Kaverin koneessa ei windows xp käynnisty. Alkuun lähti normaalisti lataan windowsia ja sitten tilttas ja käynnisti koneen uudellee. Yritin korjata asennuslevyllä ja nyt kun tilttaa, tulee bluescreen jossa lukee mm. BAD_POOL_CALLER. Voisko joku auttaa, mistä lähtis vikaa etsimään?
No noiden parinkin linkin perusteella kyseessä ei näytä olevan kovin yksikäsitteinen vika. Voi siis johtua monestakin asiasta. Minä olen noita selvitellyt niin että haen googlella ja luen hakutuloksia ja niistä sitten yritän etsiä mikä olisi lähinnä samankaltainen tilanne kuin itsellä ja sitten sen mukaan korjailemaan.
Emossa ei ainakaan päällisinpuolin mitään "neste"vuotoja näy. Olen käynyt läpi kaikki muut osat paitsi emolevyn. Tällä hetkellä on kovalevy omassa koneessa ja virus scannaus menossa. Löytynyt 16 adwarea, mutta ei sen kummempia pöpöjä... vielä. Täytyy vielä tarkistaa kovalevyn kunto muutenkin, mutta jos sieltäkään ei vikaa löydy niin en kyllä enää keksi mistä kokeilisin??
Kyllä ne emon kondensaattorit voivat silti olla viallisia. Joskus viallinen kondensaattori voi olla selvästi lämpöisempi kuin muut. Useammankin kondensaattori vikaisen emon olen nähnyt joissa ei ole ollut mitään päälle päin näkyvää.
Lisään tähän vielä ,että jos kosket sormin ,niin älä koske piireihin tai johtimiin ,ihmisen ihon rasva voi aiheuttaa piireissä oikosulun.
Heippa, mulle heittää kans BAD_POOL_HEADER ja sit toinen bluescreen MEMORY_MANAGEMENT ja nää silloin kun esim. kone ollut lepotilassa ja yrittää takaisin jatkamaan windowsin käyttöä muttei onnistu. Ostin koneen huhtikuussa Anttilasta, vienkö takaisin???
Yritän palauttaa tehdasasetuksiin, niin käskettiin valmistajalta tehdä ja kaupasta varmistin et jos ei onnistu niin sitten tuon sen takaisin... saa sitten nähdä. Eli ajureissa vika.