1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Windows 7 käynnistyksessä ongelmia, entä windows 10?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi _millaa 25.06.2015.

  1. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Otsikko saattaa olla vähän hassu. Mutta asiaan. Mun Acer tietokoneessa on alkanut tulla käynnistysongelmia, en tiedä mistä johtuu, se windowslogo ruutu pyörii ja pyörii mutta ei jatku eteenpäin. Sammutan tietokoneen virtapainikkeesta ja sit tulee ruutu Aloita käynnistyksen korjaus tai normaali käynnistys. Muutaman kerran saa valita samaa ruutua mut kyl lopuksi aina käynnistyy.
    Mietin vaan että auttaakohan Windows 10 asentaminen sitten kun se tulee julki? Vai onko vika todennäköisemmin jossain muualla kuin itse käyttiksessä.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Kympistä sanon että jos vain kiinnostaa niin päivitä kun se tulee, itse käyttänyt ja tykkään.
    Sitä johtuuko toi nykyinen ongelma sitten käyttöjärjestelmästä vai jostain laiteviasta on vaikea vielä sanoa.
    Oletko kokellut sitä käynnistyksen korjausta, vai oletko mennyt aina suoraan Windowsiin?

    Lataa Minitoolbox seuraavasta linkistä työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise Minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin.
    List Last 10 Event Wiewer Errors
    List Devices - Only Problems
    List Minidump Files
    Klikkaa Go
    Kun tarkistus on ohi Result niminen tekstitiedosto aukeaa.
    Liitä se tänne niin katsotaan näkyykö siellä jotain erikoisempaa syytä.
     
  4. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yritin taas käynnistää konetta et ois voinu tehdä ton.. Mut ei. Otan aina käynnistyksen korjauksen, sit se haluu palauttaa, mut se epäonnistuu. Siel luki jotain että muuttuneita komponentteja tai mitälie..ja jotain liitetyistä laitteista. Laitan aina langattoman laajakaistamokkulan kii koneeseen ennen käynnistystä ku se ei muuten oikee haluu toimia.. Voiko se vaikuttaa? Koitin kyl ilman mut ei se silti. Luovutin tältä päivältä..
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Ok sitten kun jatkat niin koita saatko käynnistettyä sen koneen vikasietotilaan.
    Painale F8 kun kone käynnistyy.
    Ja jos mahdollista niin koita ottaa vaikka kuva mitä siinä ruudulla lukee.
    Onko kyseessä muuten pöytäkone vai kannettava?
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2015
  6. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pöytäkone. No nyt oon päässy näin pitkälle et tuli tää ruutu ni otin palauttamisen. Se nyt viel meneillään.. (en muuten tiedä miten tuon ruudun sain esiin..) DSC_0789.JPG Tää tulee aina kun käynnistyksen korjauksen alkaa tekemään ja sillä palauttaa mut se ei sit onnistu DSC_0788.JPG mitään muuta virheitä ei ollu..

    palautus onnistui mut eipä se auttanu yhtään. En tiiä palautinko väärään kohtaan koska siin oli 24.6 klo 9.18 Windows Update mutta mulla ei oo ollu konetta päällä silloin..
    Btw, valitsin CMOS setup utilityn, pitäisikö quick bootin olla pois päältä? Se on enabled nyt.

    Edit- vikasietotilalla kännisty. Tosin siihen meni hetki.. Otin järjestelmän palautuksen taas ja valitsin aikaisemman päivän millon se on toiminut. Käynnisti uudelleen, tällä kertaa sain valita että vikasietotilaa vai normaali käynnistys, otin jälkimmäisen, ei mitään. Sitten lopulta tuli blue screen..en ehtinyt ottaa kuvaa :/ ja TAAS sama homma, käynnistyksen korjaus vai normaali..
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2015
  7. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nojaa, nyt se kyllä käynnisty.. Tässä tulee

