1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

windows xp järjestelmävalvojan tilin poisto

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi niina skannaus 12.02.2015.

  1. niina skannaus

    niina skannaus Newbie

    Liittynyt:
    12.02.2015
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei! Mulla on sellanen ongelma, että en muista mun läppärin (acer) järjestelmävalvojan salasanaa se pitäis muuttaa. Samalla se pitäisi putsata kokonaan niin ettei siitä kuitenkaan lähe käyttöjärjestelmä (windows xp ) ei meinaa ole mitään asennus levyjä yms. . Oon antamassa sitä kaverille, joka 3 kanssa osaa tehdä mitään vastaavanlaisia asennuksia ja olisi kiva, et se sais sitten itse asentaa siihen mitä haluaa niin ettei siinä ole mitään mun juttuja.. joten siis voisko joku kertoa mahdollisimman yksinkertaiset ohjeet mitä tehdä? Se on aika vanha kone, joten ei oo mitään tallella.. :(
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2015
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  4. pequ

    pequ Member

    Liittynyt:
    09.03.2013
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    18
  5. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Oletuksena käyttäjällä on samat oikeudet kuin sillä järjestelmän valvojalla. Jos muutettu ei voi mitään. Vuosien mittaa tiedostoja kyllä helposti tallentuu sinne sun tänne pitkin levyä. Uuden käyttäjätunnuksen luominen ja vanhojen poisto poistaa suurimman osan henkilökohtaisista tiedoista. Suurin ongelma lienee selaimen tallentamat salasanat. Tiedostojen poiston jälkeen levyneheytys järjetelee levyn uusiksi. Sen jälkeen vanhojen tiedostojen palautus käy hankalaksi/mahdottomaksi. XP:n voi korvata vaikka Xubuntulla. XP alkaa olla jo vanha...ja Xubuntu on ihan kiva läppärissä. Myös Lubuntua voi kokeilla.
     
  6. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Pikkasen tarkkuutta lukemiseen. Datanen ekana vastaajana neuvoo vetämään DBANilla koneen sileeks kun on kerrottu ettei siitä kuitenkaan lähe käyttöjärjestelmä.

    Järjestelmänvalvoja niminen tili jolla on järjestelmänvalvoja oikeudet luodaan xp:n toimesta asennuksessa ja se ei ole sama kuin 'ketkä käyttävät konetta' kohdassa annettu nimi/nimet, joka myös saa järjestelmänvalvoja oikeudet.
    Myohemmin järjestelmänvalvoja oikeudet omaavat tilit voivat luoda tai poistaa tilejä ja muuttaa niiden oikeuksia.
    Järjestelmänvalvoja niminen tili ei näy alkuun sisäänkirjoitus ikkunassa, tili on vain puoliksi olemassa. Koneen käynnistyessä F8 näppäin ja valiten vikasietotila luo loppuun Järjestelmänvalvoja tilin ja se näkyy vikasietotilan sisäänkirjoitus ikkunassa.

    Aika monella on ongelmia Järjestelmänvalvoja nimisen tilin salasanasta, mutta usein asennuksessa sille ei ole annettu salasanaa, joten se voi olla tyhjä. et kirjoita mitään salasanaksi.

    Ihan normaalisti Ohjauspaneelin lisää/poista sovellus voit poistaa ohjelmia joita et halua antaa mukana. Tai kerrot kaverille että sieltä hän voi poistaa ne ohjelmat joita ei tarvitse. Se ei ole mitenkään vaativaa, ei asentamista ollenkaan.
    Tietenkin jos on rajoitettu tili käytössä niin ohjelmien poisto ja asennus on ehkä estetty.
     

Jaa tämä sivu