mahollisimman hyvää äänenlaatua, sillä pelaan kilpailullisia pelejä. Mietin kumpi olisi parempi ostos, äänikortti vaiko mm. Audio Technican kuulokkeet (nykyiset siis SteelSeries Siberia v2). Mikäli Windowsin äänenlaatuvalikko kertoo mitään, olisi mikserini tuoma laatu surkeampi kuin emolevyn.
     

Jaa tämä sivu