    MiniToolBox by Farbar Version: 22-06-2015
    Ran by milla (administrator) on 26-06-2015 at 20:12:15
    Running from "C:\Users\milla\Downloads"
    Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
    Model: Aspire M5910 Manufacturer: Acer
    Boot Mode: Normal
    ***************************************************************************

    ========================= Event log errors: ===============================

    Application errors:
    ==================
    Error: (06/26/2015 08:07:07 PM) (Source: FSecure-FSecure-F-Secure Management Agent) (User: )
    Description: 1 2015-06-26 20:07:06+03:00 MILLASD MILLASD\milla F-Secure Management Agent
    F-Secure Management Agent encountered an internal failure. It cannot monitor the status of a module or a plug-in and it may not be functional until the computer is restarted. If you see this message frequently, contact the system administrator or reinstall F-Secure products.

    Error: (06/24/2015 08:58:44 PM) (Source: NvStreamSvc) (User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/17/2015 08:46:08 PM) (Source: NvStreamSvc) (User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/05/2015 06:25:27 PM) (Source: NvStreamSvc) (User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/04/2015 07:03:50 PM) (Source: NvStreamSvc) (User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/03/2015 08:20:25 PM) (Source: NvStreamSvc) (User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/03/2015 05:12:29 PM) (Source: FSecure-FSecure-F-Secure Anti-Virus) (User: )
    Description: 1 2015-06-03 17:12:29+03:00 MILLASD millasd\milla F-Secure Anti-Virus
    Crash detected.

    Error: (05/29/2015 07:45:53 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2) (User: )
    Description: Salauspalvelut eivät voineet käsitellä OnIdentity()-kutsua järjestelmän kirjoitusobjektissa.


    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary SCDEmu.

    System Error:
    Määritettyä tiedostoa ei löydy.
    .

    Error: (05/29/2015 07:32:58 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2) (User: )
    Description: Salauspalvelut eivät voineet käsitellä OnIdentity()-kutsua järjestelmän kirjoitusobjektissa.


    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary SCDEmu.

    System Error:
    Määritettyä tiedostoa ei löydy.
    .

    Error: (05/29/2015 07:09:57 PM) (Source: Microsoft-Windows-RestartManager) (User: millasd)
    Description: Sovellusta tai palvelua iCloud ei voitu sulkea.


    System errors:
    =============
    Error: (06/26/2015 08:06:00 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Seuraava käynnistys- tai järjestelmäkäynnistysohjain ei latautunut:
    prodrv06
    prohlp02
    prosync1
    sfhlp01

    Error: (06/26/2015 08:05:32 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelua Garmin Core Update Service ei voi käynnistää. Virhekoodi on
    %%1053

    Error: (06/26/2015 08:05:32 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Aikakatkaisu (30000 millisekuntia) odotettaessa Garmin Core Update Service-palvelun yhteyden muodostusta.

    Error: (06/26/2015 08:04:56 PM) (Source: BugCheck) (User: )
    Description: 0x00000074 (0x0000000000000002, 0xfffff88002e57b20, 0x0000000000000005, 0xffffffffc000015c)C:\Windows\MEMORY.DMP062615-331361-01

    Error: (06/26/2015 08:03:26 PM) (Source: Application Popup) (User: )
    Description: \SystemRoot\SysWow64\drivers\prodrv06.sys ei voi latautua, koska se ei ole yhteensopiva tämän järjestelmän kanssa. Pyydä yhteensopiva ohjainversio ohjelmistotoimittajalta.

