1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Äänentoistoa koneeseen 200e

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi jansku136 16.07.2012.

  1. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Varmasti ovat ihan hintansa arvoiset, itse joskus ostin kokeiltavaksi sarjan halvimmat SRS-D4:set ja nekin oli siihen hintaansa (40e?) varsin hyvät.
     
  2.  
  3. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itselläni koneessa kiinni toi Sony SRS-D5 paketti ja hyvin kuuluu,
    ei valittamista,hinta & laatu ok.

    Ota vaan toi Sony SRS-D8 paketti,niin saat ihan kelpo kamat hyvään hintaan.
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2012
  4. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kävin nyt viimeinkin siellä Gigantissa testailemassa kajareita. Gigaworks T3 toisti bassot parhaiten, mutta ero oli mielestäni hiuksenhieno tuohon SRS-D8:iin. Logitech Z623 oli selvästi ärhäkin äänen suhteen, ei varmasti tarvitse käyttää ikinä edes yli puolenvälin.
    Mutta kyllä SRS-D8:kin toisti musiikin mukavasti, taidanpa laittaa sen tilaukseen.
    Ainoa, joka tuon SRS-D8:n kanssa epäilyttää on subbarin koko; on aikas reilunkokoinen pienen työpöydän alle. Mutta luulisi sen sinne lutviutuvan.

    Eli pitää se SRS-D8 tosiaan laittaa tilaukseen, on mulle selvästi erityisesti matalan hintansa suhteen juuri sopiva vaihtoehto.

    -Kiitos avusta kaikille!
     
  5. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Koska iso kotelo on yleensä halvin tapa tehdä edes kohtuullisen hyvä subbari, itse pitäisin sitä pelkästään hyvänä merkkinä. Onnea vaan uusille laitteille.
     
  6. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

    Toisaalta parempi jos subbarissa on kokoa ja hieman painoakin.
    se on parempi,kun joku kevyt muovipurkkiviritys.

    Tossa SRS-D8 mallissa taitaa olla vielä isompi subbari,kun omassa SDS-D5 mallissa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2012
  7. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, SRS-D8:n subbari on tosiaan reilusti isompi kuin SRS-D5:n subbari. Harmi, etten päässyt myymälässä kokeilemaan että miten iso ero noiden välillä on kun en saanut D5:een virtaa tulemaan.
    No, mutta pääasia, että sain kokeilla tuota SRS-D8:ia ja verrata toisiin kajareihin.

    Kiitoksia :)
     
  8. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole vielä tuota SRS-D8:ia hankkinut, koska tulin vasta tänään Kuopion reissulta kotiin.
    Mieleeni nimittäin tuli kaverini, jolla olisi minulle juuri ja juuri sopivaan hintaan myynnissä Genelec 6010A -aktiivikaiutinpari. Sen kyllä ymmärrän, että noiden äänimaailma on varmasti jotain aivan toista kuin Sonyn sadan euron 2.1-setin. Ainoa, joka mietityttää on basson riittävyys. Minullehan oli siis tärkeää jumputus, mutta noiden 6010A:n kaveriksihan on kai tarkoitettu myös jonkinlainen subbari.
    Mutta mitä katselin Genelecin subbareita, oli hintaa aina 400e->, josta tulee minulle selvästi liikaa.

    Kysymys siis kuuluu; voiko nuo 6010A:t jytkyttää paremmin kuin mitä SRS-D8 -setti jytkyttäisi? On varmaan hölmöä edes mainita nuo kaiuttimet samassa lauseessa, mutta tässä nyt ovat vaihtoehtoni.
     
  9. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Suosittaisin ehdottomasti ainakin testaamaan nuo Genelecit. Itselläni on Genelecin 8020, eli isommat kuin nuo 6010. Itse en bassoa ole kaivannut ja noista vaihtoehdoista itse kyllä ottaisin nuo 6010:t. Genelecit on kuitenkin sen verran laadukkaammat kaiuttimet.
     
  10. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, harmi kun nuo kajarit ovat tällä hetkellä 300km päässä, niin ei pääse vielä ainakaan testaamaan.
    Tuntuisi vaan että eikai noilla voi saada samaa jytinäefektiä kuin esim. sillä SRS-D8 -subbarilla.
     
  11. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko audiosavo mennyt kuppi nurin vai onko se vielä pystyssä? Siellä niitä voisi varmaan kuunnella.
     
  12. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän tuo taitaa löytyä Kuopion torin vierestä. Pitää harkita ajanko 100km Kuopioon noiden takia, varsinkin tämän AudioVideo.fi -arvostelun jälkeen:

    "Ensimmäinen oleellinen asia 8020B:n kanssa on se, että päinvastoin kuin pikkuveljeä (6010A), sitä kuuntelee sujuvasti suurella osalla musiikkia ilman subwooferia."

    Ei ainakaan tuo lause oikein vaikuta siitä bassotoistosta.
     
