1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokone pelaamiseen ~ 1 600 €

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi MiguelT 21.08.2015.

  1. MiguelT

    MiguelT Member

    Liittynyt:
    19.02.2006
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei.

    Tarkoituksena olisi rakentaa pitkäikäinen, maltillisesti kellotettava ja hyvin päivittyvä pöytäkone. Kone tulee pääsääntöisesti elokuvien katselua ja pelaamista varten, sekä tietenkin kaikenlaiseen yleiskäyttöön. Koneella pitäisi pystyä pelaamaa nykyisiä ja tulevia pelejä tyyliin The Witcher III, Fallout4, (Cyberpunk 2077), ...

    Tällä hetkellä pelaan 1080-resoluutiolla, mutta 2-3 vuoden sisään tarkoitukseni on uusia järeämpi näytönohjain ja hankkia 4K-näyttö, jolloin myös 4K-pelaaminen tulee kyseeseen. Prosessorin uusin mahdollisesti Kaby Laken tjs. myötä muutaman vuoden päästä, jos sieltä tulee 1151-kantaan jotakin mihin kannattaisi päivittää.

    Olen kasannut alustavasti tällaisen paketin foorumilla olevien viestien pohjalta. Onko paketissa jotakin kritisoitavaa tai parannusehdotuksia? Varsinkin emolevyn osalta olen hiukan pihalla. Riittääkö tällainen kyseiseen käyttötarkoitukseen?

    konepaketti.PNG
     
  2.  
  3. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Ei tuu koskaan sellasta prossua LGA1151:lle johon kantsis päivittää toi ehdotuksessa oleva. Perustuu siihen mitä on nähty LGA1156, LGA1155 ja LGA1150.

    Jos prossupäivitystä aattelit, vaihda samantien joku selkeesti tehottomampi. Valitettavasti ei löydy muita ku 6600K, eli tolla menisit sit loppuun saakka. Ellet oottele LGA1151 valikoiman kasvamista. Paketissa ei näy pahaa vikaa.
     
    MiguelT kiitti tästä.
  4. MiguelT

    MiguelT Member

    Liittynyt:
    19.02.2006
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Selvä homma. Taidan laittaa sitten suoraan tämän pömpelin tilaukseen. Olen liian malttamaton odottelemaan mitä muuta 1151-kantaan on tulossa, kun koneen ostoa olen lykkäillyt jo pari kolme vuotta.

    Kiitokset vastauksesta!
     
  5. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Merkittävästi parempaa ei tuu mut huonompaa (ja halvempaa) tulee jatkossa. Päivittäjän ei tietenkään kantsi ostaa kallista vaan halpaa ja päivittää kalliimpaan.
     

Jaa tämä sivu