    Error: (06/26/2015 07:44:33 PM) (Source: DCOM) (User: )
    Description: 1084wuauserv{E60687F7-01A1-40AA-86AC-DB1CBF673334}

    Error: (06/26/2015 07:38:21 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Verkkoluettelopalvelu on riippuvainen palvelusta NLA-nimiavaruus (Network Location Awareness), jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1068

    Error: (06/26/2015 07:38:21 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Verkkoluettelopalvelu on riippuvainen palvelusta NLA-nimiavaruus (Network Location Awareness), jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1068

    Error: (06/26/2015 07:38:21 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Verkkoluettelopalvelu on riippuvainen palvelusta NLA-nimiavaruus (Network Location Awareness), jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1068

    Error: (06/26/2015 07:38:21 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
    Description: Palvelu Verkkoluettelopalvelu on riippuvainen palvelusta NLA-nimiavaruus (Network Location Awareness), jonka käynnistyminen epäonnistui virheen vuoksi:
    %%1068


    Microsoft Office Sessions:
    =========================
    Error: (06/26/2015 08:07:07 PM) (Source: FSecure-FSecure-F-Secure Management Agent)(User: )
    Description: 1 2015-06-26 20:07:06+03:00 MILLASD MILLASD\milla F-Secure Management Agent
    F-Secure Management Agent encountered an internal failure. It cannot monitor the status of a module or a plug-in and it may not be functional until the computer is restarted. If you see this message frequently, contact the system administrator or reinstall F-Secure products.

    Error: (06/24/2015 08:58:44 PM) (Source: NvStreamSvc)(User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/17/2015 08:46:08 PM) (Source: NvStreamSvc)(User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/05/2015 06:25:27 PM) (Source: NvStreamSvc)(User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/04/2015 07:03:50 PM) (Source: NvStreamSvc)(User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/03/2015 08:20:25 PM) (Source: NvStreamSvc)(User: )
    Description: NvStreamSvcSSAU restarted too many times in a short period. Aborting. [0]

    Error: (06/03/2015 05:12:29 PM) (Source: FSecure-FSecure-F-Secure Anti-Virus)(User: )
    Description: 1 2015-06-03 17:12:29+03:00 MILLASD millasd\milla F-Secure Anti-Virus
    Crash detected.

    Error: (05/29/2015 07:45:53 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2)(User: )
    Description:
    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary SCDEmu.

    System Error:
    Määritettyä tiedostoa ei löydy.

    Error: (05/29/2015 07:32:58 PM) (Source: Microsoft-Windows-CAPI2)(User: )
    Description:
    Details:
    AddLegacyDriverFiles: Unable to back up image of binary SCDEmu.

    System Error:
    Määritettyä tiedostoa ei löydy.

    Error: (05/29/2015 07:09:57 PM) (Source: Microsoft-Windows-RestartManager)(User: millasd)
    Description: 1C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exeiCloud0211734520


    CodeIntegrity Errors:
    ===================================
    Date: 2015-06-04 17:32:13.350
    Description: Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume3\Users\milla\AppData\Local\Temp\EverestDriver.sys because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.

    Date: 2015-06-04 17:32:13.315
    Description: Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume3\Users\milla\AppData\Local\Temp\EverestDriver.sys because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.

    Date: 2015-06-04 17:32:13.225
    Description: Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume3\Program Files (x86)\Lavalys\EVEREST Home Edition\kerneld.amd64 because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.

    Date: 2015-06-04 17:32:13.191
    Description: Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume3\Program Files (x86)\Lavalys\EVEREST Home Edition\kerneld.amd64 because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.


    ========================= Devices: ================================

    Name: avast! Firewall NDIS Filter Miniport
    Description: avast! Firewall NDIS Filter Miniport
    Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
    Manufacturer: ALWIL Software
    Service: aswNdis
    Device ID: ROOT\SW_ASWNDISMP\0000
    Problem: : Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged. (Code 19)
    Resolution: A registry problem was detected.
    This can occur when more than one service is defined for a device, if there is a failure opening the service subkey, or if the driver name cannot be obtained from the service subkey. Try these options:
    On the "General Properties" tab of the device, click "Troubleshoot" to start the troubleshooting wizard.
    Click "Uninstall", and then click "Scan for hardware changes" to load a usable driver.

    Name: Microsoft PS/2-hiiri
    Description: Microsoft PS/2-hiiri
    Class Guid: {4d36e96f-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
    Manufacturer: Microsoft
    Service: i8042prt
    Device ID: ACPI\PNP0F03\4&DC382E&0
    Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24)
    Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed.
    Devices stay in this state if they have been prepared for removal.
    After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved.