  13. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Eipä noilta Geneleceiltä jumputusta kannata odottaa, mutta ääni on (Sonya tosin kuulematta) melko varmasti selvästi laadukkaampi. Monilla tuollaiset kerran ostetut Genelecit sitten seuraavatkin mukana puolet elämästä, toimivat tosi hyvin vaikka pienessä opiskelukämpässä tai pienehkössä olohuoneessa. Genelec pyrkii luonnonmukaiseen ja tarkkaan äänentoistoon, eikä siihen kuulu korostettu basson lotke - valmistaja ei edes lupaa toistoa alle 70 Hz:n (diskobasso vaatii n. 50 Hz) eikä kovin suuria äänenvoimakkuuksia (102 dB). Jytkettä kaipaavalle en siis Genejä ilman subbaria suosittelisi. Subbarinhan ei kyllä tarvitse olla saman merkkinen, joku halvempikin käy kaveriksi.
     
  14. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Päädyin nyt kuitenkin Sony SRS-D8 -kaiutinsarjaan, ja tyytyväinen olen ollut.
    Gigantissa mulla oli kova valinta Logitech Z623 ja tämän SRS-D8 väliltä, mutta koska Sonyn hinta oli vain puolet logitechin sarjasta, enkä huomannut paljoakaan eroa kaiuttimien välillä, päädyin Sonyyn. Erityisesti tässä miellytti muihin verrattuna hinta/laatusuhde, erilliset säädöt bassolle ja treblelle (eikä missään subbarin takana kuten Creative Gigaworks T3:n bassosäädin on, vaan vasemmassa satelliittikaiuttimessa).
    Jumputusta näistä lähtee ihan riittävästi minun makuuni, ja tyytyväinen olen myös ylempiin ääniin.
    Ainoa, missä on insinöörisuunnittelijalla vähän tullut ajatuskatkos on kuulokereijän sijainti. Se on vasemman satelliittikaiuttimen takana koneelle menevän inputin vieressä. Huomattavasti kätevämpi se olisi ollut laittaa edes sivulle, vaikka kyllä edestäkin näyttäisi tilaa kyseiselle liittimelle löytyvän.
    Mutta onneksi käytän kuulokkeita todella harvoin, ja koneesta löytyy etupaneelista ylhäältä kuulokkeille paikka.

    Muuten kaikki miellyttää ja tyytyväinen olen ollut.

    Edit. Ja niille, jotka tätä mahdollisesti lukevat kun etsivät omaa alle satasen kajarisettiä, niin Logitech Z523:n basson kuultua en suosittelisi kellekkään. Bassoa tulee mielestäni selvästi liikaa, ja se on semmoista yhtä kuminaa, eli basson taso ei vaihtele "nuottien" mukaan, vaan kumisee vaan yhdellä nuotilla.
    Eli kannattaa se 10-20e enemmän sijoittaa ja hankkia tuo Sony SRS-D8.


    Kiitokset kaikille valinnassa auttaneille! :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.08.2012
  15. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samaa mieltä Z523:n bassosta. Suoraan sanoen kuraa, ei käsitä kuinka tuollaista kehdataan myydä. Noissa on toinenkin ihmettelyn aihe, satelliitteihin pungettu elementin taakse toinen elementti osoittaan taakse.. Miksi ihmeessä... vieläpä ovat melkein kiinni toisissaan.

    Mutta se OT:sta. :) Onnittelut hyvästä kaiutinostoksesta :p
     
  16. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia! :)

    Nyt vielä mahdollisesti lisää Offtopicia, mutta pakko mainita näistä tuuliäänistä.
    Jos bassosäätimen vetää täysille, ja volyymin johonkin 70% ja kuuntelee tosi bassopainotteista biisiä niin alkaa kuulua selviä tuuliääniä.
    Sain niistä pahimmat onneksi pois, kun tungin parin sukkia refleksiputkiin. Mutta jos haluaisin popittaa ihan täysillä jumputusbiisejä, niin ehkä valinta kallistuisi Z623:n puoleen. Siitä se puolet kalliimpi hinta taitaa tullakin.
    Tai kaupassa en siitä ainakaan tuuliääniä saanut lähtemään, vaikka eipä sitä tiedä kun ei Gigantissa kehtaa täysille vetää jumputusta.
     
  17. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jep hyvän setin ostit.Kyllä toi Sony SRS-D8 kyykyttää noi Logitech Z523 mennen tullen.
    Mitä sitä p****a ostamaan,kun sitä saa ilmateeksikin.

    Elikkä hikiset sukat refleksiputkiin:D

    [​IMG]
     
  18. jansku136

    jansku136 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    442
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noniin!, Onko sulla nuo aina tuossa jotenkin vai ihan vaan läppäkuva? :D Kun mietin että onko tämä nyt ihan minun höpötystä. :D
     
  19. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei toi ole virallinen sukankuivausteline:D

    Naapurilla on noi samat Sony SRS-D5 purkit kun minulla ja
    sanoi laittaneensa vaahtomuovia tohon mustaan aukkoon.
    Täytyypä itse myös koittaa mitä on lopputulos.
     
  20. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä sitä refleksiputken "tukkimista" kannattaa yrittää. Sukat ovat ihan hyvä keino jos parempaa ei ole tarjolla.

    Itsellä tuossa SRS-D4:ssa ei mielestäni kuulunut pahemmin turhia ääniä refleksiputkesta, mutta tietenkin tuossa ilmaakin liikkuu vähemmän.
     

Jaa tämä sivu