1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ulkoinen kiintolevy jumittaa koneen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi dukem 07.12.2017.

  1. dukem

    dukem Member

    Liittynyt:
    15.11.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Uuteen pöytäkoneeseen (Ryzen 5 1600, Asus Prime B350 plus AM4,Corsair Vengeance LPX ddr4 3200 MHz 16Gt ja Geforce gtx 1060 dual 3Gt, samsung 850 evo 500gt Ssd sekä 2tb varastokovalevy. Käyttis Windows10. Liikkeen kasaama ja BIOS päivitetty) olen yhdistänyt muutaman vuoden vanhan (Freecom hard disc XS 2Tb, Model Code:8AZBAC) ulkoisen kiintolevyn. Kun ulkoiselta kiintolevyltä yritän kopioida mm. valokuvia sisältäviä kansioita pöytäkoneen varastokiintolevylle niin kopiointi pysähtyy todella usein jossain kohdassa kopiointia ja jumittaa kiintolevyn ja osittain koneen. Usein myös resurssinhallinta tilttaa myös (ei vastaa). Koneen joutuu käynnistämään uudelleen. Sammuta-nappi toimii ja kone ilmoittaa, että konetta sammutetaan, mutta se jumittaa aina siihen ja joutuu tekemään hard resetin.
    Olen kokeillut eri usb-portteja, mutta ei ole mitään eroa. Kone ilman ulkoista kiintolevyä on toiminut hyvin ja olen muutaman suorituskykytestin tehnyt ongelmitta. Mistä vikaa alkaisi etsiä, että mikä tämän aiheuttaa?
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243

Jaa tämä sivu