1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Äänet Samsungista Pioneerin vahvistimeen

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Kiikruusperi 17.08.2013.

  1. Kiikruusperi

    Kiikruusperi Newbie

    Liittynyt:
    18.08.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Miten saan Samsungin Ue-32f5005 -telkkarista äänet toimimaan Pioneerin VSX-922 -vahvistimen kautta kajareihin?
    Olen kytkenyt telkkarista optisella kaapelilla äänet vahvarille. Lisäksi Pioneerista tulee HDMI out -liitännästä piuha television HDMI in-liitäntään. Mitään ei kuulu.
    Oletan, että jokin asetusten muutos pitäisi päästä vahvarissa tekemään, mutta miten?
    Viritinvahvistimen asetuksia pitäisi päästä rassaamaan painamalla Pioneerin kaukosäätimestä Receiver ja Home menu, jolloin telkkarin näytölle pitäisi tulla ymmärtääkseni käyttöliittymä. Sitä ei tule näkyviin vaikka telkasta on valittu se HDMI-tulo johon vahvistin on kytketty. Receiveriä painellessa tulee vain Zone 2 näkyviin.
    Kokeilin myös RCA-piuhoilla vetää telkkarilta vahvistimelle äänet eikä tapahdu mitään. Vaihdoin tilalle äänilähteeksi CD-soittimen ja kas, sieltä kuului äänet. Sisäänmeno siis pitäisi olla ok vahvistimella RCA-puolella.
     
  2.  
  3. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tv:stä Optinen ulostulo vahvistimen optiseen sisääntuloon. Tv:stä varmaan pitää kytkeä asetus päälle missä määritetään että ei käytetä tv:n omia kaiuttimia. Sitten valitset vain vahvistimesta oikean äänilähteen päälle.

    HDMI:llä ei ole mitään merkitystä nyt tuon asian kanssa, muuta kuin jos haluat määritellä vahvistimen asetuksia tv:n näytöllä jolloin mikä tahansa toimiva äänilähde valinta voi olla päällä. Tarkoituksesihan on saada television lähetys kuulumaan vahvistimen kautta?
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2013
  4. Kiikruusperi

    Kiikruusperi Newbie

    Liittynyt:
    18.08.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Kiitos vastauksesta. Näinhän minäkin oletin. Optinen piuha lähtee telkkarin ahterista ja menee vahvistimelle. Siitä on valittu äänilähteeksi TV. Telkkarista olen valinnut ulkoisen kaiuttimen.
    Ei kuulu mitään kajareista. Vahvistimen asetusten ruutua en saa näkymään telkkarista vaikka olen sen HDMI:n laittanut vehkeiden väliin. En tajua, pitäisikä vahvistimesta valita vielä lisäksi jokin asetus siitä, mistä äänen on tarkoitus tulla sisään?
     
  5. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Minulla on eri merkkiset vempaimet, mutta optinen lähtö telkusta (Philips) vahvariin (Yamaha), kuten Sinullakin, mutta vahvarista mun pitää ottaa äänilähteeksi DVD. Televisiosta voin mykistää äänen.
    Toisaalta saattapi olla myös ihan fyysinen vaurio optisessa johtimessa: se on vaurioitunut tai pistukka ei ole napsahtanut paikkaansa pohjaan asti. Minulla itselläni oli kerran sellinen läpjnäkyvä johdin, josta näki, että punaisia pisteitä oli myös matkan varrella, eikä ainostaan pistukkeiden juuressa. Tuli varmaan joskus polkaistua lattialla lojuneen johtimen päälle. Tulos: kaput.
     
    Viimeksi muokattu: 26.08.2013
  6. Kiikruusperi

    Kiikruusperi Newbie

    Liittynyt:
    18.08.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Selvisihän se lopulta. Aloitin koko vahvarin asennuksen alusta ja täppäsin kaikki mahdolliset vehkeet ja linjat aktiiviseksi.
    Kyse lienee ollut siitä, että jokin oli asetuksissa mennyt alun perin väärin.
    Nyt äänet tulevat TV-liitännän kautta ulos kuten pitääkin.
     

Jaa tämä sivu