    ========================= Minidump Files ==================================

    C:\Windows\Minidump\062615-331361-01.dmp

    **** End of log ****
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Jos olet vielä normaalisti työpöydällä niin mene seuraavaan polkuun.
    C:\Windows\Minidump\
    Lataa siellä oleva dmp. tiedosto jollekin palvelimelle vaikka.
    https://www.sendspace.com/
    Sen jälkeen liitä latauslinkki tänne.

    Jos sulla on tärkeitä tiedostoja koneella niin nyt kannattaa ottaa niitä talteen jos vain mahdollista.
    Voi ola että jos ei ole laitevika niin Windows täytyy asentaa udestaan.

    Jos sulla on Avastin tuotteita niin poista ne menemällä Ohjauspaneeli -- Ohjelmat ja toiminot

    Klikkaa käynnistä ja kirjoita hakuun CMD aukaise se hiiren oikealla valitsemalla suorita järjestelmänvalvojana.

    Kopioi komentokehotteeseen seuraava komento
    sfc /scannow
    Paina Enter
    Kerro löytyikö eheysristiriitoja

    Lataa rkill seuraavasta linkistä työoöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/
    Aukaise rkill tarkistus alkaa automaattisesti kun se on valmis loki aukeaa littä se myös tänne.
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2015
  9. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    261
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    Onpa tuttu ilmiö omalta koneelta....:(
    -Jään seuraamaan.... :confused:
     
  10. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En saanu uploadattuu tota dump filee, yritän myöhemmin uudelleen... (0% kokoajan)

    Tuo scannow niin siinä lukee näin
    Windowsin resurrsien suojaus löysi viallisia tiedostoja mutta ei voinut korjata joitakin niistä.
    Lisätietoja on CBS.Log tiedostossa. Mutta en saa auki sitä tiedostoa se sanoo vaan käyttö estetty eikä oikeella napilla voi valita avaa järjestelmänvalvojana.. ??Rkilliä en nyt ehdi kattomaan :(
     
  11. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
    Cbs.log on niin iso ja siihen kirjoitetaan kokoajan lisää, siinä syy mikset saa sitä avattua vaikka koetat sitä järjestelmänvalvojan oikeuksilla.
    Ratkaisuna ota auki windows update asennetut päivitykset poista päivitykset KB3022345 ja KB3068708

    Noiden kahden päivityksen poistamisen jälkeen sfc /scannow komentokehoiteessa suoritettuna järjestelmäänvalvojana.
    Laita sfc tulos tänne.
     
  12. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    @_millaa
    Älä poista vielä mitään päivityksiä. Kopioi komentokehotteeseen seuraava komento.

    Koodi:
    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
    Paina Enter ja työpöydälle ilmestyy sfcdetails niminen tekstitiedosto.
    Liitä se tänne.

    @rane1958 Tuleko sulla bluescreenejä? jos haluat niin voidaan katsoa myös sun konetta.
     
    rane1958 kiitti tästä.
  13. verovanki

    verovanki Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2007
    Viestejä:
    594
    Kiitokset:
    86
    Pisteet:
    38
  14. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,697
    Kiitokset:
    148
    Pisteet:
    73
    Samoin ms.n uusien päivitysten jälkeen alkanut ilmetä käynnistys ongelmia, kestää käynnistyä välillä vaikka kuinka pitkään, kun käynnistyy selain sitten joko toimii tai ei toimi tämäkin sivusto joko aukeaa 2 sekunnissa tai sitten ei aukea pyrittää vaan että etsitään sivustoa/ja.

