1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Windowsin kloonaus SSD levylle

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi NVIDIAgtx 14.04.2016.

  1. NVIDIAgtx

    NVIDIAgtx Member

    Liittynyt:
    06.04.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Hei
    Minulla on läppäri jossa on vain yksi SATA paikka ja hidas HDD levy joten ostin koneeseen SSD levyn. SSD levyn ohjeissa sanottan että minun täytyisi käyttää USB to SATA adapteria mutta tuo adapteri maksaa 30€

    Eli siis voinko ottaa tuon läppärin HDD levyn ja uuden SSD levyn ja tunkea ne pöytäkoneeseeni ja kloonata HDD levyn SSD levylle jollakin softalla.

    Läppärissäni ei oikeastaan ole mitään tärkeää joten onkohan mahdollista ladata SSDlle windows aivan uudestaan. Pääasia olisi että saisin läppäriini SSD levyn ja Windowsin.
     
  2.  
  3. tumpelo

    tumpelo Member

    Liittynyt:
    02.02.2016
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Lainaus ketjusta http://keskustelu.afterdawn.com/threads/ssd.761203/#post-5094918
    Toimi ainakin meikäläisen pöytäkoneella. Ei hajuakaan tuoko SSD:n otto läppäristä pöytäkoneeseen ylimääräistä haastetta hommaan. Ne jotka oikeasti ymmärtää jotain koneitten sielunelämästä osaavat varmaan ottaa kantaa muutenkin kuin mutulla...
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Vedä puhdas Windows, pääset kaikesta tauhkasta eroon jota winukka kerää ajan saatossa, you know. Raikas winukka on mukavan luikaski ilman ylimäärästä pashaa
     
  5. NVIDIAgtx

    NVIDIAgtx Member

    Liittynyt:
    06.04.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Selvä mutta miten teen tuoreen winukka asennuksen kun kyseessä on läppäri eikä minulla ole asennus mediaa mutta on kylläkin läppärin windows avain
     
  6. NVIDIAgtx

    NVIDIAgtx Member

    Liittynyt:
    06.04.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Lyönkö nyt siis SSD läppäriin kiinni ja asenna windowsin tikulta? Ja käytän HDDllä olevan windowsin tuoteavainta
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Ellet ole vielä tehnyt, tee nyt läppärisi käyttöjärjestelmän palautuslevyt tai muu palautusmedia. Tarkempia ohjeita tuohon ei voi antaa tietämättä läppärin merkkiä ja mallia, mutta kyllä se on läppärin manuaalissa selitetty.
     
  8. NVIDIAgtx

    NVIDIAgtx Member

    Liittynyt:
    06.04.2014
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    18
    Noniin kiitos kaikille jotka minua autoivat. Päätin sitten laittaa SSDn läppäriin ja tehdä windowsin asennuksen tikulta. Hienosti näyttää ainakin vielä toistaiseksi toimivan. Minua ihmetytti suuresti se että winukka ei kysellyt olenkaan lisenssä vaan se olikin jo siellä valmiina.
     
    rick79 kiitti tästä.
  9. Tumpelo666

    Tumpelo666 Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2010
    Viestejä:
    1,265
    Kiitokset:
    21
    Pisteet:
    48
    Jos on uudempi kone, niin Windows osaa etsiä BIOSista avaimen suoraan. Esimerkiksi Lenovon TP:t ja eräät HP:t handlaa tämän.
     
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Hieno homma
     

Jaa tämä sivu