1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

windows update tökkii

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi micro2013 23.06.2016.

  1. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    moikka!

    kaverin koneeseen asensin seiskan uudelleen ja windows updaten palkki liikkuu vihreänä,etsii päivityksiä,ei ilmoita mitään että onko löytynyt,no 10 tuntia tekee tuota,sitten kun sammutan koneen niin se alkaa asentaa 251 päivitystä joista ei edes ilmoittanut,saa asennettua,kone sammuu,seuraavan kerran kun sitten käynnistää niin se kumoaa kaikki asennetut päivitykset,alkaa loppua ymmärrys....

    mistä toi nyt voi johtua?

    oli toi eka versio ei aito ja asensin nyt pro version johon annoin läppäristä olevan lisenssin,kelpasi koodi,saa nähdä että alkaako toimia aitona nyt sitten...

    nyt on windows 7 pro 64bit suomi aktivoitu aidolla koodilla niin saa nähdä että tuleeko vielä sama ongelma...
     
  2.  
  3. NoBS

    NoBS Regular member

    Liittynyt:
    01.05.2003
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Sama homma täällä jo useamman koneen kanssa, ihan sama kun XP:n tuki loppu.
    Aika vekkuli firma toi mikkisofta, ongelma ollu tiedossa jo vuosia, ei vaan homma korjaannu.

    Enivei, itse laittanut asetuksiin " tarkista mutta anna minun päättää milloin asennetaan" ja sitten kun se on 12 tunnin jälkeen löytänyt jumalattoman kasan päivityksiä niin sitten valinnut 10-20 kpl ja laittanut asentumaan.
    Ei todellakaan kannata yrittää kaikkia kerralla, aina palauttaa ennalleen (ainakin mulla). Ja sitten vaan sama homma uudestaan ja uudestaan kunnes kaikki on asentunut. Ja välissä oon ottanut vielä C:stä imagen ettei tarvii kaikkia aloittaa alusta jos kone menee sekasin.

    Tätä oon käyttänyt usein, tuntuu auttavan: https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/971058
     
  4. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    minä laitoin tuon saman asetuksen jo klo 11 päivällä,lataa päivitykset mutta anna minun päättää mitkä asennetaan....
    sama vihreä palkki liikkuu eikä mitään löydy,valitin kerran tuosta jo microsoftille ja tarjosi vaan windows kymppiä.
     
  5. NoBS

    NoBS Regular member

    Liittynyt:
    01.05.2003
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    28
    Siis valintana "tarkista päivitykset" eikä "lataa päivitykset"? Koita uudelleenkäynnistää kone, ei siis saa sammuttaa konetta, pitäis lista pysyä josta voi sitten valita
     
  6. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    http://www.wsusoffline.net/docs/

    Onneksi nokkelat nörtit ovat väsänneet tuollaisen työkalun, tuli viikko sitten kasattua broidille kone ja tuota jouduin käyttämään samoista syistä. Toimii hienosti siinä missä Windowsin oma kikkare kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

    Ohje lyhyesti:
    Lataa ja pura tiedosto http://download.wsusoffline.net/wsusoffline1063.zip
    Käynnistä UpdateGenerator.exe, valitse minkä tyyppiset päivitykset haluat ladata ja klikkaa Start
    Ohjelma lataa nyt ison läjän päivityksiä omaan kansioonsa, joten odota rauhassa.
    Tämän jälkeen avaa ohjelman Client kansio ja käynnistä UpdateInstaller.exe
    Valitse mitä haluat asentaa ja ruksi kohtaan Automatic reboot and recall
    Ohjelma asentaa nyt lataamansa päivitykset ja käynnistää koneen tarvittaessa uudelleen automaattisesti jatkaen siitä mihin jäi, joten odottele rauhassa.
     
  7. micro2013

    micro2013 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2012
    Viestejä:
    1,248
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    joo laitoin nyt tuolla ohjelmalla lataamaan niitä päivityksiä,laitoin sen ekan kohdan ruksin jossa oli windows 7 ym.. kait se oli oikea,kovasti tulee dataa nyt koneelle.
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Näyttää siltä, että Microsoftilla on olemassa päivitys, jolla tuon Windows Updaten äärimmäinen hitaus Windows 7:ssa voidaan korjata, mutta jostakin syystä tuota päivitystä ei jaeta itsenäisenä, vaan se on kimputettu muutamien muiden päivitysten kanssa. https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/3161647
     
  9. Tomppa26

    Tomppa26 Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2014
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Mulla ei toimi mikään homma noista. olen ladannut manuaalisesti päivityksiä ja windows standalone installer vaan tekee samaa mitä windows update, eli ettii päivityksiä ja jämähtää siihen. Kokeilin tota update installeria ja kävi näin (kuva).
    Ei muuta mutta kun windows updaten käynnistää tai minkä tahansa windows päivitys ohjelman, niin tuo prosessorin käyttö kasvaa yhdestä prosentista 23%:iin ja muistin käyttö kasvaa 16% ja lämmöt nousee 35-40 sinne 60-65 asteeseen.
     

    Liitetyt tiedostot:

  10. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Tuon kuvan virheviesti johtuu ohjelman tekijän mukaan siitä, että olet ilmeisesti erehtynyt valitsemaan väärien päivitysten lataamisen ohjelman valikosta.

    http://wsusou.blogspot.fi/
     
  11. Tomppa26

    Tomppa26 Regular member

    Liittynyt:
    30.06.2014
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Joops. niin mä ajattelinki, tai siis mullahan oli ihan väärä exe päällä, löyty sit se oikee, ja latas jotain 350-400 päivitystä ja käynnisti koneen uusiks.
    Mut ei näy päivitykset windows update ohjelmalla ja control panel, unistall program näyttää esim. windows visual c redistrebutable False. mitähän toi tarkottaa? pitäsköhän tässä nyt vaan pitää toi windows update service pois päältä ja kattoo kauan pelittää, vai asennella koko wintoosa uusiks. Kun mulla oli sama windows ennen ssd levyn asennusta, se vaan oli hdd kovolla ja nyt ssd kovolla.
     

Jaa tämä sivu