    Virusturva ohjelmaa ei voi enää päivittää niin kun ennen, ennen aukesi päivitys ikkuna ja tein päivityksen nykyään vaan aukeaa ikkuna ladataan sovellusta ikkunaa ei näy edes tehtävien hallinnassa joten jos aikoo tuon saada pois ruudulta ei auta kun oikein sammuttaa kone ja käynnistää uudelleen virta painikkeesta tämän voi joutua tekemään sitten viisi kertaa yleensä ellei välillä enemmänkin että saa tuon selain asian toimimaan eikä vaikuta mitään käyttää IE.tä tai ff.ää sama ongelma etu sivu kyllä aukeaa mutta siihen se sitten jämähtääkin, kaspreskyn täyden tarkistuksen ajanut monet kerrat läpi samoin AdwC.in, SpyBotin ja MBAM.n sama paska jatkuu vaan alkaa pikku hiljaa ..tuttaan niin että taidan jättää 10.n päivittämättä, tai sitten ihan viime metreille niin kauan kun on ilmainen, tämä ..atanan tietotekniikka, tähän .useen ihmiset vedettiin joiltain pitäisi alkaa ottaa senkkoja nokasta, ja töötätä nokanvarteen niin että on pari kolme viikkoa pysyvät lasit päässä joita ei voi riisua edes yöksi pois.

    Googlen työkalupakin käännöstyökalu lopettanut toimintansa IE.ssä ja sovellus ff.ssä, chromella vaan kuunnellaan mitä ihmiset puhuu koneittensa vieressä toisilleen tai hölisee itsekseen,
    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/i...aInternal&_ga=1.60381295.331143677.1419539352 että voi .ittu mitä kyylä puuhaa, ja mitä vielä on paljastumatta kuinka paljon ms voi kuunnella jo pelkästään työ pöydällä ja muut sovellukset siihen mukaan luettuina, siksi olenkin teipannut kameran linssin ja mikin testannut että mikistä kuuluu teipattuna pelkkää epäselvää mölinää, kameralla ei saa selvää muuta kun että kai siellä joku .elvetin uffo mies on pöydän takana, että ei voi kun .ittuttaa että meni tähän paskaan sekaantumaan.

    Joskus otan mikin päältä teipin pois, kiroilen huudan ja haukun noita kyyliä siellä että varmasti ei jää mitään epäselvyyksiä heille mitä olen mieltä tästä .itun touhusta, sitten tämän .aatanan paskan toiminta on vielä mitä on, tosin usein huutaa ja kiroilee noita ilmeisiä kuuntelijoita kone alkaa kummallisesti toimimaan vaan kun ei sitä jaksa koko ajan tehdä, mutta tämän kaiken tietotekniikka on minulle opettanut, helvetillisellä kiroamisella täynnä kiukkua ja .itusta hommat edes jotenkin toimii.
     
  15. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    power_age jos haluat niin voidaan kyllä sunkin konetta katsoa, mieluusti kuitenkin uudessa ketjussa.
     
    power_age kiitti tästä.
  16. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,697
    Kiitokset:
    148
    Pisteet:
    73
    Selvä ja kiitoksia, millä ohjelmalla otan lokin?

    Olisiko tämä http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/ niin voin luoda sitten uuden oman ketjun lokeineen?

    Kaspresky ostettu virusturvaohjelma ajaa taas skannausta läpi tällä hetkellä, jo ties monettako kertaa tällä viikolla, adobe flashin ja muut olen päivitellyt uusimpiin heti kun nähnyt uutiset madonreistä.
     
  17. rane1958

    rane1958 Regular member

    Liittynyt:
    22.12.2006
    Viestejä:
    261
    Kiitokset:
    20
    Pisteet:
    28
    -Olen seurannut keskusteluja ja ohjeita täältäkin, koska systeemi kaatui monesti ja ruutuun tuli samat tekstit kuin _milla:lla.... uudelleen käynnistäminen oli tuskantakana, itseasiassa en tajua vieläkään miten sain sen tehtyä... :oops:
    -Latailin uudestaan noita Acerin* ohjelmistoja, viimeisimmät/uusimmat niistä ja ei ole sen jälkeen kaatunut eikä bluescreenejä näkynyt. o_O -Seurailen ja koputan puuta...

