1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Äänentoistolaitetta ei ole asennettu

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi whiteapple 12.06.2011.

  1. whiteapple

    whiteapple Member

    Liittynyt:
    12.06.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt alkaa menemään hermot. Kone on HP Pavilion dv9000 (pohjassa sitten lukee dv9700 ja toisessa tarrassa dv9889eo) läppäri ja alapalkissa kaiuttimen päällä on punaisella pohjalla valkoinen ruksi ja lukee: "Mitään äänentoistolaitetta ei ole asennettuna".

    Olen nyt lukenut kaikki sivut kaksi kertaa läpi mihin tuo virhesanoma on kirjoitettu suomeksi tai englanniksi ja tehnyt kaikki mahdolliset toimenpiteet; olen asentanut ajurit, olen poistanut ajurit ja asentanut käsin, poistanut ja käynnistänyt koneen uusiksi ja asentanut. Asentanut Vistan tilalle Windows seiskan ja laittanut ajureita. Poistanut laitehallinnasta ja käynnistänyt uudestaan. Palautukset ja recoveryt on tehty. Ainoa ääni mikä kuuluu on korvia huumaava DIIB jos painaa jotain väärin tai tulee ilmoitus.

    Vika on ollut nyt yli puolivuotta. Äänet sain toimimaan kerran kun tietokone asensi uudet päivitykset Windows Updatella (Vista oli silloin sisällä) ja sitten kun käynnisti uusiks niin ei toimi enää. Ajureita ei edes voi nyt asentaa kun ei oo kuulemma laitetta mihin asentaa.
     
  2.  
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Väittäisin, että emolevy rikki. Testaa vielä jollain Linux LiveCD:llä kuuluuko äänet.
     

Jaa tämä sivu