1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ulkoisen kovalevyn käyttöoikeudet

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi andyman77 12.12.2011.

  1. andyman77

    andyman77 Member

    Liittynyt:
    21.12.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisiko joku kertoa, miten ulkoisen kovalevyn suojausasetukset muutetaan niin, että siihen saisi täydet käyttöoikeudet?

    Ongelmana on siis usb-liitäntäinen WD:n 1 teran kovo, joka on siirretty käytettäväksi koneesta toiseen. Nyt herjaa joka kansiossa, ettei käyttöoikeuksia ole.

    Olen yrittänyt tuolta suojaus-välilehdeltä ottaa kaikki oikeudet käyttöön kaikille tileille, ja muille tileille se onnistuukin, mutta LUOJA-OMISTAJA tilin kohdalla tulee ilmoitus "System Volume Information - käyttö estetty." Eikä kansioiden availu tai muokkaaminen onnistu. Edes videoiden katsominen ei onnistu, VLC ilmoittaa ettei tiedostoa voi avata.

    Millähän tämän saisi korjattua?

    EDIT: Käyttiksenä on siis WIN7.
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2011
  2.  
  3. 7520G

    7520G Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2010
    Viestejä:
    521
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Oletko koitellut:
    Tietokone>Hiiren oikealla klikkaus ko. asemasta>suojaus -välilehti
    Ja sieltä pistät kaikille kaikki oikeudet niin pitäis pelittää.
     
  4. andyman77

    andyman77 Member

    Liittynyt:
    21.12.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kyllä, sekä koko asemalle että yksittäisiin kansioihin. Kaikkiin muihin tileihin saan nuo täydet oikeudet päälle, mutta LUOJA-OMISTAJA tiliin en. Antaa siis tuon aiemmin mainitun herjan.

    Enkä millään ymmärrä miten tämä ko. tili vaikuttaa tähän asiaan, kun kuitenkin olen kirjautunut sisään täysin eri tilillä, ja vieläpä järjestelmänvalvojan oikeuksin...

    Mikähän tuo LUOJA-OMISTAJA tili voi oikein olla? Voisin vannoa, että tuon nimistä tiliä en ainakaan itse ole koneelle luonut. Voisiko liittyä jotenkin vanhaan koneeseen, jossa kovalevy oli ennen kiinni?
     
  5. nescitus

    nescitus Regular member

    Liittynyt:
    24.06.2011
    Viestejä:
    168
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 12.12.2011
  6. andyman77

    andyman77 Member

    Liittynyt:
    21.12.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  7. jaskabauer

    jaskabauer Member

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vähän sama ongelma minulla:

    Minulla on Buffalon usb verkkokovalevy elisan kotiboxissa ja win7. Aikaisemmin toiminut ok, mutta nyt voi ainoastaan katsoa tiedostoja eli ei anna tallentaa levylle mitään, tehdä uutta kansiota tms. Verkossa on viisi konetta (win7,vista,XP)ja kaikista on tallennettu levylle.

    Olen yrittänyt muuttaa suojausasetuksia, sekä omistajaa Nescituksen neuvoilla, mutta aina kun painaa OK tulee ilmoitus "Käyttö estetty". Kansioiden asetukset muuttuvat aina takaisin "vain luku"- asetuksisksi, mutta vaikka nekin zekkaa pois, niin ei auta.

    UAC:n kytkeminen pois ei auta sekään.

    Jos levyn irroittaa modeemista ja liittää suoraan johonkin tietokoneeseen se toimii moitteettomasti kaikilla oikeuksilla.

    Mitä voisi vielä yrittää?? Auttaisiko edes kovalevyn formatointi, jos ongelma on verkkoasetuksissa??
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2011

Jaa tämä sivu