    *Jostain luin että tärkeiden ohjelmien uudelleen lataaminen voi auttaa, myös windowsin ohjelmat.
    Ps. Olen ihan pihalla näistä tietokoneista..... :oops:
    Pss. Viimeisin Firefox 39.0 Beta7 käytössä
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    ^ Ok hyvä jos toimii.

    @power_age

    Lataa Minitoolbox seuraavasta linkistä työpöydälle.
    http://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise Minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin.
    List Last 10 Event Wiewer Errors
    List Devices - Only Problems
    List Installed Programs
    List Minidump Files
    Klikkaa Go

    Ja tosiaan pistä uus ketju pystyyn niin pysyy ketjut siistimpänä.
     
  19. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, jos ton komennon voisit selvittää mulle koska minä en nyt saa sitä toimimaan, eli mitä pitää olla /c: ja logs välillä? Windows\ laitoin mutta sanoo ettei polkua löydy.
    En oo sammuttanu konetta nyt päivään, pitänyt lepotilassa ettei tuu ongelmia..
    Enkä vieläkään saa ladattua sitä minidump fileä mihinkään. Yritin asentaa microsoftin ohjelman millä saa kai avattua mutta sekin epäonnistui o_O

    Noniin, sainpas, ongelma oli liian iso tiedosto :D pakkasin sen joten https://www.sendspace.com/file/so598r löytyy CBS loki.
    (vinkkinä muille,jos lukee, kopioimalla se tiedosto jonnekkin muualle niin saa avattua)

    Rkill 2.7.0 by Lawrence Abrams (Grinler)
    http://www.bleepingcomputer.com/
    Copyright 2008-2015 BleepingComputer.com
    More Information about Rkill can be found at this link:
    http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic308364.html

    Program started at: 06/27/2015 06:10:21 PM in x64 mode.
    Windows Version: Windows 7 Home Premium Service Pack 1

    Checking for Windows services to stop:

    * No malware services found to stop.

    Checking for processes to terminate:

    * No malware processes found to kill.

    Checking Registry for malware related settings:

    * No issues found in the Registry.

    Resetting .EXE, .COM, & .BAT associations in the Windows Registry.

    Performing miscellaneous checks:

    * No issues found.

    Checking Windows Service Integrity:

    * No issues found.

    Searching for Missing Digital Signatures:

    * No issues found.

    Checking HOSTS File:

    * No issues found.

    Program finished at: 06/27/2015 06:11:54 PM
    Execution time: 0 hours(s), 1 minute(s), and 32 seconds(s)
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2015
  20. *Trinity*

    *Trinity* Active member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    2,488
    Kiitokset:
    495
    Pisteet:
    93
    Edit: Kommentoin väärää kohtaa anteeksi
    Eli kopioi siihen komentokehotteeseen seuraava komento.
    Maalaat sen tuosta hiirellä ja klikkaa komentokehotteen päällä ja valitset liitä.
    Paina Enter

    Koodi:
    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
    Sillä sat tuon CBS lokin lyhennettynä työpöydälle, nimellä sfcdetails jolloin sitö on helpompi lukea

    Sen jälkeen
    Lataa

    Junkware Removal Tool seuraavasta linkistä työpöydälle
    http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/
    Sammuta kaikki muut ohjelmat, aukaise JRT ja toimi ohjelman ohjeen mukaan JRT poistaa autmaattisesti jos jotain löytyy, loki löytyy tarkistusken jälkeen työpöydältä.

    AdwCleaner seuraavasta linkistä työpöydälle
    https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
    Sulje muut ohjelmat aukaise Adw klikka Scan kun tarkistus on ohi klikkaa Cleaning
    AdwCleaner pyytä tämän jälkeen koneen uudelleen käynnistystä anna tehdä sen se.
    Loki aukeaa kin kone on auennut uudestaan se löytyy myös C:\AdwCleaner

    Liitä kummankin lokit tänne
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2015
  21. _millaa

    _millaa Member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuota minidump filee en oo ees muistanu enkä sitä saa uploadattua. Hmh..
    Komentokehote sanoo FINDSTR: Ei voi avata kohdetta CBS.log

    AdwCleaner loki:
    # AdwCleaner v4.207 - Logfile created 27/06/2015 at 18:45:23
    # Updated 21/06/2015 by Xplode
    # Database : 2015-06-23.1 [Server]
    # Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (x64)
    # Username : milla - MILLASD
    # Running from : C:\Users\milla\Downloads\AdwCleaner.exe
    # Option : Cleaning

    ***** [ Services ] *****


    ***** [ Files / Folders ] *****

    Folder Deleted : C:\ProgramData\SaveAs
    Folder Deleted : C:\ProgramData\SecTaskMan
    Folder Deleted : C:\ProgramData\Trymedia
    Folder Deleted : C:\ProgramData\Uniblue
    Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SaveAs
    Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\yuna software
    Folder Deleted : C:\Users\milla\AppData\Local\DirectDownloader
    Folder Deleted : C:\Users\milla\AppData\Local\PlayVolcanoSA
    Folder Deleted : C:\Users\milla\AppData\Local\SecTaskMan
    Folder Deleted : C:\Users\milla\AppData\LocalLow\Toolbar4
    Folder Deleted : C:\Users\milla\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\kngjfmklipimnkegmcilmbhchklgjgfl

    ***** [ Scheduled tasks ] *****

    Task Deleted : RunAsStdUser Task

    ***** [ Shortcuts ] *****


    ***** [ Registry ] *****

    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\kngjfmklipimnkegmcilmbhchklgjgfl
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\TbCommonUtils.DLL
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\TbHelper.EXE
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\driverscanner
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbCommonUtils.CommonUtils
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbCommonUtils.CommonUtils.1
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbDownloadManager
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbDownloadManager.1
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbPropertyManager
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbPropertyManager.1
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbRequest
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbRequest.1
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbTask
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.TbTask.1
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.ToolbarHelper
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TbHelper.ToolbarHelper.1
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{4CE516A7-F7AC-4628-B411-8F886DC5733E}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{628F3201-34D0-49C0-BB9A-82A26AEFB291}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{1C950DE5-D31E-42FB-AFB9-91B0161633D8}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3BDF4CE9-E81D-432B-A55E-9F0570CE811F}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{A9A56B8E-2DEB-4ED3-BC92-1FA450BCE1A5}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AE338F6D-5A7C-4D1D-86E3-C618532079B5}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{C339D489-FABC-41DD-B39D-276101667C70}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{D89031C2-10DA-4C90-9A62-FCED012BC46B}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{01221FCC-4BFB-461C-B08C-F6D2DF309921}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{452AE416-9A97-44CA-93DA-D0F15C36254F}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{45CDA4F7-594C-49A0-AAD1-8224517FE979}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{81E852CC-1FD5-4004-8761-79A48B975E29}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{B2CA345D-ADB8-4F5D-AC64-4AB34322F659}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{B9F43021-60D4-42A6-A065-9BA37F38AC47}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{BF921DD3-732A-4A11-933B-A5EA49F2FD2C}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{D83B296A-2FA6-425B-8AE8-A1F33D99FBD6}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{E3ED53C5-7AD5-4DF5-9734-AFB6E7E5D9DB}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{B87F8B63-7274-43FD-87FA-09D3B7496148}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{C4BAE205-5E02-4E32-876E-F34B4E2D000C}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}
    Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{628F3201-34D0-49C0-BB9A-82A26AEFB291}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{01221FCC-4BFB-461C-B08C-F6D2DF309921}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{452AE416-9A97-44CA-93DA-D0F15C36254F}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{45CDA4F7-594C-49A0-AAD1-8224517FE979}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{4897BBA6-48D9-468C-8EFA-846275D7701B}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{81E852CC-1FD5-4004-8761-79A48B975E29}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{B2CA345D-ADB8-4F5D-AC64-4AB34322F659}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{B9F43021-60D4-42A6-A065-9BA37F38AC47}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{BF921DD3-732A-4A11-933B-A5EA49F2FD2C}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{D83B296A-2FA6-425B-8AE8-A1F33D99FBD6}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{E3ED53C5-7AD5-4DF5-9734-AFB6E7E5D9DB}
    Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6}
    Key Deleted : HKCU\Software\PlayVolcanoSA
    Key Deleted : HKCU\Software\YahooPartnerToolbar
    Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\SProtector
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\SP Global
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\SProtector
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Trymedia Systems
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Uniblue
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\yuna software
    Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{EE171732-BEB4-4576-887D-CB62727F01CA}
    Data Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings [ProxyOverride] - *.local

    ***** [ Web browsers ] *****

    -\\ Internet Explorer v0.0.0.0


    -\\ Mozilla Firefox v23.0.1 (fi)


    -\\ Google Chrome v


    -\\ Chromium v


    *************************

    AdwCleaner[R0].txt - [6134 bytes] - [27/06/2015 18:37:14]
    AdwCleaner[R1].txt - [6193 bytes] - [27/06/2015 18:43:36]
    AdwCleaner[S0].txt - [6002 bytes] - [27/06/2015 18:45:23]

    ########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [6061 bytes] ##########

    JRT

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Junkware Removal Tool (JRT) by Malwarebytes
    Version: 7.1.9 (06.27.2015:2)
    OS: Windows 7 Home Premium x64
    Ran by milla on la 27.06.2015 at 19:12:35,76
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




    ~~~ Services



    ~~~ Tasks



    ~~~ Registry Values



    ~~~ Registry Keys

    Successfully deleted: [Registry Key] HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{CAC42510-9B41-42c1-9DCD-7282A2D07C61}
    Successfully deleted: [Registry Key] HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{CAC42510-9B41-42c1-9DCD-7282A2D07C61}
    Successfully deleted: [Registry Key] HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Browser Helper Objects\{CAC42510-9B41-42c1-9DCD-7282A2D07C61}



    ~~~ Files

    Successfully deleted: [File] C:\Users\milla\appdata\local\google\chrome\user data\default\local storage\hxxp_lyrics.wikia.com_0.localstorage
    Successfully deleted: [File] C:\Users\milla\appdata\local\google\chrome\user data\default\local storage\hxxp_services.hearstmags.com_0.localstorage
    Successfully deleted: [File] C:\Users\milla\appdata\local\google\chrome\user data\default\local storage\hxxp_services.hearstmags.com_0.localstorage-journal
    Successfully deleted: [File] C:\Users\milla\appdata\local\google\chrome\user data\default\local storage\hxxp_www.lyricsmode.com_0.localstorage
    Successfully deleted: [File] C:\Users\milla\appdata\local\google\chrome\user data\default\local storage\hxxp_www.metrolyrics.com_0.localstorage
    Successfully deleted: [File] C:\Users\milla\appdata\local\google\chrome\user data\default\local storage\hxxp_www.metrolyrics.com_0.localstorage-journal

    ~~~ Folders

    Successfully deleted: [Empty Folder] C:\Users\milla\appdata\local\{FF996381-1108-4A57-A895-7F9C3429095A}
    ^tommosia empty folders oli kasapäin, tää jumittu aina ku yritin kopioida kaikki :D
    Successfully deleted: [Folder] C:\ProgramData\iwin games
    Successfully deleted: [Folder] C:\Users\milla\appdata\local\crashrpt

    ~~~ Chrome


    [C:\Users\milla\appdata\local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences] - default search provider reset

    [C:\Users\milla\appdata\local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences] - Extensions Deleted:

    [C:\Users\milla\appdata\local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - default search provider reset

    [C:\Users\milla\appdata\local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Extensions Deleted:
    []





    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Scan was completed on la 27.06.2015 at 19:17:52,43
    End of JRT log
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
     

Jaa tämä sivu